Ghid comparativ biciclete pliabile - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Ghid comparativ biciclete pliabile

Ghid comparativ biciclete pliabile

Atunci când dorești să îți cumperi o bicicletă rabatabilă, lucrurile sunt ceva mai complicate decât mersul într-un magazin biciclete și achiziționarea primului model care îți iese în cale. Deoarece există peste 175 de producători, vei avea de ales între foarte multe variante.

Acest ghid a fost creat pentru a te ajuta să știi ce să îi ceri persoanei care lucrează într-un magazin biciclete, astfel încât să optezi pentru cel mai bun model de bicicletă rabatabilă, dedicat stilului tău de pedalare.

Așadar, vei găsi aici informații generale legate de principalele componente pe care le vei întâlni biciclete pliabile, tipuri diferite de pliere, avantajele deținerii unui astfel de model și multe altele.

Lucruri de care trebuie să ții cont înainte de a merge într-un magazin biciclete

Ce este o bicicletă rabatabilă?

O bicicletă pliabilă este gândită astfel încât, după folosire, să poată fi pliată într-o formă cât mai compactă, care să o facă mai ușor de cărat și depozitat.

De cele mai multe ori, plierea se face astfel încât ambele roți ale bicicletei să stea una lângă cealaltă, împărțind spațiul circular. Ghidonul și tija de șa pot fi și ele, la rândul lor, pliate, pentru a ocupa cât mai puțin spațiu cu putință. Desigur, stilul și modul de pliere va diferi de la un model la altul și în funcție de producător. Cu toate că principalele stiluri de rabatare vor fi prezentate aici, este bine să ceri ajutor atunci când ești într-un magazin biciclete, pentru a vedea exact cum se strânge bicicleta aleasă.

Pentru cine sunt ideale aceste biciclete?

  • Celor care fac naveta și utilizatorilor urbani

Așa cum probabil ți-ai dat seama și singur, cea mai mare parte a  persoanelor care merg într-un magazin biciclete cu dorința de a achiziționa o bicicletă rabatabilă sunt cei care folosesc acest mijloc de transport în naveta zilnică dinspre și către muncă, dar și în drumurile din oraș, nelegate de job.

Fie că merg să își plătească facturile sau să își rezolve unele probleme administrative, din ce în ce mai mulți oameni aleg variantele de biciclete pliabile.

  • Amatorii de biciclete de șosea și de mtb

În prezent, atunci când intri într-un magazin biciclete poți observa existența unei mari game de biciclete pliabile. Modelele din ziua de astăzi sunt dedicate atât pasionaților de cursiere, venind cu roți mai înguste și transmisii dedicate vitezelor mari de rulare, cât și celor cărora le place să se plimbe pe trasee montane, acestea din urmă având cauciucurile mai groase, cu profil specific mountain bike-urilor.

Cu toate că există și aceste variante, toți cei care lucrează în interiorul unui magazin biciclete îți vor spune același lucru despre ele: nici nu se compară cu eficiența pe care o ai pe modelele standard, dedicate unui anume stil de pedalare.

Așadar, scopul lor nu este acela de a înlocui cursierele sau mtb-urile, ci mai degrabă de a ușura efortul pasionaților de aceste sporturi, ei nemaifiind nevoiți ca de fiecare dată când doresc să dea o tură, să care după ei acele modele greoaie și deloc ușor de transportat. Pur și simplu își aruncă varianta de bicicletă rabatabilă în portbagaj scoțând-o și montând-o acolo unde li se pare că ar începe traseul ideal din ziua respectivă.

  • Amatorii de biciclete electrice

Pentru cei ce nu doresc să obosească prea mult atunci când ies la plimbare pe o bicicletă rabatabilă, există varianta electrică. Astfel, vor putea pedala pe zonele drepte și descendente, iar pe urcări se pot folosi de motorașul instalat pe cadru, ca să nu facă un efort prea mare.

  • Utilizatorii de recreere

Ca și în cazul variantelor standard, mulți dintre cei care merg într-un magazin biciclete vor avea recreerea ca principal scop pentru achiziționarea unei biciclete pliabile. Astfel, ei vor folosi aceste modele pentru a pedala împreună cu familia sau pentru a se relaxa după o zi obositoare de muncă, beneficiind în același timp de avantajele cu care vine o bicicletă rabatabilă.  

Care sunt dimensiunile unei biciclete pliabile?

Cu toate că dimensiunea lor poate varia în funcție de model și de producător, mare parte a bicicletelor pliabile găsite într-un magazin biciclete se încadrează în aceleași standarde. Astfel, există trei mari grupuri de mărimi:

  • Compacte – această dimensiune va fi cea mai întâlnită într-un magazin biciclete, putând fi considerată standardul bicicletelor rabatabile. Astfel, cu toate că la prima vedere îți poate părea mică, dacă ar fi să o pui lângă un model standard, vei putea observa că poziția de pedalare este oarecum asemănătoare, în ceea ce privește înălțimea ghidonului, a șeii, distanța dintre pedale și șa etc. Cu toate acestea, roțile mai mici (în general de 20 inci, asemănătoare BMX-urilor) și cadrul simplificat, fac bicicleta rabatabilă mai mică în ansamblu și mai ușor de pliat.
  • Full size – pentru cei care intră într-un magazin biciclete și doresc o variantă cât mai apropiată de modelele clasice, dar care să ocupe cât mai puțin spațiu de depozitare, în ultimul timp s-au dezvoltat variante full size, care pot fi pliate. Acestea vor avea dimensiunile pe care le întâlnești pe bicicletele emag clasice, cu roți 700c în cazul cursierelor sau de 26 inci pentru celelalte modele, dar al căror cadru poate fi strâns și care vin cu avantajele unei biciclete rabatabile.
  • Dimensiuni portabile – în acest caz, dimensiunea roților este mai mică de 16 inci, iar după ce strângi bicicleta rabatabilă, aceasta poate fi foarte ușor introdusă într-un rucsac sau chiar într-o servietă.

Metode de pliere

Probabil că ți-ai dat seama din start că în funcție de model și de producător, există mai multe metode prin care o bicicletă pliabilă poate fi strânsă. În continuare vor fi prezentate principalele tipuri pe care le vei întâlni. Indiferent pentru care dintre variante optezi atunci când ești într-un magazin biciclete, nu ezita să ceri ajutor personalului pentru a vedea exact cum funcționează sistemul respectiv.

  • Pliere la jumătate

Această metodă este cel mai des întâlnită; cadrul este construit în așa fel încât să poată fi pliat în două părți mai mult sau mai puțin egale. Rabatarea se realizează grație unei balamale solide amplasate aproape de jumătatea cadrului, astfel încât, odată scoasă clema de siguranță, o parte a bicicletei pendulează spre cealaltă, până când are loc alinierea roților. În același timp, la mare parte a modelelor peste care vei da într-un magazin biciclete, atât ghidonul, pipa, cât și tija de șa vor putea fi pliate, pentru o compactare mai bună.

  • Pliere verticală

Această tehnică este asemănătoare cu cea prezentată anterior, diferența fiind că rabatarea se poate face prin două balamale (deși există modele și cu una singură), cea principală fiind pe tub, la fel ca mai devreme, iar cea de-a doua pe chain stays sau seat stays. Cu ajutorul lor, bicicleta se strânge pe verticală și nu pe orizontală, ca varianta anterioară, ceea ce duce la o compactare ceva mai bună.

  • Pliere prin balamale triunghiulare

În acest caz, o balama triunghiulară este amplasată pe partea posterioară a cadrului, ceea ce va permite ca triunghiul din spate și roata să fie rabatate, apoi întoarse spre înainte. Poziția lor finală va fi pe sub tubul principal al cadrului. În acest caz, vei avea cu siguranță nevoie de ajutorul personalului dintr-un magazin biciclete, până vei învăța cum să o pliezi de unul singur. Trainingul îți va lua cel puțin 30 de minute, până când vei putea spune că înțelegi exact cum se face strângerea.

Pe lângă aceste trei variante principale, mai există nenumărate metode derivate din ele sau altele mai inovative, cum ar fi plierea prin dezasamblare sau cea cu magnet, care nu sunt atât de des întâlnite, motiv pentru care nu mai sunt dezvoltate aici. Cu toate acestea, informații suplimentare despre ele pot fi găsite în ghidul de achiziție.

Greutatea unei biciclete pliabile

La fel cum se întâmplă și cu alte biciclete, și în cazul celor pliabile greutatea este foarte importantă în ceea ce privește calitatea lor generală. Astfel, majoritatea producătorilor întâlniți pe rafturile unui magazin biciclete, vor încerca să păstreze masa unei biciclete pliabile sub 15 kg, lucru care nu de fiecare dată este posibil, în special la variantele cele mai ieftine. Ca idee, modelele cele mai scumpe, vor cântări chiar și sub 10 kg.

Anatomia unei biciclete pliabile

Chiar dacă arată diferit și se poate să se simtă puțin altfel față de una standard, bicicleta rabatabilă va avea mare parte a componentelor întâlnite pe variantele clasice. Acestea vor fi prezentate în continuare, pe scurt. Dacă dorești informații suplimentare și detaliate, nu ezita să citești ghidul de achiziție.

  • Cadrul

Cadrul este fabricat din unul dintre următoarele patru materiale, care sunt cele mai comune în producția de biciclete.

  1. Oțel – cadrele fabricate din oțel sunt cele mai ieftine și cele mai grele pe care le vei găsi pe rafturile unui magazin biciclete. Acestea au destul de multe dezavantaje, printre care rezistență mică la zgârieturi, riscul de a rugini, după ce este lovit, se îndoaie destul de repede.
  2. Aluminiul – cele mai multe modele dintr-un magazin biciclete vor avea cadrul compus din acest material. Ele sunt destul de bune, reprezentând clasa mid spre high și au destule avantaje: sunt mult mai ușoare comparativ cu oțelul, costul de achiziție este unul decent și oferă o manevrabilitate și un control bun.
  3. Fibra de carbon – este în general rezervat cadrelor celor mai performante. Acestea sunt foarte ușoare, au o capacitate foarte mare de preluare a șocurilor, dar din păcate costul de achiziție a unui astfel de model va fi ridicat.
  4. Titanul – cu toate că nu vei găsi prea multe modele de cadre fabricate din acest material într-un magazin biciclete, există, pentru cei cu dare de mână și variante din titan. Ele sunt extrem de ușoare, fac față foarte bine șocurilor, dar costul este unul foarte piperat.
  • Viteze

La sistemul de transmisie bicicletele pliabile diferă cel mai mult de cele standard. Pentru a fi mai simple, dar și pentru o greutate generală cât mai redusă, multe variante rabatabile întâlnite într-un magazin biciclete vin cu o singură viteză. Raportul, însă, este unul deosebit, adaptat pentru o accelerare rapidă.

Modelele mai performante și cele adaptate mtb-ului sau pentru a fi folosite drept cursiere sunt dotate cu mai multe viteze, astfel încât să poată face față numeroaselor tipuri de teren care le ies în cale.

  • Sistemul de frânare

Există multe tipuri de frâne montate pe biciclete pliabile. Cele mai întâlnite variante dintr-un magazin biciclete vor fi prezentate în continuare.

1. U-brake-uri – acestea sunt asemănătoare frânelor clasice cu saboți, care mai poartă și denumirea de V-brake-uri. Sunt alcătuite din două brațe, pe care sunt montați doi saboți, poziționați de o parte și de alta a jantei. În momentul când se acționează maneta de frână, saboții strâng janta, încetinind-o. Brațele pivotante sunt prinse direct de furcă, în vreme ce în cazul V-brake-urilor ele vin prinse de o punte care este la rândul ei fixată de furcă.

Aceste variante de frâne vor fi cel mai des întâlnite într-un magazin biciclete, deoarece sunt ieftine, funcționează decent, cu toate că prezintă unele dezavantaje, cum ar fi eficiență scăzută la frânarea în condiții de umiditate ridicată sau dacă janta se îndoaie.

2. Frâne mecanice pe disc – în cazul lor, frânarea se face printr-o acțiune mecanică, prin cablul de frână. În momentul în care se trage de manete, cablul preia mișcarea și o transmite unui braț ce este atașat pe discul de frână, acesta fiind montat în butucul roții. Brațul face ca plăcuțele de frână să strângă discul, care vor duce la încetinirea roții.

Tipul acesta de frână funcționează destul de bine, cu toate că printre dezavantaje se numără dimensiunea limitată a discurilor și faptul că se întâmplă destul de des ca acel cablu de frână să se secționeze. Acesta este și motivul pentru care nu sunt atât de frecvente pe rafturile unui magazin biciclete.

3. Frâne hidraulice pe disc – principiul de bază este același ca la varianta de mai sus, diferența fiind dată de faptul că acționarea este una hidraulică. În consecință, nu este necesar un efort prea mare pentru încetinirea bicicletei, cablul de frână nu se va mai secționa atât de repede, iar calitatea opririi va fi una ridicată.

Cele mai bune modele de biciclete pliabile întâlnite într-un magazin biciclete au neapărat genul acesta de frâne. Cu toate că prețul lor este unul ridicat, și performanța este pe măsură.

  • Roți

Așa cum a fost prezentat și ceva mai devreme, există mai multe variante de roți întâlnite pe biciclete pliabile, în funcție de stilul acestora. Cea mai mare parte a celor dintr-un magazin biciclete vor avea roți de 20 inci. Variantele full size, pot veni echipate cu 700c sau 26 inci, în vreme ce modelele cele mai compacte pot ajunge până la 11 inci.

  • Șa

Ținând cont că de cele mai multe ori cei care optează pentru o bicicletă rabatabilă o fac pentru relaxare și se axează mai puțin pe performanțele ei, șaua este una confortabilă, cu ceva mai mult burete față de variantele întâlnite într-un magazin biciclete pe cursiere sau pe mtb-uri.

În continuare vor fi prezentate mai multe clasamente, care te vor ajuta, în cazul în care nu ești decis pentru care dintre modelele de biciclete pliabile să te axezi. Astfel, vei avea trei topuri bazate pe anumite limite de preț și unul dedicat modelelor rabatabile utilizate ca mountain bike.

Biciclete pliabile sub 1000 lei

Spre deosebire de modelele clasice, unde la sume de sub 1000 lei nu vei întâlni decât biciclete grele și cu care nu poți face mare lucru, variantele pliabile încadrate în acest buget pe care le vei găsi într-un magazin biciclete, vor fi decente, vor avea greutăți acceptabile și performanțe care, cu toate că nu impresionează, vor fi catalogate ca OK.

Scirocco Foldo Verona 20”

Cu toate că de obicei ne place să îți oferim informații relevante despre producător, cei de la Scirocco nu au fost interesați să pună prea multe detalii despre compania lor pe internet. Tot ce a putut fi găsit este că au pornit ca firmă de producție și magazin biciclete în Italia, unde fabricau și vindeau în special modele pentru copii.

Cu timpul s-au axat și pe variante trekking și pliabile, iar datorită calității decente ale produselor vândute, dar în special al prețurilor mai mult decât acceptabile cu care vin, au devenit o firmă ce distribuie produsele lor în mare parte a țărilor din Uniunea Europeană.

  • Cadrul bicicletei Foldo Verona este din oțel - la fel și furca -, fapt de așteptat la bicicletele încadrate în această categorie de preț. Designul cadrului este unul atractiv, dar simplu și elegant. Acest model este alb, cu mici inserții de roșu și portocaliu, menite să atragă atenția asupra sa. Sudurile sunt realizate impecabil, iar finisarea, per ansamblu, a bicicletei, nu lasă loc de reproșuri.
  • Tipul de pliere este pe jumătate, însemnând că are o balama situată aproape de centrul cadrului, cu ajutorul căreia partea din față a bicicletei se strânge spre cea din spate, roțile ajungând să fie paralele una față de cealaltă, pentru a ocupa cât mai puțin spațiu cu putință, atunci când se depozitează.
  • Transmisia este o variantă 1 x 6, fiind compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie, GW S1007P19P, despre care nu au putut fi găsite prea multe informații, dar care este folosită doar pentru modelele rabatabile ale firmei Scirroco. Acesta vine împreună cu o casetă de pinioane Shimano MF-TZ20, cu șase viteze.
  • Deraiorul de pe spate este un Shimano Tourney RD-TZ50, iar maneta schimbător este Shimano Revoshift. Acestea, cu toate că reprezintă gama entry level a sectorului dedicat amatorilor, funcționează decent, iar schimbarea vitezelor se execută acceptabil.
  • Frânele sunt niște V-brake-uri din aluminiu, care funcționează relativ bine, cu toate că nu poartă numele vreunui producător de renume.
  • Roțile sunt alcătuite din jante duble din aluminiu și echipate cu anvelope Rubena de 20 inch.
  • Greutatea bicicletei Foldo Verona de la Scirocco este de 12.5 kg, cu câteva kilograme mai ușoară față de alte modele, chiar și din categorii superioare de preț.
  • Ca extra-uri pot fi enumerate aripile apărătoare împotriva noroiului, ideale pentru cei care doresc să iasă la o tură imediat după o ploaie și să se bucure de aerul curat, plus portbagajul de pe spate, cu care vine direct când o cumperi dintr-un magazin biciclete.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Scirocco Foldo Verona poate fi găsit aici.

Rating

Bicicleta Pliabila DHS Folding 2095

Compania românească cu capital străin, DHS, a luat naștere în anul 1999 în Petroșani, cu ajutorul unor investiții chineze. Datorită succesului pe care mare parte a modelelor lor întâlnite într-un magazin biciclete l-au avut, infuzia de bani a continuat, iar în prezent fabrica s-a mutat în Deva și s-a mărit, pentru a-și putea satisface cererea. Politica celor din conducerea companiei este de a scoate cele mai bune biciclete în ceea ce privește raportul preț/calitate, lucru care de multe ori le iese.

Modelul de bicicletă rabatabilă prezentat aici, 2095, este unul care vine cu un cadru fabricat dintr-un aliaj 6061 de aluminiu. Despre tipul acesta de material s-a mai discutat pe site-ul nostru.

Acesta, cu toate că nu reprezintă cea mai avansată formă de aliaj întâlnită într-un magazin biciclete, îi oferă cadrului o rezistență și o durabilitate bună, superioară aluminiului simplu.

Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă bine. Cadrul este ușor curbat și are culori frumoase. Acesta vine în variante de alb cu inserții de albastru, sau gri mat, cu aceeași culoare secundară. Sudurile sunt bine realizate și se vede că românii care lucrează la partea de design au ținut cont și de acest aspect în proiectarea lui 2095. Furca este marcă proprie, fixă, fabricată din oțel.

Tipul de pliere este pe din două, adică are o balama solidă poziționată în apropiere de centrul cadrului, cu ajutorul căreia partea din spate a bicicletei se rabatează spre cea din față, astfel încât roțile ajung să fie paralele una față de cealaltă. În felul acesta ocupă cât mai puțin spațiu, atunci când se depozitează.

Transmisia este 1 x 6 și vine formată dintr-un angrenaj no name, dar despre care știm că are o foaie de 46 dinți și o casetă cu pinioane Shimano Tourney TZ-20 cu șase viteze. Aceasta, împreună cu deraiorul spate Shimano Tourney FD-30, plus maneta schimbător Shimano Tourney SL-RS35, funcționează chiar decent. Cu toate că toate piesele mobile fac parte dintr-o gamă întâlnită într-un magazin biciclete în sectorul modelelor entry level, din seria celor specifice amatorilor, faptul că piesele sunt integral Tourney reprezintă un avantaj, iar lucrul acesta se simte în schimbarea vitezelor.

Este drept că deraiorul nu este rapid și nici pe departe silențios și că se mai poate bloca, dar un set complet Shimano, fie el și cel mai ieftin de pe piață, este mai rar întâlnit într-un magazin biciclete în segmentul de preț din care acest model face parte și reprezintă un punct în plus pentru 2095.

Frâna este atât pe față, cât și pe spate un V-brake din aluminiu de la Alhonga, ce funcționează decent și care reușește să oprească bicicleta relativ ok. Acestea, cu toate că sunt mai ieftine decât competiția, nu se distanțează prea tare de concurenții din categoria lor de preț întâlniți într-un magazin biciclete, în ceea ce privește performanțele.

Roțile sunt alcătuite din jante duble, din aluminiu, marcă proprie DHS-D03-VBR, de 20 inci, care vin echipate cu cauciucuri de la Kenda.

Ca extra-uri, pot fi enumerate lanțul de la KMC, șaua DDK, faptul că vine cu aripi de protecție împotriva stropilor de apă și a noroiului și pe față și pe spate, plus portbagaj inclus din fabrică.

Greutatea totală a lui 2095 este de 15.8 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta pliabilă DHS Folding 2095 poate fi consultat aici.

Rating

Alegerea unui câștigător dintre cele două modele prezentate în acest segment de preț nu este ușoară, deoarece:

  • La capitolul transmisie, DHS stă puțin mai bine cu al său sistem complet Tourney, în ceea ce privește piesele mobile;
  • Frânele sunt asemănătoare;
  • Ca aspect, tot DHS ar fi câștigător, dacă ar fi să luăm în calcul punctele de sudură bine realizate;
  • Tija de șa, ghidonul și pipa de pe Scirocco arată ceva mai bine ca varianta românilor;
  • Greutatea este de departe punctul forte al italienilor, cântărind cu peste 3 kg mai puțin decât varianta celor de la DHS de pe rafturile unui magazin biciclete.

Așadar, rezultatul este de egalitate.

Cele mai bune biciclete pliabile sub 2000 lei

Spre deosebire de modelele prezentate anterior, variantele întâlnite într-un magazin biciclete la prețuri sub 2000 lei vor fi mult mai performante și deja vom observa prezența unor producători cu istorie în spate. Cu toate că mare parte a caracteristicilor cu care vin sunt tot reprezentative pentru gama de entry level, acestea vor fi mai bine construite și vor sta mai bine din punct de vedere estetic. În ceea ce privește dotările, cam toate cadrele sunt din aluminiu, sistemele de frânare încep deja să fie pe disc, iar transmisia este mai sigură și mai rapidă ca în segmentul anterior.

Dar haide să vedem modelele reprezentative pentru această gamă de preț.

Romet Wigry 8 (2018)

Cei de la Romet nu prea dezamăgesc atunci când vine vorba de biciclete și cu siguranță nu o fac nici în cazul modelelor pliabile.

Însă, așa cum am mai spus și în alte ocazii, ca să nu fii dezamăgit, trebuie să știi exact unde te situezi: ce buget ai, ce tip de ciclism practici și care e cea mai potrivită bicicletă ținând cont de primele două aspecte. În acest fel, nu ai cum să fii dezamăgit de faptul că bicicleta ta de 2000 de lei nu este atât de performantă sau aspectuoasă precum a prietenului care a dat 4-5 mii pe ea.

Revenind la modelul de față, bicicleta este, per ansamblu, una de luat în calcul. Nu îți dă finanțele peste cap, are o echipare mai mult decât decentă și arată destul de bine. Unul dintre dezavantaje ar fi greutatea un pic cam mare pentru o pliabilă, de 14,6 kg.

Află însă mai multe detalii tehnice în cele ce urmează.

Specificații bicicletă pliabilă Romet Wigry 8 (2018)

Cadrul este unul specific bicicletelor pliabile, are dimensiunea de 11 inch și este confecționat din aluminiu 6061. Aliajul special îi conferă rezistență (are și o garanție de 5 ani) și se comportă foarte bine în timp: nu ruginește și este ușor de întreținut.

În ceea ce privește aspectul, bicicleta nu excelează, dar nici rău nu stă. Are un designt simplu, este lucrată cu atenție, iar sudurile nu ies în evidență prea tare. La fel cum ne-au obișnuit deja, cei de la Romet nu acordă o importanță prea mare ascunderii cablurilor, așa că acestea sunt la vedere, strânse pe cât posibil pe sub cadru.

Transmisia 1 x 8 este compusă dintr-un angrenaj marca Prowheel cu braț pedalier de 170 mm și o singură foaie cu 38 dinți. Manetele schimbător față/spate sunt Shimano Nexus. Butucul față este un Shimano Dynamo 3000, iar cel de pe spate Shimano Nexus 8.

După cum se vede, echiparea este mai mult decât decentă, mai ales având în vedere prețul de achiziție al bicicletei. Așadar, de aici poți să deduci că poți să te folosești fără probleme de acest model atât în oraș, cât și pe trasee mai deluroase. Cu siguranță nu te va lăsa la greu.

Frânele, pe jantă cea de pe față și în torpedo cea de pe spate, nu sunt prea performante, însă nu te poți aștepta la mai mult la această categorie de preț. Ca un plus, acestea poartă numele Promax, ceea ce îți garantează o oarece calitate.

Sistemul de pliere este simplu de folosit chiar și de neavizați. Ai o clemă montată pe cadru, prin a cărei acționare poți plia bicicleta astfel încât roțile să ajungă una peste alta. Se pliază și pedalele, pipa se mai coboară, astfel încât obții un ”pachet” compact, ușor de depozitat sau transportat.

Roțile de 20 inch sunt compuse din jante de aluminiu și anvelope Michelin City Black.

Ca și dotări extra, trebuie menționate apărătorile de noroi și protecția de lanț, precum și portbagajul, cricul și luminile față/spate.

Greutatea bicicletei este de 14,6 kilograme, așa cum spuneam și undeva mai sus.

Pentru mai multe detalii tehnice puteti citi review-ul complet al modelului Romet Wigry 8 (2018)

Preț

Bicicleta pliabilă Romet Wigry 8 2018 poate fi găsită la cel mai bun preț aici.

Disponibilitate după preț, crescător

biciclop.eu

sportaddict.ro

Rating

Bicicleta Pliabila Leader Fox Cody

Despre cehii de la Leader Fox se poate să nu fi auzit prea multe. Firma este localizată în České Budějovice și a fost înființată în anul 1996 de către Pavel Muller, care de-a lungul timpului a reușit să creeze o companie de succes.

Designul, pregătirea producției și asamblarea, toate au loc într-o nouă aripă a fabricii, care este dotată și cu un magazin biciclete la parter, în vreme ce producția efectivă se petrece în aceeași unitate ca și acum 20 de ani.

Cu toate că au în portofoliu mtb-uri, cursiere, biciclete hibrid și pliabile, sunt foarte cunoscuți pentru modelele de biciclete copii, capitol la care excelează.

Cu toate acestea, varianta de bicicletă rabatabilă Cody este un model cel puțin interesant întâlnit într-un magazin biciclete, motiv pentru care va fi analizat în cele ce urmează.

  • Cadrul este alcătuit din aliaj 6061 de aluminiu. Astfel, aluminiul este amestecat cu magneziu și siliciu, pentru a-i oferi un raport greutate/rezistență ceva mai crescut decât varianta fără metale adăugate. Totodată, acest aliaj este foarte ușor de sudat, motiv pentru care este cel mai întâlnit material din care sunt fabricate modelele pe care le poți vedea într-un magazin biciclete.
  • Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă foarte bine. Culoarea aleasă, negru mat, se îmbină plăcut cu negrul lucios al seat post-ului și al furcii, dar și cu sigla, care este argintie. Cablul care duce în zona din spate este destul de atent atașat pe partea de jos a tubului central, iar pentru un aspect și mai curat, punctele de sudură sunt foarte atent realizate, fiind aproape imperceptibile.
  • Furca este rigidă și este fabricată din oțel Hi-Ten. Aceasta este o formă de oțel vine îmbunătățit cu diverse metale care îl fac să fie ceva mai rezistent.
  • Plierea este una la jumătate, însemnând că tubul central al cadrului prezintă o balama solidă, cu ajutorul căreia partea din față a bicicletei se rabatează spre cea din spate, până când roțile ajung una lângă cealaltă.
  • La capitolul dotări, Cody nu se face deloc de râs. Astfel, vine cu o transmisie 1 x 3, alcătuită dintr-un angrenaj pedalier din aliaj, cu brațe de 170 mm și o foaie ce are 48 dinți, plus o casetă Velosteel cu un singur pinion cu 18 dinți. Viteza este comandată de maneta schimbător Shimano Revoshift, care controlează un butuc Shimano Nexus 3. Cifra 3 vine de la vitezele pe care le poate genera. Rapoartele sunt unele bune, care fac față cu brio traficului din oraș, permițându-ți să atingi atât viteze decente, cât și să urci pante, fără să obosești prea tare.
  • Sistemul de frânare este unul destul de complex. Astfel, acesta vine cu un V-brake bun pe față, de la Tektro, care cu toate că nu este la fel de cunoscut precum Shimano, se apropie de performanțele acestora. Pe spate, frâna este inclusă în butucul Nexus și se realizează pedalând spre înapoi. 
  • Roțile de 20 inci sunt compuse din jante Remex din aliaj, care sunt echipate cu anvelope Rubena Shield de 1.75 inci lățime, ideale pentru oraș.
  • Extra-uri. La acest capitol, modelul Cody îl vei putea lua dintr-un magazin biciclete cu o mulțime de accesorii, printre care: apărătoare pentru ambele roți, ideale dacă vrei să ieși la plimbare după o ploaie și nu vrei să te stropești, portbagaj pe spate din aliaj, perfect pentru zonele urbane, plus far și stop cu LED.
  • Greutatea totală a bicicletei este de 13.8 kg, destul de grea pentru categoria de preț din care face parte.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta pliabilă Leader Fox Cody poate fi consultat aici.

Rating

Dintre cele două modele de biciclete pliabile descrise mai sus, balanța înclină mai degrabă către Romet.

Deși Cody îți ia ochii la prima vedere, fiind mai ușoară, cu un design mai modern și niște frâne mai bune, Wigry 8 câștigă datorită transmisiei mai performante, cu 8 viteze, față de 3 în cazul modelului Cody.

Cele mai bune biciclete pliabile sub 3000 lei

Modelele de biciclete rabatabile pe care le vei găsi într-un magazin de biciclete la prețuri care se încadrează în suma de 3000 lei vor fi unele foarte bune. Cu adevărat performante și cu dotări care se aseamănă cu cele ale bicicletelor standard, pliabilele din acest segment sunt ușoare, cu cadrul și furca create aproape exclusiv din aluminiu de bună calitate.

Așadar, haide să vedem principalii candidați și cu ce componente se laudă producătorii lor.

Leader Fox Urby

Despre cei de la Leader Fox am mai vorbit și mai sus, când am prezentat un alt model de bicicletă pliabilă, sub 2000 de lei însă.

De această dată nu voi mai intra în detalii referitoare la producător, ci voi începe direct cu prezentarea specificațiilor pentru modelul de față.

Specificații bicicletă pliabilă Leader Fox Urby

  • Cadrul modelului Urby este confecționat din aluminiu 6061, un material ușor, dar cu o rezistență ridicată. Furca este fixă, din oțel Hi-Ten.
  • Designul cadrului este specific bicicletelor pliabile a celor de la Leader Fox, în special pentru cele cu roți de 20 inch. Modelul este de culoare neagră, cu mici accente verzi, fapt care îl face să iasă în evidență, dar care îi conferă și o oarecare eleganță.
  • Transmisia este 1x7, alcătuită dintr-un angrenaj pedalier din aliaj cu brațe de 170 mm și o foaie cu 48 dinți, plus o casetă Shimano cu un singur pinion cu 16 dinți. Maneta schimbător este Shimano Tourney.
  • Sistemul de frânare este unul de tip v-brake, mecanic, ce poartă numele celor de la Tektro.
  • Tija de șa este model Exerance, iar șaua model propriu, Leader Fox. Pedalele sunt confecționate din plastic și aliaj.
  • Roțile sunt compuse din jante de 20 de inch și anvelope Rubena Shield.
  • La capitolul accesorii, bicicleta Leader Fox Urby stă foarte bine. Aceasta vine la pachet cu un cric din aliaj, far LED, apărători din polycarbon și portbagaj, de asemenea tot din aliaj.
  • Greutatea totală a acestui model este de 13,8 kg (destul de mare pentru categoria de preț din care face parte) și suportă o sarcină maximă de 120 kg.
  • Plierea este una la jumătate, însemnând că tubul central al cadrului prezintă o balama solidă, cu ajutorul căreia partea din față a bicicletei se rabatează spre cea din spate, până când roțile ajung una lângă cealaltă.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta pliabilă Leader Fox Urby poate fi consultat aici.

Rating

Dahon Vitesse I7

Compania Dahon a fost înființată în anul 1982 de către David Hon și fratele lui, Henry, în California, și este lider pe piața bicicletelor pliabile.

Ideea înființării companiei i-a venit lui David în anii 70, când s-a gândit cum poate transforma “Cea mai ingenioasă invenție a omului”, după cum însuși le numea, în variantele pliabile pe care le întâlnești astăzi într-un magazin biciclete.

În anul 1982, David a reușit să strângă 2 milioane dolari de care avea nevoie pentru a lansa o linie de producție în Taiwan. Primele 6000 de modele ieșite pe poarta fabricii s-au vândut în doar șase luni de zile, iar de atunci restul este istorie.

În prezent, ideile lui Hon pentru materiale și configurația cadrelor prezintă baza mecanică a peste 98% din totalul pliabilelor dintr-un magazin biciclete și de pe străzile marilor orașe, în vreme ce Dahon a ajuns să fie considerat cel mai mare producător de pliabile din lume.

Specificații bicicletă pliabilă Dahon Vitesse I7

  • Cadrul, fabricat din aluminiu, este ușor și suportă o greutate destul de mare. Geometria acestuia este specifică bicicletelor pliabile cu roți de 20 de inch fabricate de cei de la Dahon. Designul este unul simplu, dar atrăgător, datorită culorilor folosite (alb frost și albastru navy).
  • Furca este una fixă, realizată din oțel Hi-Ten. Acest material, cu toate că este mai performant decât oțelul simplu, reprezintă cea mai ieftină formă de îmbunătățire adusă variantei standard a metalului.
  • Plierea este foarte simplă. Modelul de față are o singură balama situată la jumătatea cadrului, iar atunci când îi tragi șurubul de siguranță, partea din față pendulează spre cea din spate, până când roțile ajung să fie paralele una cu cealaltă. Apoi se rabatează pipa și se coboară tija de șa, iar bicicleta este bine strânsă și gata de depozitare.
  • Sistemul de transmisie este 1 x 7 și vine compus dintr-un angrenaj marcă proprie, cu o singură foaie de 38 dinți. Maneta schimbător este Shimano Revo, iar cea de frână din aluminiu, de tip ”3 finger”.
  • Frânele sunt reprezentate printr-un V-brake atât pe față cât și pe spate, ambele modele fiind Winzip Smooth and Powerful, de 110 mm. Acestea funcționează bine, cu toate că vin cu limitările de rigoare oricărui V-brake, prin scăderea calității odată ce asfaltul devine umed.
  • Roțile de 20 inch sunt alcătuite din jante din aluminiu duble, marcă proprie, care vin echipate cu anvelope Dahon City cu lățimea de 1.75 inch, ce au o bandă reflectorizantă, ideală plimbărilor nocturne.
  • Tija de șa, ghidonul, pipa ghidonului, manșoanele și șaua sunt toate produse de către Dahon și se prezintă destul de bine.
  • Greutatea totală a lui Dahon Vitesse I7 este de 13,2 kg, destul de mare pentru categoria de preț din care face parte, dar nu exagerată.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Dahon Vitesse I7 poate fi găsit aici.

Rating

Dintre cele două modele prezentate în categoria de preț sub 3000 lei, Dahon Vitesse I7 poate fi declarat, nu fără oarece rezerve, câștigător.

De ce?

În primul rând pentru că are o transmisie ușor superioară modelului Urby de la Leader Fox și, în al doilea rând pentru că este un pic mai ușoară față de adversara ei din această categorie.

Un punct în plus primește Dahon și pentru colorit. Deși designul celor două modele este oarecum asemănător, culorile folosite folosite de cei de la Dahon îți iau ochii și te fac, în mod subconștient, să o alegi în detrimentul altor modele.

Pe de altă parte, Leader Fox Urby vine foarte bine echipat pe partea de accesorii, dar acest aspect nu este suficient pentru a fi declarată câștigătoare.

Oricum, să zicem că bătălia este destul de strânsă și că persoana care poate facea cea mai corectă departajare ești chiar tu.

Cele mai bune biciclete pliabile mtb

Cu toate că, așa cum ai observat și în clasamentele precedente, mare parte a modelelor rabatabile peste care vei da într-un magazin biciclete vor fi special construite pentru a fi folosite în mediul urban, există o nișă mai puțin căutată, dar la fel de interesantă, cea a pliabilelor adaptate pentru mtb. În continuare vor fi prezentate două astfel de biciclete, cu toate că o comparație între ele ar fi inutilă, deoarece fac parte din două categorii diferite de prețuri.

Chiar dacă modelele pliabile mtb nu sunt făcute pentru a fi un înlocuitor al mountain bike-urilor clasice, variantele rabatabile de acest fel pe care le vei întâlni într-un magazin biciclete sunt foarte bune pentru cei care vor din când în când să dea o tură pe cărările pădurilor și nu au suficinet spațiu de depozitare pentru o variantă de dimensiuni standard.

Bicicleta Pliabile MTB Montague Paratrooper Express

Montague este cel mai important producător de biciclete pliabile full-size, cu roți de până la 28 inch. Compania a fost fondată în anul 1987, de către David Montague și își are sediul central în Cambridge, Massachusetts. De-a lungul anilor, producătorul și-a îmbunătățit tehnologiile astfel încât să ofere o bicicletă pliabilă de dimensiuni normale și cu un sistem de pliere rapid și rezistent.

De asemenea, un lucru demn de menționat este că în 1997 compania a încheiat un acord de colaborare cu armata americană. Așa a luat naștere modelul Paratrooper, o bicicletă ce se pliază foarte repede, este foarte rezistentă și poate susține o greutăți foarte mari.

Specificații bicicletă pliabilă Montague Paratrooper Express

  • Cadrul bicicletei Paratrooper Express este confecționat din aluminiu și este dotat cu un sistem de pliere performant ce îți permite să pliezi bicicleta în doar câteva secunde. Dimensiunile dipsonibile sunt 16, 18 și 20 inch, însă cel mai întâlnit model este cel cu cadru de 18 inch.
  • Designul cadrului este impresionant și inspiră forță și rezistență, fapt dorit și de producător având în vedere că este un model realizat cu gândul la soldații din armata americană.
  • Furca cu suspensie, SR Suntour, este confecționată tot din aluminiu și are o cursă de 63 mm.
  • Transmisia, cu 18 viteze, este formată dintr-un angrenaj SR Suntour cu trei foi de 42/34/24 dinți și braț pedalier de 170 mm. Deraiorul spate și cel față sunt Shimano Tourney, iar schimbătorul Shimano Revoshift.
  • Sistemul de frânare este de tip v-brake și poartă semnătura celor de la Tektro.
  • Roțile sunt compuse din jante de aluminiu de 26 inch și anvelope Kenda multi-sport cu o lățime de 1,95 inch.
  • Șaua, tija de șa, ghidonul și pedalele sunt special concepute pentru a asigura confortul ciclistului în timpul parcurgerii unui traseu montan.
  • Bicicleta Paratrooper Express cântărește 13.2 kg, fapt care impresionează, având în vedere că biciclete pliabile mult mai mici, de 20 inch, și nu atât de stabile și rezistente ajung chiar și aproape de 14 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Montague Paratrooper Express poate fi găsit aici.

Rating

Mosso Marine 2D

Deși nu mulți amatori au auzit de compania Mosso, cei profesioniști știu că aceasta produce diverse componente de bicicletă de o calitate destul de bună, la prețuri decente. Evident, părerile sunt împărțite, având în vedere că atât piesele cât și bicicletele sunt produse în Taiwan. Și deși mare parte din companiile producătoare de biciclete sunt sau se aprovizioanează de acolo, încă există preconcepția produselor chinezești.

În ceea ce privește modelul de față, Marine 2D, se poate spune că vorbim de o bicicletă de calitate, la un preț mai mult decât decent, pentru o pliabilă.

Specificații bicicletă Mosso Marine 2D

  • Cadrul pliabil este confecționat din aliaj de aluminiu, iar furca, fixă și marcă proprie, din același material.
  • Din punct de vedere vizual, cadrul arată excelent. Culoarea negru intens arată foarte bine, iar micile inserții galbene o scot cu ușurință din anonimat. Cablurile sunt trase destul de bine pe lângă cadru, iar sudurile sunt foarte bine mascate, fiind aproape imposibil de observat.
  • Ca echipare, vine cu o transmisie 3 x 7, compusă dintr-un angrenaj Shimano Tourney FC-TY301, și pinion de asemenea marca Shimano. Vitezele sunt controlate de către deraioarele Shimano Altus pe față și Shimano Tourney pe spate. Deși componentele sunt varianta de entry level a celor de la Shimano, poartă sigla lor, așa că poți fi sigur de performanța garantată de japonezii cu o istorie îndelungată în producția de sisteme de transmisie.
  • Frânele sunt mecanice, pe disc, și nu poartă marca vreunui producător anume, semn că ar putea fi marcă proprie a celor de Mosso sau pur și simplu niște no-name-uri.
  • Roțile sunt compuse din jante simple de 26 inci din aliaj, peste care sunt montate anvelope Rubena Ocelot cu lățimea de 2.10 inch.
  • Greutatea bicicletei Mosso Marine 2 D este de 13.6 kg, una destul de bună pentru o bicicletă pliabilă pe care poți merge și pe trasee montane.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta pliabilă mtb Mosso Marine 2D poate fi consultat aici.

Rating

Lasa un comentariu: