Ghid comparativ biciclete electrice - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Ghid comparativ biciclete electrice

Ghid comparativ biciclete electrice

În prezent, modelele de biciclete electrice sunt la tot mai mare căutare și din această cauză în ultimii ani au devenit din ce în ce mai variate și versatile. Dacă în urmă cu zece ani abia puteai găsi pe piață un număr limitat de modele, cu capacități și performanțe cel mult mediocre, astăzi industria cu biciclete electrice cunoaște o creștere impresionantă, ajutând și avansarea tehnologică foarte mult acest aspect.

În acest ghid vor fi trecute pe scurt câteva date generale despre biciclete electrice, urmate de o serie de modele, ce au fost descrise. Acestea sunt cele mai reprezentative pentru fiecare tip de e-bike în parte.

Dar să începem cu începutul.

Ce sunt bicicletele electrice?

E-bike-urile sau booster bike-urile (alte denumiri date pentru biciclete electrice) reprezintă un model de bicicletă standard, dar care are în dotare un motor și un set de baterii, care te ajută sau realizează singure deplasarea.

Diferența fața de scootere sau moped-uri este că motorul, așa cum îi spune și numele, nu este unul cu ardere internă, care să funcționeze pe carburant, ci este o variantă electrică, alimentată de la un set de baterii reîncărcabile.

În mare parte a situațiilor, modelele de biciclete electrice nu vor fi prea diferite de cele clasice. Ele au în alcătuire exact aceleași elemente, precum o bicicletă convențională: cadru, pedale, furcă, sistem de transmisie, frâne etc., plus alte câteva, care fac ca transmisia să fie ajutată de către un motor în realizarea revoluției brațelor pedalierului. Aceste componente vor fi prezentate, pe scurt, în continuare.

Pentru a afla mai multe detalii, nu ezita să vizitezi ghidul de achiziție.

Componente întâlnite pe biciclete electrice

  • Motor

Desigur că motorul este elementul principal care îți sare în ochi și care îți captează atenția atunci când discuți despre biciclete electrice. Fără el, nu ai decât un model velo ceva mai greu față de unul clasic, fără o funcționalitate deosebită. Însă cu ajutorul său, bicicleta poate fi propulsată spre înainte sau cel puțin ajutată pentru deplasare. În cele ce urmează vor fi trecute în revistă principalele tipuri de motoare.

  • Motor în butuc

Acestea se găsesc montate direct în butucul roții, fie al celei din spate, fie al celei de pe față și sunt de două feluri:

1. Directe – care sunt cele mai simple tipuri de motoare de pe biciclete electrice. Modul de funcționare este unul simplu: carcasa butucului este parte a motorului și prezintă un inel mare de magneți foarte puternici montat în interiorul ei; când motorul funcționează, el se rotește și învârte roata direct, de aici venind și denumirea lui.

Biciclete electrice motoare in butuc directe

Principalele avantaje ale acestui sistem sunt că datorită simplității sale, costul de achiziție va fi unul mic și va avea nevoie de o mentenanță scăzută. Pe de altă parte, pentru a produce suficientă putere necesară învârtirii roții, dimensiunea acestuia trebuie să fie mare, fapt pentru care și greutatea va fi una ce nu poate fi ignorată.

2. Cu viteze – sunt ceva mai complexe, compuse din mai multe componente, printre care niște roți dințate care acționează ca niște viteze în interiorul motorului, dar tocmai datorită acestor elemente suplimentare, dimensiunea și greutatea generală a sistemului sunt mai mici față de variantele prezentate anterior.

Biciclete electrice motoare in butucu cu viteze

Ca avantaje trebuie amintite desigur greutatea redusă, plus faptul că oferă o viteză de pedalare destul de mare. Cu toate acestea, piesele suplimentare care alcătuiesc motorul, cu timpul se vor degrada și te vei găsi nevoit să le înlocuiești. Totodată, din cauza utilizării mai în forță, lanțul și pinioanele bicicletei se vor deteriora mai repede.

Probabil că citind aceste descrieri te întrebi care dintre variantele de motoare este mai indicată pentru a fi montată pe biciclete electrice. Ei bine, răspunsul este ”depinde de stilul tău de pedalare”.

Dacă preferi o bicicletă ușoară și nu dorești să folosești din greu motorul electric, atunci cel cu viteze este perfect pentru tine.

Dar dacă vrei să utilizezi în adevăratul sens al cuvântului asistența oferită de automatizare, cu scopul de a căra diverse lucruri pe bicicletă sau pentru navetele zilnice, atunci varianta directă este mai indicată, cu toate că pierzi la capitolul viteză.

  • Motor all-in-one

Astfel de motoare de pe biciclete electrice găzduiesc totul în butucul roții: motor, baterii, controler etc.

Ele vin montate fie pe roata din față, fie pe cea din spate și au următoarele avantaje:

Biciclete electrice Motor all-in-one
  • Sunt ușor de instalat/dezinstalat;
  • Oferă un aspect foarte curat și un aer îngrijit bicicletei;
  • Unele dintre ele pot fi conectate și controlate printr-un smartphone.

Dezavantaje:

  • Greu de reparat și întreținut, adesea pentru probleme fiind nevoie să trimiți roata cu totul la un service al companiei;
  • Din cauza compactibilității sale, bateriile pot fi doar de o singură dimensiune, deci un upgrade sau o înlocuire a lor va fi imposibilă;
  • Și tot din cauza faptului că toate piesele sunt montate în apropiere una de cealaltă, bateria va fi expusă căldurii generate de motor, fapt care în timp poate duce la deteriorarea acesteia.
  • Motor mid-drive

Un astfel de motor transmite energia dezvoltată direct sistemului de transmisie de pe biciclete electrice, ajutând astfel ciclistul atunci când acesta are nevoie.

Biciclete electrice Motor mid-drive

Prezintă următoarele avantaje:

  • Datorită amplasării sale, experiența de pedalare este una naturală, mult mai asemănătoare cu cea trăită pe modelele convenționale;
  • Dezvoltă un cuplu foarte bun în treptele inferioare, care te va ajuta destul de mult în special pe urcările foarte lungi și abrupte;
  • Poate administra bine și treptele superioare, oferind o viteză bună de deplasare;
  • Greutatea este destul de bine distribuită datorită poziției centrale în care este montat motorul;
  • Înlocuirea roților nu mai implică detașarea vreunui fir sau cablu care să vină de la partea electrică.

Cu toate că avantajele sunt multe, vei avea și câteva dezavantaje:

  • Din cauză că puterea este aplicată direct pe sistemul de transmisie, acesta se va deteriora ceva mai repede (lanț, pinioane, deraioare etc.);
  • Dacă unele motoare mai performante vor reduce puterea în momentul în care ciclistul schimbă viteza, altele nu dispun de această opțiune, ceea ce va rezulta într-un schimb ce te va brusca atât pe tine, cât și elementele componente ale sistemului de transmisie.
  • Motor pe fricțiune

Acesta vine cu o rolă care se așează pe roata din spate a unei biciclete electrice, transferând energia dezvoltată de motor prin fricțiune.

Biciclete electrice motor pe frictiune

Are următoarele avantaje:

  • Vine cu un kit foarte simplu de instalat, putând fi astfel montat pe o mare paletă de biciclete convenționale;
  • Fiind la bază un sistem foarte simplu, nu este deloc costisitor și nu prea are ce să se defecteze la el, iar în caz că se întâmplă, reparația este una ușor de făcut;

Dezavantaje:

  • Nu funcționează bine în condiții de umiditate crescută, atunci când scade fricțiunea sau pe cauciucuri foarte noduroase;
  • Nu oferă o putere prea mare;
  • Estetic, nu se prezintă prea bine.
  • Baterii

Pe lângă motor, bateriile reprezintă cele mai importante elemente ce întră în alcătuirea unei biciclete electrice. Datorită avansării în domeniul tehnicii, în ultimii zece ani au apărut o sumedenie de baterii, ale căror beneficii și dezavantaje vor fi prezentate în continuare.

Baterii plumb-acid (SLA)

Biciclete electrice baterii plumb-acid (SLA)

Reprezintă unele dintre cele mai vechi și ieftine modele de acumulatori utilizați nu doar pentru biciclete electrice, ci în toate domeniile. Acestea sunt ușor de reciclat, iar prețul mic se datorează greutății mari cu care vin, duratei de viață care este la jumătate față de variantele de baterii moderne, dar și a sensibilității lor, acestea necesitând o atenție deosebită, pentru o funcționare îndelungată.

Baterii nichel-cadmiu (NiCd)

Comparând gram per gram, au o capacitate mai mare în comparație cu cele SLA, însă prețul de achiziție este mai mare, iar componentele care alcătuiesc bateria sunt destul de toxice și greu de reciclat, motiv pentru care tipul acesta de baterii nu mai este foarte des întâlnit pe biciclete electrice, cu toate că vin cu o durată de viață destul de bună.

Baterii nichel-metal hydrit (NiMh)

Acești acumulatori sunt mai performanți ca cei prezentați anterior, cântăresc mai puțin și au o durată de viață mai mare, cu toate că vin cu un preț ceva mai scump. Însă și ei, la rândul lor, sunt din ce în ce mai rar întâlniți pe biciclete electrice, iar motivul este unul ușor de înțeles: Li-ion.

Baterii litiu-ion (Li-ion)

Biciclete electrice baterii Litri-ion (Li-ion)

Odată cu apariția acestei tehnologii, încet dar sigur toate firmele producătoare de biciclete electrice și nu numai au început să folosească acumulatorii Li-ion. Aceștia țin mai mult și generează cea mai mare putere dintre toate modelele de baterii prezentate până acum, la o greutate net inferioară celorlalte.

Cu toate că avantajele unor astfel de celule de energie sunt multe, costul de achiziție al lor este unul ridicat, iar datorită faptului că domină în momentul de față industria tehnică, nici nu se întrevede o scădere a prețului lor.

Baterii litiu-ion polimer (Li-pol)

Nu diferă în ceea ce privește performanțele față de Li-ion, dar datorită faptului că unitatea este mai stabilă, aceasta poate fi turnată în forme interesante, nemaiavând nevoie de un înveliș exterior foarte gros. Astfel că o mulțime de firme producătoare de biciclete electrice apelează la aceste baterii pentru modelele lor de top, care cu toate că vin la un cost de achiziție ridicat, oferă un raport bun calitate/preț.

Baterii litiu-cobalt (LCO)

Reprezintă o altă varietate de Li-ion, care vin cu o densitate mult mai mare față de modelul de la care s-au inspirat, însemnând că oferă mai multă energie pentru dimensiuni și greutăți mai mici. Desigur că prețul este mai ridicat în comparație cu predecesorul lor.

Baterii litiu-magneziu (LiMg204)

Mulți experți din domeniu consideră că acești acumulatori sunt printre cei mai performanți care există pe piață în ziua de astăzi și ce pot fi montați pe biciclete electrice. Astfel, cu toate că au costul cel mai mare de achiziție, vin cu durata de viață cea mai mare dintre toate modelele prezentate și cu un volum de energie dezvoltat net superior tuturor variantelor anterioare.

Bineînțeles că pe lângă modul de construire, bateriile pot diferi între ele în funcție de capacitatea de stocare, greutate, voltaj etc. Însă, în general, acumulatorii de pe biciclete electrice sunt ușor accesibili, pentru a putea fi luați în casă în scopul de a fi încărcați și simplu de înlocuit și upgradat, atunci când este cazul.

  • Controllere

Acestea reprezintă practic panoul de comandă, sau creierul dacă se poate spune așa, al unei biciclete electrice. Ele controlează viteza unui motor, acționând totodată și ca o frână dinamică. Folosesc puterea de la baterii pentru a trimite semnale către motor sub forma unor voltaje diferite.

Cu ajutorul lor, detectează direcția și viteza rotorului și de acolo poate regla viteza motorului, pentru o funcționare impecabilă a acestuia din urmă.

  • Butonul de accelerație

În funcție de tipul de motor, poți avea un buton de accelerație. Variantele de biciclete electrice dotate doar cu un sistem de asistență la pedalare, nu vor avea nevoie de acest element, însă cele a căror pedalare poate fi controlată complet de motor, vor veni cu o astfel de componentă. Rolul butonului este unul simplu: de a porni sau de a opri motorul, atunci când ciclistul simte nevoia, în timpul plimbării.

Tipuri de biciclete electrice

În funcție de tip, există trei categorii de biciclete electrice:

  1. Pedelec – denumirea vine de la pedal-electric, însemnând de fapt că aceste biciclete electrice vor avea asistență la pedalare. În urmare, după legile Uniunii Europene, motoarele de pe astfel de biciclete te pot ajuta să învârți brațele pedalier, dar numai până la atingerea vitezei de 25 km/h, apoi sistând asistența și lăsând controlul doar în seama ta.
  2. S-Pedelec – este un motor asemănător cu cel prezentat anterior, dar care nu are limită de viteză superioară, asta însemnând că nu se va opri din asistență după ce bicicleta depășește 25 km/h. Astfel, te vei putea plimba cu viteze mari, depunând mai puțin efort față de cum ai face în șaua unei biciclete convenționale.
  3. Twist-N-Go – aici intră acele biciclete electrice care vin cu un buton de accelerație în dotare. Acestea sunt dotate cu motoare care pe lângă asistența la pedalare pe care o ai și în cazurile de mai sus, vin și cu opțiunea de a prelua cu totul rotirea pedalierului, astfel ca tu să te poți odihni pentru o perioadă de timp, în momentul plimbării, fără să fii nevoit să te dai jos din șa și să oprești bicicleta.

Cu toate că, în mod cert, odată intrat pe site-ul nostru la această categorie de biciclete ai deja în minte o utilitate exactă pentru modelul tău de e-bike, în continuare vor fi prezentate principalele scopuri în care aceste biciclete electrice sunt în general folosite:

  1. Navetă – principalul scop al celor care achiziționează biciclete electrice este acela de a merge cu ele către și dinspre muncă. Parte a persoanelor ce ajung la această concluzie deja folosesc biciclete convenționale în acest scop, însă s-au săturat ca în zilele calde să ajungă transpirați sau obosiți la birou. Cei care nu au încercat folosirea modelelor velo clasice în acest scop, sunt interesați de e-bike-uri din cauză că le este teamă că nu au o condiție fizică adecvată pentru a face față traseului până la job ori că distanța este prea mare pentru a pedala pe tot parcursul drumului (și chiar îi poți înțelege).
  2. Călătorii – o altă categorie de persoane interesate de biciclete electrice sunt cele care obișnuiesc să pedaleze în scopul călătoriilor. Un sport care crește de la an la an, turismul în șa, poate fi practicat cu mai mult succes de pe un e-bike, datorită faptului că vei reuși să acoperi o distanță până la de două ori mai mare pe zi, folosind același volum de energie.
  3. Fitness – ca orice model velo și booster bike-urile pot fi utilizate pentru fitness. Și chiar este indicat acest lucru, în special pentru începători, care tind să obosească ceva mai repede și adesea se trezesc în mijlocul traseului ales, prea obosiți pentru a mai pedala, fiind nevoie să își plimbe bicicleta până acasă, mergând pe lângă ea. Cu ajutorul unui motor, aceștia se vor putea odihni, în timp ce automatizarea își va face treaba și le va scurta distanța până la destinație.

Stiluri de biciclete electrice

În continuare vor fi prezentate review-uri ale unora dintre cele mai semnificative modele de biciclete din fiecare stil în parte, alături de o mică descriere a categoriei respective. În alegerea variantelor de biciclete electrice ce urmează să fie analizate s-a ales ca limită superioară de preț suma de 2000 Euro.

Chiar dacă poate părea o cifră ceva cam mare, trebuie ținut cont de faptul că prețul de achiziție pentru e-bike-uri este unul mult mai mare față de modelele de biciclete convenționale.

Biciclete electrice de munte

Acestea au ca scop principal turele de off-road. Vin cu dotări identice cu MTB-urile clasice, plus adiția unui motor care te va ajuta în momentele în care traseul are un grad de dificultate ceva mai ridicat. Astfel, suspensiile sunt foarte importante, pentru ca tu și bicicleta ta să nu resimțiți fiecare dâmb sau denivelare întâlnite pe parcurs. Desigur că cu cât calitatea amortizoarelor este mai bună, cu atât și plimbarea va fi mai confortabilă.

Spre deosebire de MTB-urile convenționale totuși, există ceva diferențe: dacă în cazul lor, adesea este indicat, în special pentru traseele ceva mai tehnice și dificile să ai un cadru full-suspension, lucru acesta nu este ideal și atunci când ai biciclete electrice. Zona suspendată din spatele bicicletei se poate clătina destul de tare, în special în timpul coborârilor în viteză, din cauza puterii transmisă de motor, fapt pentru care bicicleta va deveni instabilă.

Frânele sunt un alt aspect destul de important pentru modelele de biciclete electrice de munte. Dacă pe un mountain bike clasic un V-brake de calitate ar putea face față fără probleme, din cauza intensității de pedalare generată de motor, o frână pe disc este mai indicată.

Review bicicletă electrică Devron I-Mtb 27225

Devron este un brand ce aparține celor de la DHS, special creat pentru gamele superioare de MTB-uri. Acesta a fost inițiat pe la finele anului 2012, după ce s-a lucrat intens pentru a produce cele mai bune variante de mountain bike-uri existente pe piață, la prețuri mai mult decât atractive. Cu timpul, și-au extins gama de produse, bicicletele de top produse de DHS, indiferent de tipologia lor, purtând logo-ul Devron în prezent.

În ceea ce privește bicicleta electrică de munte I-MTB 27225, aceasta nu face rabat de la crezul celor de la Devron. Este bine echipată, are un designt curat și elegant și, mai presus de toate, o poți găsi la un preț mult mai scăzut decât alte modele din această gamă. Și având în vedere că o bicicletă electrică poate fi destul de scumpă, orice economie este binevenită, mai ales dacă nu trebuie să faci prea multe compromisuri.

Specificații bicicletă elctrică Devron I-MTB 27225

  • Cadrul este unul de bună calitate. Acesta este fabricat din aluminiu 6061 și vine cu o rezistență și o durabilitate ridicată.
  • Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă foarte bine. Culoarea aleasă este foarte frumoasă, fiind un negru mat, cu inserții subtile de albastru, gri și verde. Un punct în plus îl primește și pentru faptul că toate cablurile sunt atent trase prin cadru, atât prin top-tube, cât și prin down-tube.
  • Furca este una cu suspensie pe arc fabricată de Taiwanezii de la RST. Aceasta are o cursă de 120 mm și sistem de blocare mecanic, fără control pe ghidon.
  • Motorul modelului I-MTB 27225 este Bafang Max Drive. Acesta este poziționat central pe bicicletă, în dreptul angrenajului, este de 36 V și dezvoltă o putere de 250 W.
  • Bateria Phylion SF-06 36V de 8.8 Ah este de tip Li-ion, are o capacitate de 400 W și se găsește montată deasupra down-tube-ului. Are o autonomie cuprinsă între 70 și 90 km, în funcție de programul de asistență la pedalare pe care este setat motorul.
  • Transmisia 1 x 9 este una destul de bună. Aceasta este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie de 38 dinți cu care vine motorul, plus o casetă Shimano HG-30, ce face parte din gama de produse Altus și care are nouă pinioane cu dințare cuprinsă între 11 și 32. Schimbătorul este marca Shimano, model Deore, gamă destinată mai degrabă profesioniștilor.
  • Frânele, marca Tektro, sunt hidraulice, pe disc. Acestea au o putere destul de mare de frânare și pot face față chiar și traseelor foarte accidentate.
  • Roțile sunt compuse din jante de bună calitate, Cerurim, de 27.5 inci, și echipate cu o pereche de anvelope Mitas Ocelot.
  • Greutatea totală a lui Devron este una foarte bună, de doar 18.2 kg

Mai multe detalii tehnice despre acesta bicicletă electrică de munte puteți citi în review-ul special dedicat acestui model.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica de munte Devron I-MTB 27225 poate fi consultat aici

Rating

Bicicleta electrica de munte Z-Tech ZT-82 Alpan

Z-tech este o companie care s-a lansat în anul 2004, în Hangzhou, China. Acolo au deschis o fabrică ce produce atât biciclete electrice, cât și componente pentru motociclete și chiar mașini electrice. După mai bine de șapte ani de continue modificări aduse modelelor proiectate, era timpul pentru a mări piața de vânzare, așa că cei din conducere s-au axat către zone din Europa de Est, unde gama de produse electrice era încă destul de redusă.

Drept urmare, în anul 2011 s-a deschis sediul central din Europa, în capitala țării vecine, Ungaria. Dacă inițial comercializau doar piese auto, în câteva luni au început să apară și primele modele de biciclete electrice. Cum nici pe piața de la noi nu aveau prea mulți competitori, și-au deschis și aici al doilea sediu de pe Bătrânul Continent, la Oradea, în anul 2012.

Variantele de biciclete prezentate aici sunt unele ce se prezintă binișor, cu toate că sunt produse de o firmă care practic este un no-name în lumea internațională a ciclismului. Vin cu echipare Shimano Deore, furcă Suntour XCR și acumulatori de la Samsung. Așa că merită să citești în continuare detaliile tehnice ale lui Alpan.

  • Cadrul este fabricat din aluminiu 6061, iar design-ul lui oferă o poziție de pedalare ceva mai sportivă, mai aplecată spre înainte. Tuburile sunt mai groase decât cele întâlnite pe biciclete electrice ale unor firme de renume, fapt care cu siguranță afectează greutatea totală.
  • Din punct de vedere estetic se prezintă ceva cam slab, din păcate. Culorile alese sunt destul de neinspirate, dominant fiind albul, combinat cu roșu și negru, oferind un aspect banal, ieftin. Chiar și calitatea vopselei nu este una extraordinară și se vede și aici că discutăm despre un pion în lumea velo și nu despre o piesă importantă. Punctele de sudură sunt OK și destul de atent realizate, dar la capitolul cabluri din nou nu stă bine. Acestea, pe lângă faptul că nu sunt introduse prin cadru, nici măcar nu sunt prea atent prinse pe sub down și top tube, fiind lăsate cam la vedere. Astfel că aspectul general al acestei biciclete este slab.
  • Furca este un acceptabilă, ce face parte din gama de produse Suntour XCR, care în general se încadrează în segmentul entry spre mid-level. Aceasta este una decentă, pe arc, cu o cursă de 100 mm. Prezintă funcția de lock-out, cu toate că butonul este controlat mecanic, de pe brațul stâng al furcii.
  • Motorul este unul fabricat de către chinezi, montat în butucul roții spate și care dezvoltă o putere de 250 W. Acesta este limitat în așa fel încât odată ce ciclistul atinge viteza de 25 km/h, să taie alimentarea. Este controlat cu ajutorul unui dispozitiv numit Smart Motor Control și oferă mai multe grade de asistare la pedalare. Viteza poate fi urmărită pe un ecran LCD montat pe ghidon. Consumul mediu al motorului este de 2.5 – 3 kWh/100 Km.
  • Bateria este una de calitate de 36 V și 11 A, Li-ion de la Samsung. Capacitatea ei este de 400 W și oferă acestei biciclete electrice o autonomie de 100 km, calculați pe modul Eco, în condiții optime de funcționare. Ea este poziționată pe down-tube.
  • Transmisia este compusă din angrenaj Deore, cu discuri de 40, 30 și 22 dinți, ce vine împreună cu o casetă din aceeași gamă de produse, cu zece pinioane ce au o dințare cuprinsă între 11 și 36. Rapoartele dezvoltate sunt excelente, bicicleta reușind să traverseze orice tip de teren, indiferent de cât de dificil ar fi acesta. Schimbătoarele sunt Alivio, iar manetele shifter de asemenea, rezultând o transmisie de calitate superioară, exactă, precisă, cu schimb foarte bun de viteze.
  • Nu atât de multe lucruri bune pot fi spuse și despre sistemul de frânare, care cu toate că este unul hidraulic pe disc, vine de la o firmă no-name, așa că nu ne miră faptul că are o funcționalitate destul de slabă.
  • Roțile de pe aceste biciclete sunt alcătuite din jante duble de 27.5 inci, din aluminiu, marcă proprie, ce vin echipate cu anvelope no-name, cu un profil destul de noduros, specific pentru turele off-road.
  • Greutatea totală a lui Alpan este una mare, aceasta cântărind 25 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica de munte Z-Tech ZT-82 Alpan poate fi consultat aici

Rating

Concluzie generala biciclete electrice de munte

Deși cei de la Devron au reușit să construiască o bicicletă electrică bună, care funcționează și arată foarte bine, cei de la Ztech câștigă detașat la capitolul transmisie, apoi, mai strâns, la capitolul motor și baterie. Deci, în toate aspectele mai importante.

Modelul Devron stă foarte bine la aspect, greutate și frâne dar asta parcă nu e suficient pentru a înclina balanța în favoarea ei.

Diferența de preț dintre cele două biciclete este totuși semnificativă, de aproximativ 1000 lei, așa că până la urmă depinde de tine dacă vrei să plătești mai mult pentru dotări ce se apropie mai mult de gama de top.

Biciclete electrice cu roți groase

Modelele de biciclete electrice cu roți groase, cu toate că pot fi considerate tot niște MTB-uri, sunt ceva mai adaptate pentru un teren mai afânat, cum se întâmplă în cazul traseelor acoperite cu zăpadă, nisip, pietriș etc. Așadar, în șaua unui astfel de e-bike vei putea străbate până și zonele altfel inaccesibile altor tipuri de biciclete și tocmai de aceea au fost gândite ca o categorie separată, față de mountain bike-uri.

Nume

Rating 

Review 

Vezi mai mult

Bicicleta electrica cu roti groase Bizze Fat Bike
Bicicleta electrica cu roti groase Bizze Fat Bike

Bizze este o companie 100% românească ce s-a înființat de curând și care a avut lansarea produselor pe 23 și 24 septembrie 2017 la Târgul de Biciclete București. Produsele lor au fost gândite ca alternative simple și eficiente pentru mijloacele de transport în comun sau a bicicletei personale.

Cu toate că sunt la început de drum, designerii deja au pe piață mai multe modele de biciclete electrice, pentru a acoperi o paletă cât mai mare de stiluri diferite de pedalat.

Astfel, vei putea găsi biciclete electrice pliabile, de tip cruiser, single speed sau fat, model care urmează să fie analizat aici și care este dedicat celor ce simt nevoia de a evada în week-end la munte ori la mare și care consideră că distracția începe acolo unde se termină asfaltul.

  • Cadrul este unul în pas cu tot ce se întâmplă în lumea velo. Așadar, este fabricat din aluminiu 6061, un tip de material ce vine la un cost destul de redus, dar care oferă o rigiditate și o rezistență bună, la o greutate nu foarte mare. Din punct de vedere estetic, acesta se prezintă foarte bine. Tuburile sunt desenate frumos și se îngustează destul de bine spre parte din spate a bicicletei. Top-tube-ul are o curbură foarte interesantă.
  • Punctele de sudură sunt realizate incredibil de bine. Doar la marile companii, la biciclete de top s-a mai văzut o calitate atât de bună în ceea ce privește sudurile. Mai impresionant este faptul că toate cablurile, cu excepția celui care duce către frâna față, sunt trase prin cadru, o nouă caracteristică specifică unui producător de clasă. Este clar că cei care se ocupă de design își știu treaba, iar lucrul acesta se vede atunci când te uiți la bicicletă. Culorile sunt foarte frumoase, iar cenușiul mat se îmbină perfect cu roșul, calitatea vopselei fiind una superioară.
  • Furca, este una de calitate, pe arc de la Top Gun, cu o cursă de 100 mm, ce vine cu posibilitatea controlării pretensionării. Se prezintă suficient de moale încât să poată prelua mare parte a șocurilor atunci când traversezi zone de teren ceva mai accidentat.
  • Motorul este Bafang 8 FUN de 36V ce dezvoltă o putere de 250W. Acesta este controlat printr-un display și oferă patru nivele diferite de asistență. Vine cu buton de accelerație, ideal de utilizat în momentele în care pedalatul nu mai reprezintă o opțiune. Alimentarea motorului se face de la acumulatorii Li-ion Samsung 36V de 13 A, care au o capacitate de 400 W. Bicicleta are o autonomie de 60 km și o viteză maximă limitată la 25 km/h.
  • Transmisia este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie de 48 dinți de la Prowheel, plus o casetă Shimano cu 7 pinioane. Deraiorul spate este un Shimano Altus M310. Așadar, nu putem spune că Fat Bike excelează la acest capitol.
  • Sistemul de frânare este compus din frâne mecanice pe disc de la Tektro. Acestea sunt unele decente, de la o firmă cu istorie în spate, net superioare față de V-brake-uri, care în pentru biciclete electrice s-ar dovedi total inutile.
  • Roțile sunt alcătuite din jante de 26 inci din aluminiu, marcă proprie, ce vin echipate cu un set de cauciucuri Kenda cu grosime de 4 inci, care se dovedesc a fi unele bune, special adaptate tipurilor de suprafețe ce pot fi traversate doar în șaua unei biciclete cu roți groase.
  • Trebuie amintite, ca extra, farul ce este alimentat tot de către bateria Samsung și stopul spate, ambele făcând parte din dotările standard ale acestui Bizze.
  • Greutatea este, din păcate, un punct în minus, deoarece modelul de față cântărește 26 kg – deci mult.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica Bizze Fat Bike poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Cu toate că unul dintre primele modele de biciclete electrice produse de către românii de la Bizze, Fat Bike poate fi considerat o reușită. Acesta excelează la capitolul vizual și aspect, bătându-se de la egal la egal cu produse de top ale unor firme de renume. Calitatea vopselei, a sudurilor și faptul că toate cablurile ce duc spre partea din spate a bicicletei sunt trase prin cadru ne fac să spunem ”Bravo!”.

În ceea ce privește echiparea, aceasta chiar dacă nu dă pe spate, este una decentă. Astfel, furca își va face treaba, transmisia, chiar dacă nu este de top, va funcționa acceptabil, în vreme ce frânele mecanice pe disc sunt o variantă bună în fața unor V-brake-uri.

Nu ne place deloc greutatea cam mare, de 26 kg, dar dacă ții cont de faptul că ai în față un Fat Bike, parcă totuși nu este chiar atât de rău. Unde mai pui că prețul de achiziție este mai mic de 1400 Euro, clar Bizze este o alegere reușită.

Biciclete electrice de șosea

Au ca scop este acela de a oferi experiențe rapide, fapt pentru care sunt biciclete electrice ce vin cu greutățile cele mai mici posibile, dar și cu unele dintre cele mai mari prețuri de achiziție. Un motor este ideal, în special în momentele în care drumul devine ceva mai ascendent, iar picioarelor tale le-ar prinde bine puțin răgaz.

Chiar dacă un ciclist experimentat ar spune că o variantă automatizată pe cursiere este inutilă și că tot farmecul de a pedala pe o astfel de bicicletă este să simți arsura mușchilor, persoanele ceva mai începătoare vor aprecia ajutorul oferit de motor.

Nume

Rating 

Review 

Vezi mai mult

Bicicleta electrica de sosea Benelli E-Misano
Bicicleta electrica de sosea Benelli E-Misano

Benelli este o firmă italiană ce are o istorie de mai bine de 100 de ani. în anul 1911, Teresa Benelli a investit toți banii familiei ei pentru a deschide un mic atelier, unde să poată lucra cei șase fii ai ei, după ce soțul îi murise. Dacă la început făceau doar service-ul motocicletelor și mașinilor, în 1919 frații au patentat un motor în doi timpi cu 75 cp, pe care l-au montat pe un cadru fabricat de o altă companie. Cum rezultatul nu a fost unul dori, trei ani mai târziu aveau să fabrice ei înșiși și un cadru suficient de performant.

De atunci, vânzările le-au crescut constant, până în anul 1988, când din cauza importurilor japoneze, firma s-a văzut îngenunchiată. Problemele financiare au continuat până în 2005, când brandul a fost cumpărat de către grupul QJ, care are angajați peste 14.000 de persoane și ce produce mai bine de 1.2 milioane de vehicule pe an.

Benelli Biciclette este o nouă provocare propusă de către Benelli QJ, a cărui for decizional a decis în anul 2011 să intre pe nișa modelelor de biciclete electrice, dovedind astfel că rămân în permanență în pas cu tot ce înseamnă nou și cu solicitările clienților. Ținând cont că bicicleta este simbolul că societatea este din ce în ce mai interesată de mediul înconjurător, se poate spune că și compania italiană a decis să devină una eco-friendly.

Modelul E-Misano prezentat aici este unul performant, ce vine cu echipări decente, precum Shimano Claris, sistem de frânare hidraulic pe disc și multe altele, care vor fi prezentate în ceea ce urmează.

  • Cadrul este unul care îți sare în ochi de cum îl vezi. Este fabricat din aluminiu 6061, același material fiind folosit și în construcția furcii și reprezentând un aliaj destul de rezistent și maleabil, care are un cost de producție nu foarte ridicat și o greutate specifică ceva mai mică decât a oțelului.
  • Din punct de vedere vizual, părerile sunt împărțite și vei afla în continuare de ce. Tuburile au forme interesante, vin cu suduri destul de bine lucrate și atent finisate, iar culoarea în care sunt vopsite, un verde combinat cu negru se prezintă foarte bine. Interesant este și modul în care bateria este semi-inclusă în down-tube, oferindu-i bicicletei un aer ceva mai profi.
  • Însă, iar aici se poate afirma că firma italiană ne-a dezamăgit destul de tare, tuburile sunt cam groase pentru un model de bicicletă 2017, triunghiul din spate ceva prea butucănos și cu siguranță toate aceste neajunsuri se vor resimți la greutatea finală, despre care îți spun de acum că este una mare. Tot neimpresionant este și modul în care au gestionat cablurile. Pe lângă că toate fac o buclă foarte deranjantă în fața ghidonului, până să intre în cadru, cel atribuit frânei spate, cu toate că vine pe sub top-tube, este lăsat mult prea la vedere, nefiind deloc mascat. Așa că la acest capitol se mai putea lucra.
  • Motorul este unul montat în butucul roții din spate, este de 36 v și dezvoltă o putere de 250 W. Bicicleta vine cu un display LCD, cu ajutorul căruia vei putea alege unul dintre cele șase moduri diferite de asistență disponibile. Viteza maximă este limitată la 25 km/h.
  • Bateria este Li-ion de 36 V și 9 A, cu o capacitate de 350 W. Din păcate, din specificațiile producătorului reiese că oferă o autonomie de doar 60 km. Sperăm ca această valoare să fie obținută în treapta maximă de viteză, altfel ar fi într-adevăr trist.
  • În ceea ce privește transmisia, putem afirma din nou că nu suntem deloc impresionați, ba chiar puțin dezamăgiți. Astfel, angrenajul este unul destul de banal, de la Prowheel, cu două discuri de 52 și 42 dinți, în vreme ce caseta este Shimano CS-HG 50, gama Claris, cu opt pinioane ce au între 12 și 25 dinți. Vitezele sunt controlate prin intermediul manetei shifter Shimano Claris.
  • Așadar, pe lângă faptul că rapoartele dezvoltate sunt dedicate vitezei și cam atât, nefiind deloc recomandate pentru cățărări, caseta și maneta sunt unele din gama entry-level a japonezilor în ceea ce privește produsele adaptate pentru biciclete electrice și nu numai, de șosea. Pentru o bicicletă cu un preț de achiziție atât de ridicat, te-ai fi putut aștepta la mai multe.
  • Sistemul de frânare este unul hidraulic pe disc, marcă proprie Benelli EBL004. Acesta este unul decent, care funcționează satisfăcător, cu toate că nu se ridică la nivelul performanțelor unui Shimano.
  • Roțile sunt compuse din jante de 28 inci marcă proprie, din aluminiu, ce vin echipate cu niște roți no-name, cu un profil special adaptat pentru șosea. Așadar, și aici dezamăgește puțin.
  • Greutatea este uriașă, în special ținând cont de segmentul de preț din care face parte, dar și că vorbim despre biciclete de șosea, la cele 23 kg ale ei.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica de șosea Benelli E-Misano poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Prea multe laude nu-i putem aduce acestei biciclete electrice. Cu toate că are mare parte a cablurilor trase prin cadru, cel care rămâne de dinafară strică cu totul aspectul bicicletei iar îngrămădeala de fire din fața ghidonului este de-a dreptul deranjantă. Transmisia este una specifică pentru niște entry-level-uri, sistemul de frânare nu este nici el unul foarte performant, în vreme ce la capitolul roți, lucrurile sunt efectiv banale. Greutatea este și ea, la rândul ei, una mare.

Partea mai ciudată este că, cel puțin la momentul scrierii acestui review, Benelli E-Misano era singura bicicletă electrică de șosea care se încadra în bugetul setat de 2000 Euro, ba chiar îl și depășea cu câteva sute de Euro. Modelele ceva mai performante treceau de 3000 Euro și ne-am dat seama că nu mulți dintre cititori ar prefera să facă un credit ipotecar pentru a-și putea lua un e-bike, indiferent cât de performant ar fi acesta.

Deci, ținând cont de variantele existente pe piață, putem fi ceva mai indulgenți și să trecem cu vederea anumite minusuri, specificând că E-Misano este un model decent.

Biciclete electrice hibrid

Acestea reprezintă o combinație între MTB-uri și cursiere. Modelele sunt practic, unele dintre cele mai versatile, putând rula cu viteze mari, dar venind în același timp cu rezistența și duritatea specifică pentru biciclete electrice de munte.

Pot fi folosite atât pentru naveta zilnică spre birou, evitând traficul aglomerat și statul la semafor, cât și pentru turele de week-end când poate dorești să te relaxezi puțin pedalând prin pădurile din împrejurimi.

Bicicleta electrica hibrid Romet ERT 100

Polonezii de la Arkus & Romet Group au devenit încet, dar sigur unii dintre liderii pieței de biciclete din Europa. Ei au o istorie și experiență vastă în producerea bicicletelor, firma fiind înființată acum mai bine de 65 ani. Datorită inovației și research-ului continuu, folosesc unele dintre cele mai noi tehnologii pentru a oferi constant biciclete adaptate trendului și preferințelor publicului.

Dacă inițial această firmă producea numai biciclete dedicate concursurilor profesioniste, cu timpul au observat că pot reduce costurile de producție, reușind astfel să scoată modele care să fie la îndemâna tuturor doritorilor. Așadar, au intrat și pe piața atât de vastă a amatorilor și se pare că au avut un real succes.

Modelele prezentate aici, ERT 100 sunt biciclete electrice care se prezintă mai mult decât decent. Acestea vin cu frâne hidraulice pe disc, o transmisie bună și un preț de achiziție absolut acceptabil situat la sub 1200 Euro. Așadar, haide să vedem în continuare echiparea acestei biciclete Romet.

  • Cadrul este unul simplu, fabricat din aluminiu, cu tuburi destul de înguste și o formă modernă. Încă din prima de dăm seama că este ceva mai adaptat pedalării pe suprafețe acoperite de asfalt și mult mai slab echipat pentru zonele de off-road. Poziția de pedalare este destul de relaxată și de verticală.
  • Din punct de vedere estetic, se prezintă decent. Liniile sunt destul de banale, în vreme ce culoarea neagră, cu inserții de alb nu impresionează. Punctele de sudură nu sunt nici ele perfect realizate, dar acestea este un lucru cu care ne-am obișnuit din partea polonezilor. În schimb, un capitol la care nu ne așteptam este cel legat de cabluri. Acestea sunt trase toate foarte atent prin cadru, cu excepția celui care duce către frâna față, oferindu-i bicicletei un aer mult mai profesionist și curat.
  • Furca Suntour NEX E25 LO-P este una pe arc și într-adevăr performantă. Chiar dacă seria NEX nu face parte din gama de top a japonezilor, ea se încadrează în segmentul mediu, care oferă unei biciclete fiabilitate crescută și o funcționare bună. Are o cursă de 50 mm, blocare mecanică și își face treaba foarte bine. Este moale, reușind să preia mare parte a șocurilor rezultate în urma plimbării.
  • Motorul poziționat în dreptul angrenajului este un Shimano Steps. El este unul performant, de 36 V ce dezvoltă o putere de 250 W. Viteza maximă atinsă cu ajutorul lui este limitată la 25 km/h și o vei putea depăși doar pedalând ca pe o bicicletă convențională. Motorul este controlat prin intermediul unui display LCD și îți oferă trei tipuri diferite de asistență: Eco, Trail și Boost.
  • Bateria face parte din același sistem Shimano Steps, se găsește poziționată pe down-tube, este de tip Li-ion și are o capacitate de 400 W. Durata de încărcare este de patru ore, dar în doar două poate ajunge la 80 % din total. Autonomia acesteia variază în funcție de programul în care vei pedala, dar în modul Boost va duce pentru 60 km, în vreme ce pe setarea Eco o vei putea folosi pentru 125 km. Aceste cifre sunt obținute în condiții ideale de utilizare.
  • Automatizarea este una de calitate superioară, fiabilă, ce vine fabricată de o firmă cu o vastă istorie în industria velo, fapt care asigură o anumită calitate a produselor sale. Putem afirma cu ușurință că nu ne așteptam să regăsim componente atât de bune pe această bicicletă. Iar lucrurile încântătoare nu se opresc aici.
  • Transmisia este compusă din angrenajul motorului, un Shimano E6000 cu 38 dinți, ce vine împreună cu caseta Shimano HG200, ce face parte din gama Acera și care are 9 pinioane cu dințare cuprinsă între 11 și 32. Vitezele sunt controlate prin intermediul schimbătorului Shimano Alivio T4000 și a manetei shifter Shimano Alivio M4000. Din nou, putem vorbi și aici despre niște produse de calitate, ce fac parte din segmentul mediu – spre high-end a componentelor fabricate de japonezi, pentru sectorul dedicat cicliștilor amatori.
  • Cel mai probabil, ca și noi, te-ai aștepta ca atunci când urmează să descriem sistemul de frânare al acestei biciclete electrice să îți prezentăm niște V-brake-uri de slabă calitate sau în orice caz, o variantă ieftină și slabă. Ei bine, lucrul acesta nu se întâmplă, Romet dotând bicicleta cu un set Shimano M396, care sunt niște frâne hidraulice pe disc. Este clar că sunt unele de buget, făcând parte din gama de produse Acera, dar în orice caz, ele își vor face treaba cu siguranță mult mai bine față de niște no-name-uri.
  • Până și la capitolul roți, ERT 100 se prezintă decent. Vine cu jante din aluminiu, marcă proprie de 28 inci, cu butuci Shimano Altus RM35, cu prindere QR, atât pe față cât și pe spate, și echipate cu anvelope Schwalbe Road Plus 700C. Acestea sunt unele bune, cu un profil ceva mai bine adaptat pentru turele pe șosea.
  • Ca extra-uri putem aminti șaua de marcă, un Selle Royal 8230DR, farul față și stopul spate care sunt alimentate cu ajutorul bateriei, din nou de firmă, ambele fiind AXA Blue Line, plus portbagajul spate, apărătorile atât pentru roata față, cât și pentru cea spate, pipa reglabilă pe înălțime și protecția de lanț.
  • Din păcate, la capitolul greutate Romet nu stă prea bine, cântărind 27.7 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica hibrid Romet ERT 100 poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, ERT 100 este una dintre cele mai bune biciclete electrice în ceea ce priveşte raportul calitate-preţ pe care le-am analizat. Ea vine cu un cadru destul de curat datorită cablurilor trase prin el și cu dotări foarte bune, printre care furca, transmisia, sistemul de frânare, plus niște extra-uri, cum ar fi butucii roților de calitate, far și stop de la o firmă bună, la fel ca șaua, motor + baterie Shimano și nici la capitolul roți nu dezamăgește.

Singurul punct la care stă ceva mai rău este greutatea, însă ținând cont că prețul de achiziție al acestei biciclete Romet este de sub 1200 Euro, putem trece cu vederea cele câteva kilograme în plus pe care va trebui să le cari în spinare.

Focus Whistler2 (2018)

Deși nu este foarte cunoscută la noi în țară (în special de către amatori), Focus este o companie cu renume în lumea cicliștilor profesioniști. Aceasta a fost înființată în anul 1991, în Germania, de către campionul mondial la ciclocross Mike Kluge.

Specificații bicicletă Focus Whistler2 (2018)

  • Cadrul acestei biciclete este unul simplu, cu linii normale pentru un model trek, fabricat din aluminiu 6061 și care oferă o poziție de pedalare ceva mai sportivă.
  • Din punct de vedere estetic, nu se poate spune că impresionează, însă are, per total, un aspect mult mai îngrijit decât alte biciclete electrice de pe piață. Culoarea de bază aleasă, gri, se combină destul de plăcut cu inserțiile roșii de pe furcă și jante, iar bateria nu îți distrage atenția de la designul bicicletei. Punctele de sudură nu sunt foarte fine, dar culoarea bicicletei le maschează destul de bine. Un punct în plus îl primește pentru faptul că toate cablurile sunt atent trase pe lângă cadru, asta contribuind la aspectul curat și elegant.
  • Furca din dotare este destul de performntă, un SR Suntour XCM, cu o cursă de 100 mm, confecționată din aluminiu.
  • Motorul este Groove Go, cu o putere de 250 W, iar bateria, demontabilă, poartă aceeași marcă și are o capacitate de 7 Ah (amperi-oră).
  • În ceea ce privește transmisia, aceasta este compusă dintr-un angrenaj Samox Bafang E-D Match cu o foaie cu 34 dinți, ce vine cuplată cu caseta Shimano HG200, cu 9 pinioane. Controlul treptelor se face prin intermediul deraiorului Shimano Altus 2000. Așadar, transmisia este una destul de bună, care îi poate satisface chiar și pe cicliștii mai pretențioși.
  • Sistemul de frânare este și el, la rândul lui, unul destul de eficient. Astfel, vorbim despre un set de frâne hidraulice pe disc, Shimano BR-M315, cu discuri de 180 și 160 mm. Astfel, te vei putea bucura și de plimbări pe terenuri mai dificile fără a se va face simțită apariția fading-ului, iar calitatea încetinirii va fi superioară pe tot parcursul cursei.
  • Roțile sunt compuse din jante Rodi Viper și anvelope Continental Race King, în timp ce butucii sunt marca Shimano Deore, cu sistem quick release.
  • Greutatea acestei biciclete, cu toate că una destul de mare, la cele 20.25 kg, este mult mai mică decât a altor biciclete, chiar și din categorii superioare de preț.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica Focus Whistler2 (2018) poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Dotările lui Focus Whistler2 sunt unele destul de bune, însă nu impresionează, așa cum o face partea estetică, de exemplu. Per ansambu însă, având în vedere dotările decente și prețul de achiziție destul de bun pentru o bicicletă electrică, putem spune că merită să îți îndrepți atenția și asupra acestui model.

Biciclete electrice de oraș

Modelele de biciclete electrice de oraş sunt în general ceva mai ieftine, datorită unui cadru din oțel și a transmisiei single speed ori cu puține viteze (până la maxim 7).

Cu toate acestea, cuiser-ele sunt la mare căutare de către cei ce doresc experiențe plăcute și relaxante în momentul plimbării și pe care nu îi interesează neapărat vitezele deosebite sau capacitatea bicicletei de a traversa munți.

Bicicleta electrica de oras Devron 28028 Miltone

Devron este un brand ce aparține de firma DHS, care s-a lansat în 1999 la Petroșani, prin intermediul unor investiții cu capital chinezesc. Linia de producție Devron a fost inaugurată în anul 2012 și a fost gândită pentru a încorpora produsele de top fabricate în țara noastră, ce vin în general cu cel mai bun raport calitate/preț.

Și despre Milton se poate spune același lucru, cu un cadru din aluminiu, butuc spate Shimano Nexus și baterie Samsung, avem în față o bicicletă absolut acceptabilă. În continuare vor fi prezentate mai multe detalii legate de echiparea ei.

  • Cadrul este unul fabricat din aluminiu, cu o formă specifică pentru o bicicletă de oraș, astfel că poziția de pedalarea va fi una verticală și relaxată. Din punct de vedere estetic, acesta se prezintă foarte bine. Culoarea aleasă, un auriu mat, este foarte frumoasă și atrăgătoare, punctele de sudură sunt excelent realizate și mascate, iar cablurile ce duc spre partea din spate a bicicletei sunt foarte atent trase prin cadru, astfel că aspectul general este unul plăcut și îngrijit.
  • În mod ciudat pentru un cruiser, dar de înțeles, ținând cont de drumurile care sunt în țara noastră, pe lângă arcurile cu care este dotată șaua, ce oferă un plus de confort ciclistului, tija de șa are la rândul ei un arc la partea superioară și chiar și furca este una cu suspensie. Aceasta este modelul SS-M7, de la firma RST, una de mare tradiție în fabricarea amortizoarelor. Ca o curiozitate, vine cu arcul montat deasupra brațelor și o cursă de 30 mm, care se va dovedi a fi mai mult decât suficientă pentru șoselele pe care te vei plimba.
  • Motorul este din nou, unul deosebit. Ținând cont că designerii români s-au gândit, foarte bine de altfel, să monteze o transmisie în butucul roții din spate, singura poziționare disponibilă a motorului, pentru a păstra aspectul ordonat al acestei biciclete, rămânea butucul roții din față. Acesta este unul destul de puternic de 36 V, ce dezvoltă 250 W și care vine cu mai multe nivele de asistenţă, ce sunt controlate printr-un display LCD montat pe ghidon.
  • Bateria Li-ion de la Samsung de 36 v și 14.5 Ah este montată pe portbagajul din spatele bicicletei. Aceasta vine cu un stop spate inclus și cu o capacitate de 500 W, despre care producătorul susține că nu se reduce nici după mai bine de 600 cicluri de încărcare. Autonomia furnizată este cuprinsă între 60 și 80 km.
  • Transmisia este una performantă. Astfel, angrenajul este marcă proprie și are o foaie de 42 dinți, ce vine cuplată pinionul butucului spate Shimano Nexus 8. Așa cum îi spune și denumirea, acesta dezvoltă opt trepte diferite de viteză, iar schimbarea lor se face prin intermediul manetei shifter Shimano Revoshift Nexus 8. Butucul este unul de calitate, schimbul vitezelor este foarte exact și constant, așa că te vei putea plimba liniștit, indiferent de viteza pe care dorești să o atingi.
  • Sistemul de frânare este unul complex. Astfel, acesta este compus dintr-o retro-frână destul de exactă, ce se regăsește în butucul Nexus, care primește ajutorul unui V-brake din aluminiu no-name, montat pe roata din față. Așa că atunci când cea de pe spate nu reușește să încetinească suficient de bine bicicleta, va veni în ajutor frâna pe saboți.
  • Roțile sunt compuse din jante duble din aluminiu de 28 inci, marcă proprie, ce vin echipate cu anvelope Continental, cu un profil foarte fin ce le fac perfecte pentru asfalt.
  • Ca extra-uri, întreg cockpit-ul este unul de calitate, marca UNO, astfel că suportul de șa cu arc, ghidonul și pipa, toate poartă această siglă. Șaua este, la rândul ei, un brand name, Selle Royal, la fel ca și farul față alimentat din baterie, care este AXA. Din fabrică vine cu aripi de protecție pe ambele roți, portbagaj spate, care poate fi eliberat de baterie atunci când consideri că vei avea mai multe de cărat și apărătoare de lanț.
  • Greutatea totală este de 23 kg, putând fi catalogată ca acceptabilă, chiar destul de bună, ținând cont că avem în față o bicicletă de oraș.

Rating și Concluzii

Milton este un model foarte reușit al românilor de la Devron. Acesta vine cu o furcă dotată cu suspensie, ce se va dovedi a fi ideală, pentru șoselele de la noi, o transmisie de calitate, un sistem de frânare complex, care funcționează bine și o greutate acceptabilă. Pe lângă toate acestea, are un design foarte atractiv, cu cablurile trase prin cadru și o culoare interesantă.

Singurul aspect despre care putem spune că nu ne atrage prea tare este prețul, care chiar dacă se încadrează în limita pusă de noi, este ceva cam mare pentru nişte biciclete  cruiser, fie ele şi unele electrice, la cei sub 1600 Euro pe care va trebui să îi cheltuiești.

Bicicleta electrica de oras Z-Tech Barcelona

Aceasta este a doua bicicletă de la firma Z-tech ce este analizată aici, așa că nu are rost să repetăm tot ce a fost scris ceva mai sus. Ce este de reținut, compania s-a lansat în anul 2004, în Hangzhou, China și datorită unui succes destul de mare pe care l-au avut cu modelele de biciclete electrice, în anul 2011 și-au deschis sediul central din Europa, în Budapesta. Un an mai târziu l-au deschis și pe cel de-al doilea, la Oradea.

Modelul prezentat aici nu putem spune că ne-a impresionat în vreun fel. Este greoi, vine cu un cadru de fier, transmisie destul de slabă, autonomie nu foarte mare, însă a fost ales, datorită prețului mic de achiziție. Dacă până acum mare parte a modelelor de biciclete analizate aici au depășit suma de 1000 sau chiar 1500 Euro, Barcelona poate fi cumpărat cu sub 650 Euro. Așa că haide, totuși, să vedem câteva dintre elementele componente.

  • Cadrul este unul foarte greu, fabricat din oțel. Singura parte bună a lui este că vine cu puncte de sudură realizate impecabil, acesta fiind unul dintre atuurile oțelului. În rest, se prezintă banal. Poate dacă era vopsit ceva mai atrăgător ar fi fost puțin mai interesant, dar culoarea albă simplă, cu o singură dungă roșie ne lasă reci. Cu toate acestea, bicicleta mai vine vopsită și într-o nuanță ceva mai bine aleasă, un roșu destul de aprins, care o face mai plăcută ochiului.
  • Cablurile care vin dinspre motor, spre uimirea tuturor, sunt trase prin cadru, lucru la care chiar nu ne așteptam. Celelalte sunt destul de atent prinse pe sub cadru. Din păcate, culoarea acestuia nu le avantajează și le scoate în evidență. La varianta cu cadru roșu, ele nu vor sări în ochi atât de puternic. Furca este una fixă, fabricată tot din oțel.
  • Motorul este unul ce dezvoltă o putere de 250 W, marcă proprie și se găsește montat în butucul roții spate. Acesta vine cu un panou de control LED, un lucru bun. Viteza de deplasare este limitată de maxim 25 km/h.
  • Bateriile sunt de slabă calitate. Acestea au o greutate foarte mare, ocupând tot spatele tubului de șa. Sunt de tip Pb-acid, de 36 V și 12 A și oferă o autonomie mică, de doar 40 km.
  • Transmisia putem afirma că este chiar decentă, ținând cont de prețul de achiziție al acestei biciclete. Ea este un full Shimano Tourney. Astfel, angrenajul cu o singură foaie, caseta cu șase trepte de viteză, deraiorul și maneta shifter, toate poartă această siglă. Chiar dacă întreg sistemul este unul slab, vechi, greu și care nu excelează absolut deloc, totuși este un lucru îmbucurător că poartă sigla unui atât de renumit producător de componente velo, care îi asigură o anumită fiabilitate.
  • Frânele sunt niște V-brake-uri no-name, despre care se poate spune doar că își fac treaba, chiar dacă sunt foarte slabe.
  • Roțile și destul de OK, fiind compuse din jante duble de 28 inci din aluminiu, în vreme ce anvelopele cu care vin echipate sunt un model ieftin de la Kenda, cu un profil specific turelor pe asfalt.
  • Ca extra-uri, putem aminti șaua lată și comodă, care vine cu arcuri montate pe partea inferioară, astfel încât să ofere un plus de confort ciclistului, portbagaj pe spate, far față alimentat de către baterie, al cărui cablu vine prin cadru, catadioptrii, aripi de protecție pentru ambele roți, protecție de lanț și un clopoțel tare simpatic.
  • Greutate - ei bine, aici trebuie să spunem un mare ”Așa nu!”. Greutatea acestei biciclete este una imensă, aceasta cântărind 38 kg! Nici nu te mai gândi odată coborâtă din apartament să o mai urci înapoi, pentru că vei risca să îți iasă un disc vertebral din articulație.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrica de oraș Z-Tech Barcelona poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, cei de la Z-Tech vin cu un nişte modele de biciclete electrice ieftine, care au un cost de achiziție de sub 650 Euro, excelent pentru un e-bike. Așa că, având acestea în minte putem afirma că transmisia este una acceptabilă de la Shimano, estetic, cel puțin modelul roșu este decent, iar ca extra-uri vine cu o mulțime de lucruri utile.

În schimb trebuie să spunem și ce nu ne place: frânele, pe lângă faptul că sunt niște V-brake-uri, care oricum nu sunt indicate pentru biciclete electrice, mai sunt și unele no-name, de calitate îndoielnică, iar greutatea totală este absolut uriașă. Nu doar domnișoarele vor avea probleme în a le ridica, ci chiar și bărbați destul de solizi vor considera că cele 38 de kg sunt mult prea multe pentru spatele lor, poate mai puțin antrenat. Ca o părere personală, mai adaugă vreo 300 Euro și alege un model ceva mai bine dotat și în special cu mai puține kilograme.

Biciclete electrice pliabile

Modelele de biciclete electrice pliabile sunt la tot mai mare căutare datorită compactibilității lor - ocupă până la o treime din spațiul necesar unei biciclete obișnuite, putând fi depozitată oriunde: sub birou, în portbagajul unei mașini, unele dintre ele încăpând chiar și într-o servietă. Din această cauză, piața acestor variante velo este într-o continuă creștere.

Bicicleta electrica pliabila Bizze pliabila S2

Cum aceasta este a doua bicicletă a românilor prezentată aici, nu va mai fi trecut istoricul lor. În schimb, anumite informații trebuie amintite și anume că firma este 100% românească ce s-a înființat de puțin timp și care a avut lansarea produselor pe 23 și 24 septembrie 2017 la Târgul de Biciclete București. Modelele de biciclete electrice au fost gândite ca alternative simple și eficiente pentru mijloacele de transport în comun sau a bicicletei clasice.

S2 este o variantă pliabilă, care se prezintă foarte bine, vine cu echipare Shimano și Top Gun, cu o autonomie de peste 50 km și o greutate mai mult decât acceptabilă. Așadar, haide să aflăm în detaliu cu ce se laudă cei de la Bizze, pentru modelul acesta.

  • Cadrul este unul eficient, rezistent și suficient de dur, astfel încât să facă față drumurilor de la noi din țară. Este fabricat din aluminiu 6061, care îl oferă o greutate specifică bună, net inferioară oțelului. Furca este una pe arc, destul de bună, de la Top Gun. Aceasta are o cursă de 50 mm și reușește să preia mare parte a denivelărilor din timpul plimbării.
  • Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă bine. Acesta este format dintr-un tub central destul de lat, care are o culoare potrivită, un gri închis, mat. Punctele de sudură sunt bine realizate și destul de atent finisate. Cablurile sunt toate prinse într-un canal-cablu, care la rândul său este atent tras pe sub tubul central, astfel încât aspectul general al acestei biciclete electrice să fie unul curat. Un mare plus pe care S2 îl are este acela că bateria este inclusă în partea frontală a tubului, oferind un plus de eleganță şi o cursivitate pe care nu multe biciclete electrice din acelaşi segment de preţ o au.
  • Plierea este una clasică, astfel că la jumătatea cadrului acestei biciclete electrice există o balama, cu ajutorul căreia partea din față se va rabata spre cea din spate, până când roțile vor ajunge paralele una cu cealaltă.
  • Motorul este marcă proprie, de 36 V, ce dezvoltă o putere de 250 W, amplasat în butucul roții spate. Acesta este limitat electronic la viteza de 25 km/h și este controlat prin intermediul unui ecran LCD, care se găsește amplasat pe unul dintre brațele ghidonului şi care oferă mai multe nivele de asistenţă din care poţi alege.
  • Bateria Sanyo 36V 7.8 Ah, este de tip Li-ion și are o capacitate de circa 250 W. Aceasta oferă o autonomie de 55 km. În plus, vine cu un slot USB, la care te poți conecta cu orice device inteligent pe care îl ai, în scopul de a-l încărca.
  • Transmisia 1 x 7 este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie de la Prowheel cu 52 dinți, ce vine împreună cu o casetă Shimano Tourney, cu șapte pinioane cuprinse între 12 și 32 dinți. Așadar, rapoartele dezvoltate sunt unele absolut decente pentru o pliabilă, unde mai pui că mai ai și partea motorizată care te va ajuta. Schimbul vitezelor se face prin intermediul deraiorului Tourney, care este la rândul lui controlat de maneta shifter din aceeași gamă de produse.
  • Sistemul de frânare este unul destul de performant. Acesta este compus dintr-o pereche de frâne mecanice pe disc de la Tektro, care își vor face treaba foarte bine.
  • Roțile sunt alcătuite din jante de 20 inci Benz, din aluminiu, ce vin echipate cu cauciucuri de la Kenda, de bună calitate.
  • Ca extra-uri, putem aminti farul și stopul cu care modelele de biciclet pliabile Bizze vin în dotare și care sunt alimentate de către baterie, șaua foarte comodă de la Selle Royal, dotată cu un strat suplimentar de gel, pentru un plus de confort și angrenajul ce vine cu protecție de lanț.
  • Greutatea este una decentă, S2 cântărind 22 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrică pliabilă Bizze pliabilă S2 poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, Bizze vine cu un model mai mult decât decent de bicicletă electrică pliabilă. Aceasta este adaptată plimbărilor prin oraș și vine cu o transmisie care chiar dacă face parte din gama de produse dedicate amatorilor, măcar este producție Shimano, frâne de calitate, un cadru frumos, cu bateria ascunsă în tubul central și un motor acceptabil, dotat cu un acumulator ce oferă o autonomie de peste 50 km.

Greutatea este și ea una destul de bună, iar prețul de achiziție de sub 1100 Euro nu poate fi considerat unul mare.

Bicicleta electrica pliabila Pegas Practic Dinamic

Desigur că nu puteam prezenta o categorie de biciclete, fără să trecem în revistă și un model al celebrului producător de biciclete Pegas. Istoria acestei companii românești începe acum mai bine de 45 de ani, într-o fabrică de armament, acolo unde a fost construit primul cadru de bicicletă, inspirat de muscle bike-urile americane. Pentru foarte mulți tineri, de acum adulți responsabili, copilăria a fost marcată de șaua lungă și de coarnele mari ale modelelor fabricate în anii 70 și 80.

După revoluție, la fel ca multe fabrici din țara noastră, și cea care producea biciclete Pegas a fost închisă. Din fericire pentru mulți nostalgici ai acelor vremuri, un grup de tineri au resuscitat brandul în anul 2012 și de atunci se întâmplă lucruri minunate acolo.

Modelul Practic Dinamic vine ca răspuns al creșterii continue în ceea ce privește cererea de modele velo pliabile, dar și de biciclete electrice, în special în zonele urbane dezvoltate ale României. Acestea sunt foarte utile pentru drumul zilnic spre muncă și extrem de practice, ocupând foarte puțin loc de depozitare și ajutându-l pe utilizator să facă economie de energie atunci când se deplasează în șaua e-bike-ului, atribute pe care cei de la Pegas le-au insuflat modelului în cauză.

Iar designerii nu s-au oprit aici. Ei știu că pentru a achiziționa o bicicletă, utilitatea și practicabilitatea ei nu sunt suficiente, motiv pentru care au lucrat mult și la partea estetică, varianta Practic Dinamic prezentându-se bine. În continuare vor fi trecute în revistă principalele detalii tehnice ale acestei biciclete electrice.

  • Cadrul este unul rezistent, de bună calitate, fabricat din aluminiu 6061, care este un aliaj de magneziu și siliciu, ce oferă materialului un raport bun duritate/greutate. Din punct de vedere estetic, acesta se prezintă foarte bine. Culoarea dominantă este un negru lucios, care se combină cu verdele, atât de caracteristic pentru biciclete electrice. Punctele de sudură sunt bine realizate și foarte atent mascate. Sigla Pegas se regăsește pe headtube și este frumos pusă în evidență. Toate cablurile care duc spre partea din spate a lui Dinamic sunt trase prin cadru, pentru un plus de eleganță. Furca fixă este fabricată din același material ca și cadrul.
  • Motorul este unul amplasat în butucul din spatele bicicletei, de 36 V, ce dezvoltă 250 W. Acesta este limitat la o viteză de 22 km/h şi oferă mai multe nivele de asistență, care sunt controlate prin intermediul unui ecran LCD, ce este amplasat pe unul dintre brațele ghidonului.
  • Bateria de 36 V, 7 Ah are o capacitate de 250 W și este de tip Li-ion. Aceasta este foarte interesant și inovativ, integrată în tija de șa a bicicletei, astfel oferindu-i bicicletei Pegas un aspect îngrijit și un aer profi, cu linii neîntrerupte de poziţionarea clasică a acumulatorului pe down tube. Autonomia furnizată de baterie este de 50 km, în condiții ideale de folosire.
  • Transmisia single-speed este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie de oțel de 52 dinți, plus un pinion Cr-Mo de 13 dinți. Dacă atunci când bicicleta este asistată, aceasta urcă repede în viteză și este foarte distractivă, în momentul în care rămâi fără baterie se poate să îți dorești o paletă ceva mai mare de pinioane, din care să poți alege.
  • Sistemul de frânare este unul destul de slab, din păcate. Astfel, V-brake-ul din dotare montat atât pe roata din față, cât și pe cea din spate, se va dovedi câteodată destul de depășit, în special când motorul va funcționa la capacitate și viteză maximă.
  • Roțile sunt compuse din jante de 16 inci cu pereți dublii din aluminiu, ce vin echipate cu o pereche de anvelope CST City cu lățime de 1.75 inci și cu un profil specific pentru turele prin oraș, pe șosele asfaltate.
  • Ca extra-uri, putem aminti angrenajul care vine cu protecție de aluminiu, aripi de protecție împotriva noroiului, atât pe spate cât și pe față, stopul și farul ce sunt alimentate din baterie, șaua Selle Royal, foarte confortabilă și un clopoțel drăguț, Pegas venind cu toate aceste dotări direct din cutie.
  • Greutatea este una excelentă, fiind situată la 17 kg.

Rating și Concluzii

Disponibilitate după preț, crescător

evomag.ro

emag.ro

Cu toate că Pegas vine în general cu niște biciclete cu dotări bune, nu se poate spune chiar același lucru și despre varianta prezentată aici. Chiar dacă din punct de vedere estetic, Practic Dinamic se prezintă excelent, iar motorul este unul bun, cu o baterie foarte atent mascată în tija de șa, atunci când acumulatorul se descarcă rămâi cu o bicicletă single speed, ce oferă niște rapoarte destul de slabe, care te vor chinui oricând înclinarea șoselei va crește cu câteva grade. Totodată, sistemul de frânare nu este nici el unul suficient de performant, adesea punându-te în situația destul de periculoasă de a te vedea trăgând relativ de tare de manete, pentru a putea opri bicicleta.

Ne place faptul că vine cu destul de multe extra-uri și cu o greutate foarte bună, însă pentru suma de achiziție de sub 1000 Euro pe care o vei plăti pe această bicicletă electrică, ne așteptam parcă la ceva mai mult.

Lasa un comentariu:

5 comments
Add Your Reply