Ghid comparativ biciclete pliabile - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Ghid comparativ biciclete pliabile

Ghid comparativ biciclete pliabile

Atunci când dorești să îți cumperi o bicicletă rabatabilă, lucrurile sunt ceva mai complicate decât mersul într-un magazin biciclete și achiziționarea primului model care îți iese în cale. Deoarece există peste 175 de producători, vei avea de ales între foarte multe variante.

Acest ghid a fost creat pentru a te ajuta să știi ce să îi ceri persoanei care lucrează într-un magazin biciclete, astfel încât să optezi pentru cel mai bun model de bicicletă rabatabilă, dedicat stilului tău de pedalare.

Așadar, vei găsi aici informații generale legate de principalele componente pe care le vei întâlni biciclete pliabile, tipuri diferite de pliere, avantajele deținerii unui astfel de model și multe altele.

Lucruri de care trebuie să ții cont înainte de a merge într-un magazin biciclete

Ce este o bicicletă rabatabilă?

O bicicletă pliabilă este gândită astfel încât, după folosire, să poată fi pliată într-o formă cât mai compactă, care să o facă mai ușor de cărat și depozitat.

De cele mai multe ori, plierea se face astfel încât ambele roți ale bicicletei să stea una lângă cealaltă, împărțind spațiul circular. Ghidonul și tija de șa pot fi și ele, la rândul lor, pliate, pentru a ocupa cât mai puțin spațiu cu putință. Desigur, stilul și modul de pliere va diferi de la un model la altul și în funcție de producător. Cu toate că principalele stiluri de rabatare vor fi prezentate aici, este bine să ceri ajutor atunci când ești într-un magazin biciclete, pentru a vedea exact cum se strânge bicicleta aleasă.

Pentru cine sunt ideale aceste biciclete?

  • Celor care fac naveta și utilizatorilor urbani

Așa cum probabil ți-ai dat seama și singur, cea mai mare parte a  persoanelor care merg într-un magazin biciclete cu dorința de a achiziționa o bicicletă rabatabilă sunt cei care folosesc acest mijloc de transport în naveta zilnică dinspre și către muncă, dar și în drumurile din oraș, nelegate de job.

Fie că merg să își plătească facturile sau să își rezolve unele probleme administrative, din ce în ce mai mulți oameni aleg variantele de biciclete pliabile.

  • Amatorii de biciclete de șosea și de mtb

În prezent, atunci când intri într-un magazin biciclete poți observa existența unei mari game de biciclete emag pliabile. Modelele din ziua de astăzi sunt dedicate atât pasionaților de cursiere, venind cu roți mai înguste și transmisii dedicate vitezelor mari de rulare, cât și celor cărora le place să se plimbe pe trasee montane, acestea din urmă având cauciucurile mai groase, cu profil specific mountain bike-urilor.

Cu toate că există și aceste variante, toți cei care lucrează în interiorul unui magazin biciclete îți vor spune același lucru despre ele: nici nu se compară cu eficiența pe care o ai pe modelele standard, dedicate unui anume stil de pedalare.

Așadar, scopul lor nu este acela de a înlocui cursierele sau mtb-urile, ci mai degrabă de a ușura efortul pasionaților de aceste sporturi, ei nemaifiind nevoiți ca de fiecare dată când doresc să dea o tură, să care după ei acele modele greoaie și deloc ușor de transportat. Pur și simplu își aruncă varianta de bicicletă rabatabilă în portbagaj scoțând-o și montând-o acolo unde li se pare că ar începe traseul ideal din ziua respectivă.

  • Amatorii de biciclete electrice

Pentru cei ce nu doresc să obosească prea mult atunci când ies la plimbare pe o bicicletă rabatabilă, există varianta electrică. Astfel, vor putea pedala pe zonele drepte și descendente, iar pe urcări se pot folosi de motorașul instalat pe cadru, ca să nu facă un efort prea mare.

  • Utilizatorii de recreere

Ca și în cazul variantelor standard, mulți dintre cei care merg într-un magazin biciclete vor avea recreerea ca principal scop pentru achiziționarea unei biciclete pliabile. Astfel, ei vor folosi aceste modele pentru a pedala împreună cu familia sau pentru a se relaxa după o zi obositoare de muncă, beneficiind în același timp de avantajele cu care vine o bicicletă rabatabilă.  

Care sunt dimensiunile unei biciclete pliabile?

Cu toate că dimensiunea lor poate varia în funcție de model și de producător, mare parte a bicicletelor pliabile găsite într-un magazin biciclete se încadrează în aceleași standarde. Astfel, există trei mari grupuri de mărimi:

  • Compacte – această dimensiune va fi cea mai întâlnită într-un magazin biciclete, putând fi considerată standardul bicicletelor rabatabile. Astfel, cu toate că la prima vedere îți poate părea mică, dacă ar fi să o pui lângă un model standard, vei putea observa că poziția de pedalare este oarecum asemănătoare, în ceea ce privește înălțimea ghidonului, a șeii, distanța dintre pedale și șa etc. Cu toate acestea, roțile mai mici (în general de 20 inci, asemănătoare BMX-urilor) și cadrul simplificat, fac bicicleta rabatabilă mai mică în ansamblu și mai ușor de pliat.
  • Full size – pentru cei care intră într-un magazin biciclete și doresc o variantă cât mai apropiată de modelele clasice, dar care să ocupe cât mai puțin spațiu de depozitare, în ultimul timp s-au dezvoltat variante full size, care pot fi pliate. Acestea vor avea dimensiunile pe care le întâlnești pe bicicletele emag clasice, cu roți 700c în cazul cursierelor sau de 26 inci pentru celelalte modele, dar al căror cadru poate fi strâns și care vin cu avantajele unei biciclete rabatabile.
  • Dimensiuni portabile – în acest caz, dimensiunea roților este mai mică de 16 inci, iar după ce strângi bicicleta rabatabilă, aceasta poate fi foarte ușor introdusă într-un rucsac sau chiar într-o servietă.

Metode de pliere

Probabil că ți-ai dat seama din start că în funcție de model și de producător, există mai multe metode prin care o bicicletă pliabilă poate fi strânsă. În continuare vor fi prezentate principalele tipuri pe care le vei întâlni. Indiferent pentru care dintre variante optezi atunci când ești într-un magazin biciclete, nu ezita să ceri ajutor personalului pentru a vedea exact cum funcționează sistemul respectiv.

  • Pliere la jumătate

Această metodă este cel mai des întâlnită; cadrul este construit în așa fel încât să poată fi pliat în două părți mai mult sau mai puțin egale. Rabatarea se realizează grație unei balamale solide amplasate aproape de jumătatea cadrului, astfel încât, odată scoasă clema de siguranță, o parte a bicicletei pendulează spre cealaltă, până când are loc alinierea roților. În același timp, la mare parte a modelelor peste care vei da într-un magazin biciclete, atât ghidonul, pipa, cât și tija de șa vor putea fi pliate, pentru o compactare mai bună.

  • Pliere verticală

Această tehnică este asemănătoare cu cea prezentată anterior, diferența fiind că rabatarea se poate face prin două balamale (deși există modele și cu una singură), cea principală fiind pe tub, la fel ca mai devreme, iar cea de-a doua pe chain stays sau seat stays. Cu ajutorul lor, bicicleta se strânge pe verticală și nu pe orizontală, ca varianta anterioară, ceea ce duce la o compactare ceva mai bună.

  • Pliere prin balamale triunghiulare

În acest caz, o balama triunghiulară este amplasată pe partea posterioară a cadrului, ceea ce va permite ca triunghiul din spate și roata să fie rabatate, apoi întoarse spre înainte. Poziția lor finală va fi pe sub tubul principal al cadrului. În acest caz, vei avea cu siguranță nevoie de ajutorul personalului dintr-un magazin biciclete, până vei învăța cum să o pliezi de unul singur. Trainingul îți va lua cel puțin 30 de minute, până când vei putea spune că înțelegi exact cum se face strângerea.

Pe lângă aceste trei variante principale, mai există nenumărate metode derivate din ele sau altele mai inovative, cum ar fi plierea prin dezasamblare sau cea cu magnet, care nu sunt atât de des întâlnite, motiv pentru care nu mai sunt dezvoltate aici. Cu toate acestea, informații suplimentare despre ele pot fi găsite în ghidul de achiziție.

Greutatea unei biciclete pliabile

La fel cum se întâmplă și cu alte biciclete emag, și în cazul celor pliabile greutatea este foarte importantă în ceea ce privește calitatea lor generală. Astfel, majoritatea producătorilor întâlniți pe rafturile unui magazin biciclete, vor încerca să păstreze masa unei biciclete pliabile sub 15 kg, lucru care nu de fiecare dată este posibil, în special la variantele cele mai ieftine. Ca idee, modelele cele mai scumpe, vor cântări chiar și sub 10 kg.

Anatomia unei biciclete pliabile

Chiar dacă arată diferit și se poate să se simtă puțin altfel față de una standard, bicicleta rabatabilă va avea mare parte a componentelor întâlnite pe variantele clasice. Acestea vor fi prezentate în continuare, pe scurt. Dacă dorești informații suplimentare și detaliate, nu ezita să citești ghidul de achiziție.

  • Cadrul

Cadrul este fabricat din unul dintre următoarele patru materiale, care sunt cele mai comune în producția de biciclete.

  1. Oțel – cadrele fabricate din oțel sunt cele mai ieftine și cele mai grele pe care le vei găsi pe rafturile unui magazin biciclete. Acestea au destul de multe dezavantaje, printre care rezistență mică la zgârieturi, riscul de a rugini, după ce este lovit, se îndoaie destul de repede.
  2. Aluminiul – cele mai multe modele dintr-un magazin biciclete vor avea cadrul compus din acest material. Ele sunt destul de bune, reprezentând clasa mid spre high și au destule avantaje: sunt mult mai ușoare comparativ cu oțelul, costul de achiziție este unul decent și oferă o manevrabilitate și un control bun.
  3. Fibra de carbon – este în general rezervat cadrelor celor mai performante. Acestea sunt foarte ușoare, au o capacitate foarte mare de preluare a șocurilor, dar din păcate costul de achiziție a unui astfel de model va fi ridicat.
  4. Titanul – cu toate că nu vei găsi prea multe modele de cadre fabricate din acest material într-un magazin biciclete, există, pentru cei cu dare de mână și variante din titan. Ele sunt extrem de ușoare, fac față foarte bine șocurilor, dar costul este unul foarte piperat.
  • Viteze

La sistemul de transmisie bicicletele pliabile diferă cel mai mult de cele standard. Pentru a fi mai simple, dar și pentru o greutate generală cât mai redusă, multe variante rabatabile întâlnite într-un magazin biciclete vin cu o singură viteză. Raportul, însă, este unul deosebit, adaptat pentru o accelerare rapidă.

Modelele mai performante și cele adaptate mtb-ului sau pentru a fi folosite drept cursiere sunt dotate cu mai multe viteze, astfel încât să poată face față numeroaselor tipuri de teren care le ies în cale.

  • Sistemul de frânare

Există multe tipuri de frâne montate pe biciclete pliabile. Cele mai întâlnite variante dintr-un magazin biciclete vor fi prezentate în continuare.

1. U-brake-uri – acestea sunt asemănătoare frânelor clasice cu saboți, care mai poartă și denumirea de V-brake-uri. Sunt alcătuite din două brațe, pe care sunt montați doi saboți, poziționați de o parte și de alta a jantei. În momentul când se acționează maneta de frână, saboții strâng janta, încetinind-o. Brațele pivotante sunt prinse direct de furcă, în vreme ce în cazul V-brake-urilor ele vin prinse de o punte care este la rândul ei fixată de furcă.

Aceste variante de frâne vor fi cel mai des întâlnite într-un magazin biciclete, deoarece sunt ieftine, funcționează decent, cu toate că prezintă unele dezavantaje, cum ar fi eficiență scăzută la frânarea în condiții de umiditate ridicată sau dacă janta se îndoaie.

2. Frâne mecanice pe disc – în cazul lor, frânarea se face printr-o acțiune mecanică, prin cablul de frână. În momentul în care se trage de manete, cablul preia mișcarea și o transmite unui braț ce este atașat pe discul de frână, acesta fiind montat în butucul roții. Brațul face ca plăcuțele de frână să strângă discul, care vor duce la încetinirea roții.

Tipul acesta de frână funcționează destul de bine, cu toate că printre dezavantaje se numără dimensiunea limitată a discurilor și faptul că se întâmplă destul de des ca acel cablu de frână să se secționeze. Acesta este și motivul pentru care nu sunt atât de frecvente pe rafturile unui magazin biciclete.

3. Frâne hidraulice pe disc – principiul de bază este același ca la varianta de mai sus, diferența fiind dată de faptul că acționarea este una hidraulică. În consecință, nu este necesar un efort prea mare pentru încetinirea bicicletei, cablul de frână nu se va mai secționa atât de repede, iar calitatea opririi va fi una ridicată.

Cele mai bune modele de biciclete emag pliabile întâlnite într-un magazin biciclete au neapărat genul acesta de frâne. Cu toate că prețul lor este unul ridicat, și performanța este pe măsură.

  • Roți

Așa cum a fost prezentat și ceva mai devreme, există mai multe variante de roți întâlnite pe biciclete pliabile, în funcție de stilul acestora. Cea mai mare parte a celor dintr-un magazin biciclete vor avea roți de 20 inci. Variantele full size, pot veni echipate cu 700c sau 26 inci, în vreme ce modelele cele mai compacte pot ajunge până la 11 inci.

  • Șa

Ținând cont că de cele mai multe ori cei care optează pentru o bicicletă rabatabilă o fac pentru relaxare și se axează mai puțin pe performanțele ei, șaua este una confortabilă, cu ceva mai mult burete față de variantele întâlnite într-un magazin biciclete pe cursiere sau pe mtb-uri.

În continuare vor fi prezentate mai multe clasamente, care te vor ajuta, în cazul în care nu ești decis pentru care dintre modelele de biciclete emag pliabile să te axezi. Astfel, vei avea trei topuri bazate pe anumite limite de preț și unul dedicat modelelor rabatabile utilizate ca mountain bike.

Biciclete pliabile sub 1000 lei

Spre deosebire de modelele clasice, unde la sume de sub 1000 lei nu vei întâlni decât biciclete grele și cu care nu poți face mare lucru, variantele pliabile încadrate în acest buget pe care le vei găsi într-un magazin biciclete, vor fi decente, vor avea greutăți acceptabile și performanțe care, cu toate că nu impresionează, vor fi catalogate ca OK.

Bicicleta Pliabila Scirocco Foldo Siena

Cu toate că de obicei ne place să îți oferim informații relevante despre producător, cei de la Scirocco nu au fost interesați să pună prea multe detalii despre compania lor pe internet. Tot ce a putut fi găsit este că au pornit ca firmă de producție și magazin biciclete în Italia, unde fabricau și vindeau în special modele pentru copii.

Cu timpul s-au axat și pe variante trekking și pliabile, iar datorită calității decente ale produselor vândute, dar în special al prețurilor mai mult decât acceptabile cu care vin, au devenit o firmă ce distribuie produsele lor în mare parte a țărilor din Uniunea Europeană.

Acest model de bicicletă rabatabilă se prezintă decent. Pe lângă faptul că arată bine, vine cu piese Shimano și o greutate care face geloase celelalte branduri încadrate în această categorie de preț să fie.

Dar haide să vedem caracteristicile complete ale acestui model.

Cadrul este fabricat din aluminiu, fapt care bucură, multe modele pe care le găsești într-un magazin biciclete și care fac parte din acest segment de piață sunt fabricate din oțel. Acesta se prezintă foarte bine, vine cu un tub central drept și ceva mai lat, bine realizat, cu puncte de sudură destul de atent lucrate, cu toate că se mai puteau șlefui puțin, pentru a oferi un aspect mai plăcut. Furca cu care vine dotată este fixă, din oțel.

Culorile acestui model de bicicletă rabatabilă sunt bine alese. Cadrul este argintiu mat, iar sigla este portocalie, cu scrisul alb. Aceste nuanțe se îmbină destul de bine, iar din punct de vedere vizual, Siena se prezintă OK.

Tipul de pliere este pe jumătate, însemnând că are o balama situată aproape de centrul cadrului, cu ajutorul căreia partea din față a bicicletei se strânge spre cea din spate, roțile ajungând să fie paralele una față de cealaltă, pentru a ocupa cât mai puțin spațiu cu putință, atunci când se depozitează.

Transmisia este o variantă 1 x 6, fiind compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie, GW S1007P19P, despre care nu au putut fi găsite prea multe informații, dar care este folosită doar pentru modelele rabatabile ale firmei Scirroco, întâlnite pe rafturile unui magazin biciclete. Acesta vine împreună cu o casetă de pinioane Shimano MF-TZ20, cu șase viteze.

Deraiorul de pe spate este un Shimano Tourney RD-TZ50, iar maneta schimbător este Shimano Revoshift. Acestea, cu toate că reprezintă gama entry level a sectorului dedicat amatorilor, funcționează decent, iar schimbarea vitezelor se execută acceptabil.

Frânele sunt niște V-brake-uri Power VBR-227A din aluminiu, care funcționează relativ bine, cu toate că au un cost de achiziție destul de scăzut.

Roțile sunt alcătuite din jante duble, dintr-un aliaj de aluminiu 6063 și vin echipate cu anvelope Rubena de 20 inci.

Ghidonul, șaua și tija de șa sunt fabricate de aceeași firmă ca și angrenajul, GW și sunt cromate.

Ca extra-uri pot fi enumerate aripile apărătoare împotriva noroiului, ideale pentru cei care doresc să iasă la o tură imediat după o ploaie și să se bucure de aerul curat, plus portbagajul de pe spate, cu care vine direct când o cumperi dintr-un magazin biciclete.

Capitolul la care șochează, așa cum a fost specificat și în introducere, este greutatea. Modelul Scirocco Siena cântărește doar 12.5 kg, cu mult sub masa multor biciclete întâlnite pe rafturile unui magazin biciclete la acest preț.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabile incepe de la 899,99 lei.

Rating

Bicicleta Pliabila DHS Folding 2095

Compania românească cu capital străin, DHS, a luat naștere în anul 1999 în Petroșani, cu ajutorul unor investiții chineze. Datorită succesului pe care mare parte a modelelor lor întâlnite într-un magazin biciclete l-au avut, infuzia de bani a continuat, iar în prezent fabrica s-a mutat în Deva și s-a mărit, pentru a-și putea satisface cererea. Politica celor din conducerea companiei este de a scoate cele mai bune biciclete în ceea ce privește raportul preț/calitate, lucru care de multe ori le iese.

Modelul de bicicletă rabatabilă prezentat aici, 2095, este unul care vine cu un cadru fabricat dintr-un aliaj 6061 de aluminiu. Despre tipul acesta de material s-a mai discutat pe site-ul nostru.

Acesta, cu toate că nu reprezintă cea mai avansată formă de aliaj întâlnită într-un magazin biciclete, îi oferă cadrului o rezistență și o durabilitate bună, superioară aluminiului simplu.

Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă bine. Cadrul este ușor curbat și are culori frumoase. Acesta vine în variante de alb cu inserții de albastru, sau gri mat, cu aceeași culoare secundară. Sudurile sunt bine realizate și se vede că românii care lucrează la partea de design au ținut cont și de acest aspect în proiectarea lui 2095. Furca este marcă proprie, fixă, fabricată din oțel.

Tipul de pliere este pe din două, adică are o balama solidă poziționată în apropiere de centrul cadrului, cu ajutorul căreia partea din spate a bicicletei se rabatează spre cea din față, astfel încât roțile ajung să fie paralele una față de cealaltă. În felul acesta ocupă cât mai puțin spațiu, atunci când se depozitează.

Transmisia este 1 x 6 și vine formată dintr-un angrenaj no name, dar despre care știm că are o foaie de 46 dinți și o casetă cu pinioane Shimano Tourney TZ-20 cu șase viteze. Aceasta, împreună cu deraiorul spate Shimano Tourney FD-30, plus maneta schimbător Shimano Tourney SL-RS35, funcționează chiar decent. Cu toate că toate piesele mobile fac parte dintr-o gamă întâlnită într-un magazin biciclete în sectorul modelelor entry level, din seria celor specifice amatorilor, faptul că piesele sunt integral Tourney reprezintă un avantaj, iar lucrul acesta se simte în schimbarea vitezelor.

Este drept că deraiorul nu este rapid și nici pe departe silențios și că se mai poate bloca, dar un set complet Shimano, fie el și cel mai ieftin de pe piață, este mai rar întâlnit într-un magazin biciclete în segmentul de preț din care acest model face parte și reprezintă un punct în plus pentru 2095.

Frâna este atât pe față, cât și pe spate un V-brake din aluminiu de la Alhonga, ce funcționează decent și care reușește să oprească bicicleta relativ ok. Acestea, cu toate că sunt mai ieftine decât competiția, nu se distanțează prea tare de concurenții din categoria lor de preț întâlniți într-un magazin biciclete, în ceea ce privește performanțele.

Roțile sunt alcătuite din jante duble, din aluminiu, marcă proprie DHS-D03-VBR, de 20 inci, care vin echipate cu cauciucuri de la Kenda.

Ca extra-uri, pot fi enumerate lanțul de la KMC, șaua DDK, faptul că vine cu aripi de protecție împotriva stropilor de apă și a noroiului și pe față și pe spate, plus portbagaj inclus din fabrică.

Greutatea totală a lui 2095 este de 15.8 kg.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabile  incepe de la 875 lei.

Rating

Alegerea unui câștigător dintre cele două modele prezentate în acest segment de preț nu este ușoară, deoarece:

  • La capitolul transmisie, DHS stă puțin mai bine cu al său sistem complet Tourney, în ceea ce privește piesele mobile;
  • Frânele sunt asemănătoare;
  • Ca aspect, tot DHS ar fi câștigător, dacă ar fi să luăm în calcul punctele de sudură bine realizate;
  • Tija de șa, ghidonul și pipa de pe Scirocco arată ceva mai bine ca varianta românilor;
  • Greutatea este de departe punctul forte al italienilor, cântărind cu peste 3 kg mai puțin decât varianta celor de la DHS de pe rafturile unui magazin biciclete.

Așadar, rezultatul este de egalitate.

Cele mai bune biciclete sub 2000 lei

Spre deosebire de modelele prezentate anterior, variantele întâlnite într-un magazin biciclete la prețuri sub 2000 lei vor fi mult mai performante și deja vom observa prezența unor producători cu istorie în spate. Cu toate că mare parte a caracteristicilor cu care vin sunt tot reprezentative pentru gama de entry level, acestea vor fi mai bine construite și vor sta mai bine din punct de vedere estetic. În ceea ce privește dotările, cam toate cadrele sunt din aluminiu, sistemele de frânare încep deja să fie pe disc, iar transmisia este mai sigură și mai rapidă ca în segmentul anterior.

Dar haide să vedem modelele reprezentative pentru această gamă de preț.

Bicicleta Pliabila Silverback Soto

Silverback reprezintă una dintre cele mai moderne și inovative firme ale căror biciclete pot fi găsite într-un magazin biciclete. În anul 2004, antreprenorul și vizionarul, așa cum se autodescrie, Deon Retief lansa acest brand în orașul natal Cape Town din Africa de Sud, după ce preț de mulți ani studiase peste 300 de companii producătoare de biciclete.

Ulterior înființării, a luat contact cu peste 400 de dealeri, din 45 de țări, multora plăcându-le produsele, datorită faptului că veneau cu dotări bune, la prețuri competitive, plus că aveau și un aspect foarte interesant.

Datorită creșterii cererii pe piața din Europa, în 2008 cei de la Silverback s-au gândit să își înființeze și pe Bătrânul Continent o linie de producție și design, iar alegerea locației a fost una simplă – Germania. De atunci, firma a crescut continuu, multe dintre modelele ce poartă acest brand pe care le găsești într-un magazin biciclete având un raport calitate/preț de neegalat.

Evoluția lui Soto de la noțiune la forma finală este una interesantă. Ideea acestei biciclete pliabile a început de la o schiță făcută chiar de patronul companiei, un spreadsheet cu costurile aferente producerii ei, plus un tabel grafic. De acolo, schița s-a dus către departamentul de design și producție, iar astăzi poate fi găsit în orice magazin biciclete care se respectă.

În continuare vor fi prezentate dotările acestui model de bicicletă rabatabilă.

Cadrul de 20 inci este fabricat dintr-un aliaj de aluminiu 6061, deci este unul maleabil, nu foarte greu, cu o rezistență ridicată la stres. Forma acestuia este tipică pentru o bicicletă pliabilă de oraș. Furca este confecționată din oțel Hi-Ten și este rigidă.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă foarte bine de pe raftul unui magazin biciclete. Culoarea aleasă, un gri închis se combină foarte bine cu inserțiile de roșu. Cablurile sunt destul de atent trase pe lângă tubul principal, prinse sub acesta de o parte și de alta. Calitatea sudurilor este una superioară, acestea fiind foarte atent executate, astfel încât să nu pară grosolane.

Plierea este una clasică, efectuată la jumătate, astfel încât partea din față se deplasează spre cea din spate, roțile ajungând paralele una cu cealaltă. Tija de șa se lasă în jos, în vreme ce ghidonul se rabatează și el, împreună cu pipa.

În ceea ce privește echiparea, vine cu un sistem de transmisie 1 x 3. Acesta este alcătuit dintr-un angrenaj marcă proprie, cu brațe pedalier de 170 mm din aluminiu și o foaie din oțel ce este dotată cu 46 dinți, plus o casetă cu pinion cu 21 dinți la de Shimano.

Vitezele acestei biciclete sunt controlate datorită manetei schimbător Shimano Nexus Revoshift care, cu ajutorul butucului Shimano Nexus 3, oferă niște rapoarte destul de bune.

Printre avantajele unui astfel de sistem se numără faptul că vitezele se află capsulate în butucul respectiv nemaifiind nevoie de mentenanță și, totodată, nu are cum să intre praf la ele.

Tot un avantaj este și că poți schimba vitezele stând pe loc, nepedalând.

Sistemul de frânare este reprezentat de un V-brake cu brațe din aluminiu, marcă proprie, pe ambele roți. Cu toate că anumite modele de biciclete întâlnite într-un magazin biciclete care au sistemul Nexus pe ele, pot prezenta frână stil torpedo (adică să încetinească atunci când pedalezi spre înapoi) inclusă în butucul Shimano, acest lucru nu se întâmplă și în acest caz.

Frânarea pe spate este bazată tot de un V-brake.

Roțile de 20 inci sunt alcătuite din jante fabricate din aluminiu, Silverback, ce vin echipate cu anvelope Kenda de 1.5 inci lățime, special adaptate mersului pe asfalt.

Șaua vine cu protecții din plastic pe lateral, pentru a nu se zgâria dacă lași bicicleta sprijinită de un perete.

Ca extra-uri, trebuie amintite aripile de protecție împotriva noroiului, cu care vin din dotare, plus portbagajul de pe spate.

Greutatea totală a acestui model de pliabil întâlnit într-un magazin biciclete este de 12 kg, putând fi considerată destul de ușoară, pentru categoria de preț din care face parte.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabile incepe de la 1703,07 lei.

Rating

Bicicleta Pliabila Leader Fox Cody

Despre cehii de la Leader Fox se poate să nu fi auzit prea multe. Firma este localizată în České Budějovice și a fost înființată în anul 1996 de către Pavel Muller, care de-a lungul timpului a reușit să creeze o companie de succes.

Designul, pregătirea producției și asamblarea, toate au loc într-o nouă aripă a fabricii, care este dotată și cu un magazin biciclete la parter, în vreme ce producția efectivă se petrece în aceeași unitate ca și acum 20 de ani.

Cu toate că au în portofoliu mtb-uri, cursiere, biciclete hibrid și pliabile, sunt foarte cunoscuți pentru modelele de biciclete copii, capitol la care excelează.

Cu toate acestea, varianta de bicicletă rabatabilă Cody este un model cel puțin interesant întâlnit într-un magazin biciclete, motiv pentru care va fi analizat în cele ce urmează.

  • Cadrul este alcătuit din aliaj 6061 de aluminiu. Astfel, aluminiul este amestecat cu magneziu și siliciu, pentru a-i oferi un raport greutate/rezistență ceva mai crescut decât varianta fără metale adăugate. Totodată, acest aliaj este foarte ușor de sudat, motiv pentru care este cel mai întâlnit material din care sunt fabricate modelele pe care le poți vedea într-un magazin biciclete.
  • Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă foarte bine. Culoarea aleasă, negru mat, se îmbină plăcut cu negrul lucios al seat post-ului și al furcii, dar și cu sigla, care este argintie. Cablul care duce în zona din spate este destul de atent atașat pe partea de jos a tubului central, iar pentru un aspect și mai curat, punctele de sudură sunt foarte atent realizate, fiind aproape imperceptibile.
  • Furca este rigidă și este fabricată din oțel Hi-Ten. Aceasta este o formă de oțel vine îmbunătățit cu diverse metale care îl fac să fie ceva mai rezistent.
  • Plierea este una la jumătate, însemnând că tubul central al cadrului prezintă o balama solidă, cu ajutorul căreia partea din față a bicicletei se rabatează spre cea din spate, până când roțile ajung una lângă cealaltă.
  • La capitolul dotări, Cody nu se face deloc de râs. Astfel, vine cu o transmisie 1 x 3, alcătuită dintr-un angrenaj pedalier din aliaj, cu brațe de 170 mm și o foaie ce are 48 dinți, plus o casetă Velosteel cu un singur pinion cu 18 dinți. Viteza este comandată de maneta schimbător Shimano Revoshift, care controlează un butuc Shimano Nexus 3. Cifra 3 vine de la vitezele pe care le poate genera. Rapoartele sunt unele bune, care fac față cu brio traficului din oraș, permițându-ți să atingi atât viteze decente, cât și să urci pante, fără să obosești prea tare.
  • Sistemul de frânare este unul destul de complex. Astfel, acesta vine cu un V-brake bun pe față, de la Tektro, care cu toate că nu este la fel de cunoscut precum Shimano, se apropie de performanțele acestora. Pe spate, frâna este inclusă în butucul Nexus și se realizează pedalând spre înapoi. 
  • Roțile de 20 inci sunt compuse din jante Remex din aliaj, care sunt echipate cu anvelope Rubena Shield de 1.75 inci lățime, ideale pentru oraș.
  • Extra-uri. La acest capitol, modelul Cody îl vei putea lua dintr-un magazin biciclete cu o mulțime de accesorii, printre care: apărătoare pentru ambele roți, ideale dacă vrei să ieși la plimbare după o ploaie și nu vrei să te stropești, portbagaj pe spate din aliaj, perfect pentru zonele urbane, plus far și stop cu LED.
  • Greutatea totală a bicicletei este de 13.8 kg, destul de grea pentru categoria de preț din care face parte.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabile porneste de la 1479 lei.

Rating

Cu toate că nu este ușor de ales un câștigător pe acest segment, varianta celor de la Silverback dintr-un magazin biciclete o depășește pe cea a cehilor. Chiar dacă schimbătorul de viteze este la ambele modele Nexus 3, pinionul sud-africanilor este Shimano, față de Velosteel, iar marea diferență se face la greutate, Cody cântărind cu aproape 20% mai mult decât Soto.

Cele mai bune biciclete sub 3000 lei

Modelele de biciclete emag rabatabile pe care le vei găsi într-un magazin de biciclete la prețuri care se încadrează în suma de 3000 lei vor fi unele foarte bune. Cu adevărat performante și cu dotări care se aseamănă cu cele ale bicicletelor standard, pliabilele din acest segment sunt ușoare, cu cadrul și furca create aproape exclusiv din aluminiu de bună calitate.

Așadar, haide să vedem principalii candidați și cu ce componente se laudă producătorii lor.

Bicicleta Pliabila Giant Subway 2

Compania Giant a fost înființată în anul 1972 de către Taiwanezul King Liu, în țara natală. La început, aceștia au fabricat piese pentru biciclete de calitate sub anonimat, până în anul 1981, când patronul firmei s-a gândit să înființeze brandul propriu cu un magazin biciclete afiliat, care ulterior a devenit unul dintre cele mai inovatoare în domeniul velo.

Astfel, ei au fost printre primii care au testat materiale mult mai ușoare într-un timp când mare parte a producătorilor foloseau oțelul pentru a construi cadrele. Tot ei, în 1987 au fost pionieri în ceea ce privește folosirea design-ului ajutat de calculator pentru confecționarea cadrelor de cursiere din fibră de carbon.

Cu timpul au câștigat multe concursuri, atât pe partea de design și creație, cât și pentru performanțe, ei sponsorizând unele dintre cele mai bune echipe de mountain bike.

Bicicleta Subway 2 este un model de bicicletă rabatabilă pe care îl vei întâlni într-un magazin biciclete ca o variantă de top. Ea este destul de ușoară și se prezintă foarte bine atât din punct de vedere al aspectului, cât și al dotărilor. Dar haide să vedem în continuare detaliile legate de componentele ei.

  • Cadrul este alcătuit dintr-un material patentat de către cei de la Giant și anune ALUXX Aluminum. Acesta reprezintă un aliaj 6061 de aluminiu, produs folosind tehnologii specifice care îi oferă o valoare cât mai mare a raportului duritate/greutate, sau cel puțin așa susțin reprezentanții firmei taiwaneze. Cert este că acesta se comportă bine, nu cântărește mult, dar este greu de spus dacă într-adevăr este cu ceva superior altor cadre din aluminiu, create de diferiți producători, care și ei consideră că aliajul lor este cea mai bună variantă posibilă.
  • La capitolul aspect, în schimb, Giant stă foarte bine. Culoarea aleasă este una pretențioasă, dar foarte frumoasă – un alb mat cu sigla neagră cu portocaliu. Partea interesantă și nu atât de întâlnită la variantele pliabile care aparțin acestui segment de preț dintr-un magazin biciclete, este că vine cu cablul care se duce spre partea din spate a bicicletei tras prin cadru. Acest lucru îi oferă un aer foarte curat și un efect plăcut.
  • Furca este și ea fabricată tot din același tip de aluminiu ca și cadrul și, cu toate că este una fixă, reprezintă modelul ideal pentru o bicicletă care este axată mersului prin oraș, pe suprafețe asfaltate.
  • Plierea modelului Subway 2 se face clasic, printr-o balama ce se găsește amplasată la jumătatea tubului central și cu ajutorul căreia, atunci când clema de siguranță este trasă, partea din spate a bicicletei se rabatează către cea din față, până când roțile ajung să fie paralele una cu cealaltă. Seat-postul se coboară, iar pipa se pliază la jumătate, oferindu-i astfel bicicletei un stil de împachetare foarte compact.
  • În ceea ce privește echiparea, acest model rabatabil întâlnit într-un magazin biciclete emag vine cu o transmisie 1 x 3, reprezentat dintr-un angrenaj SR Suntour cu 48 dinți și brațe pedalier de 170 mm, ce este cuplat cu o casetă cu un pinion cu 16 dinți de la Shimano. Vitezele sunt controlate de către butucul capsulat Shimano Nexus 3, care cu ajutorul deraiorului și a manetei schimbător Shimano Nexus oferă trei rapoarte diferite.
  • Sistemul de frânare este compus din două tipuri de frână. Astfel, pe față este un V-brake de bună calitate de la Tektro, care reușește să oprească foarte bine bicicleta, în vreme ce pe spate frânarea se face pedalând spre înapoi, cu ajutorul butucului Nexus 3 care are o frână stil torpedo încorporată. Aceasta este destul de performantă, nu are dezavantajele V-brake-ului, în sensul că poate opri bicicleta în condiții de siguranță și atunci când este umed afară, însă vei avea ceva probleme cu ea la viteze mari.
  • Roțile de 16 inci sunt compuse din jante cu perete dublu din aluminiu, marcă proprie, în vreme ce anvelopele cu care sunt echipate vin de la marca Schwalbe modelul Big Apple, ce au o lățime de 2 inci.
  • Ca extra-uri vine cu protecție de lanț, pentru a putea pleca fără probleme spre birou imediat după gresarea lanțului, fără să stai cu grijă că te murdărești, plus o mică borsetă care se poate prinde sub șa, ca un mini-portbagaj. Totodată, este dotată din fabrică și cu aripi de protecția împotriva stropilor de apă sau a mizeriei.
  • Greutatea totală a acestui model de pliabilă dintr-un magazin biciclete este de 11.9 kg.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabile incepe de la 2879,00 lei.

Rating

Bicicleta Pliabila Dahon Vigor D9

Dahon reprezintă cel mai mare producător de biciclete pliabile din lume. Compania a fost înființată în anul 1982 de către David Hon și fratele lui, Henry, în California. Ideea i-a venit lui David în anii 70, când s-a gândit cum poate transforma “Cea mai ingenioasă invenția a omului”, după cum însuși le numea, în variantele pliabile pe care le întâlnești astăzi într-un magazin biciclete.

În anul 1982, David a reușit să strângă 2 milioane dolari de care avea nevoie pentru a lansa o linie de producție în Taiwan. Primele 6000 de modele ieșite pe poarta fabricii s-au vândut în doar șase luni de zile, iar de atunci restul este istorie.

În prezent, ideile lui Hon pentru materiale și configurația cadrelor prezintă baza mecanică a peste 98% din totalul pliabilelor dintr-un magazin biciclete și de pe străzile marilor orașe, în vreme ce Dahon a ajuns să fie considerat cel mai mare producător de pliabile din lume.

Modelul prezentat aici, Vigor, este o variantă nou întâlnită într-un magazin biciclete. Acesta este destul de ușor și vine cu echipări ce depășesc standardele segmentului de preț din care face parte. Dar haide să vedem împreună de ce.

  • Cadrul cu care vin echipate aceste biciclete emag este alcătuit dintr-un aliaj de aluminiu care este patentat de către cei de la Dahon și care, în teorie, este mai ușor și răspunde mai bine la șocuri față de variantele altor firme. La fel cum a fost specificat și pentru modelul de mai sus, mare parte a producătorilor care se respectă aduc îmbunătățiri aluminiului standard și toate consideră că varianta lor este cea câștigătoare, afirmație care nu este nici greșită, dar nici corectă, deoarece majoritatea cadrelor se comportă la fel, iar diferențele între ele sunt minime.
  • Din punct de vedere estetic, Vigor D9 se prezintă excelent. Acesta vine cu o combinație foarte reușită dintre negru și bleu, aspectul fiind frumos și îngrijit. Din păcate, un minus îl reprezintă cablurile care nu doar că nu sunt trase prin cadru, nici măcar nu sunt prinse foarte atent pe sub tubul central, având o singură clemă de strângere, motiv pentru care cam atârnă destul de tare, reprezentând un punct în minus la capitolul vizual. Cu toate acestea, punctele de sudură care sunt aproape invizibile, fapt care anulează acest minus.
  • Furca este fixă, realizată din același material ca și cadrul.
  • Plierea este una simplă, pe jumătate. Aceasta se realizează datorită unei balamale solide care este amplasată la mijlocul cadrului și cu ajutorul căreia, atunci când se dorește, partea din față a bicicletei se rabatează către cea din spate. Pentru a învăța cum se folosește, poți cere ajutor specializat într-un magazin biciclete, cu toate că mecanismul funcționează destul de intuitiv și se poate să nu ai nevoie de asistență.
  • Ca dotări, vine cu un sistem de transmisie 1 x 9, alcătuit dintr-un angrenaj producție proprie cu o foaie de 53 dinți realizată din aluminiu, plus o casetă cu nouă pinioane de la Sram, ce au între 11 și 32 dinți. Rapoartele dezvoltate sunt excelente. Astfel, atunci când este cazul poți rula cu viteze mari, în vreme ce dacă dorești, poți urca chiar și pe Transfăgărășan, fără să obosești prea tare. Schimbătorul pe spate este Sram S500, care are un randament foarte bun împreună cu maneta schimbător și caseta cu pinioane Sram.
  • Frânele sunt atât pe spate cât și pe față niște V-brake-uri foarte bune, de 110 mm Winzip Smooth and Powerful. Acestea funcționează foarte bine, cu toate că prezintă aceleași limitări ca toate V-brake-urile, în speță, calitate scăzută de frânare în condiții de umiditate sau dacă janta este îndoită.
  • Roțile de 20 inci sunt alcătuite din jante duble din aluminiu, Dahon, pe care vin montate anvelope Schwalbe cu profil specific pedalării în zonele cu asfalt bun.
  • Greutatea totală a acestui model întâlnit într-un magazin biciclete este de 11.7 kg.

Preț

Pretul acestui model de bicicleta pliabile incepe de la 3099,00 lei.

Rating

Câștigătorul din categoria de preț de până în 3000 lei trebuie considerat modelul celor de la Giant. Simplitatea lui, faptul că vine cu cauciucuri de 16 inci, care îl fac mai compact, plus toate extra-urile pe care le are direct din cutie îl fac victorios, dacă îl privești ca un model de bicicletă rabatabilă de oraș. Cu toate că dacă ești mai înclinat către performanță, varianta celor de la Dahon este superior.

Cele mai bune biciclete pliabile mtb

Cu toate că, așa cum ai observat și în clasamentele precedente, mare parte a modelelor rabatabile peste care vei da într-un magazin biciclete vor fi special construite pentru a fi folosite în mediul urban, există o nișă mai puțin căutată, dar la fel de interesantă, cea a pliabilelor adaptate pentru mtb. În continuare vor fi prezentate două astfel de biciclete, cu toate că o comparație între ele ar fi inutilă, deoarece fac parte din două categorii diferite de prețuri.

Chiar dacă modelele pliabile mtb nu sunt făcute pentru a fi un înlocuitor al mountain bike-urilor clasice, variantele rabatabile de acest fel pe care le vei întâlni într-un magazin biciclete sunt foarte bune pentru cei care vor din când în când să dea o tură pe cărările pădurilor și nu au suficinet spațiu de depozitare pentru o variantă de dimensiuni standard.

Bicicleta Pliabile MTB Velors V2607A

Acest model este fabricat sub licența românilor de la Carpat Sport. Investitorii au înființat compania în anul 2012, atunci când au preluat facilitățile de producție și rețeaua de distribuție a unei firme deja existente în domeniu velo și care activa din 1997. Totodată, în 2011 s-a finalizat construcția unei noi linii de producție lângă Urziceni, care îi face ca în prezent să dețină peste 12.000 mp de platformă logistică.

Cu toate că sunt o firmă nouă, s-au afirmat pe piața locală, activând printr-o rețea de mai bine de 300 de dealeri și încep să devină din ce în ce mai cunoscuți și pe plan internațional, datorită unui raport excelent calitate/preț.

Același lucru este valabil și pentru Velors V2607A, care cu toate că are un nume nu foarte inspirat și nu impresionează cu nimic atunci când îi observi dotările, își face treaba pentru care a fost conceput.

Aceste biciclete emag sunt foarte ieftine, putându-le achiziționa dintr-un magazin biciclete la prețuri care sunt sub 250 Euro, așa că în mod cert îți dorești să vezi dotările cu care vin. Despre ele se va vorbi în continuare.

  • Cadrul este simplu, de 19 inci, construit din oțel. Acesta este dotat cu un amortizor pe spate LSB 750 pe arc, care împreună cu furca din oțel cu suspensie și cursă de 75 mm îți vor oferi o plimbare ceva mai puțin zdruncinată decât variantele rigide. Chiar dacă este adevărat că aceste elemente de preluare a șocurilor sunt destul de grele și deloc performante, ele oferă o experiență de pedalare amuzantă. 
  • Din punct de vedere estetic se prezintă decent, culoarea roșie cu care vine vopsită arată destul de bine.
  • Este drept că nu poți încerca să abordezi deloc suprafețe de teren cât de cât tehnice, dar pentru cei care sunt începători, cadrul acestei biciclete emag întâlnite într-un magazin biciclete este unul dacă nu decent, măcar ieftin, pe care pot învăța cum se pedalează, trecând apoi la variante ceva mai scumpe.
  • La capitolul echipare, vine cu un sistem de transmisie 3 x 8, alcătuit dintr-un angrenaj de oțel cu trei foi, ce au 24/34/42 dinți, care este cuplat cu o casetă cu 8 pinioane Rich Tech, ce au între 14 și 28 dinți. Transmisia nu este deloc una performantă. Schimbătoarele sunt Sunrun atât pe față cât și pe spate, la fel ca și manetele, care cu toate că sunt variante foarte ieftine, poartă un brand destul de cunoscut, ceea ce reprezintă un avantaj. Cu toate acestea, schimbarea vitezelor este greoaie, se întâmplă să îți mai și sară din viteză, dar este un lucru așteptat la un astfel de model ieftin întâlnit într-un magazin biciclete.
  • La capitolul frână, uimește prin faptul că este echipată cu frâne mecanice pe disc, cu rotor de 160 mm. Chiar dacă nu poartă sigla vreunui producător anume, acestea funcționează. Nu pot fi numite nici măcar decente, dar repetând, nici așteptările nu sunt prea mari.
  • Roțile de 26 inci sunt alcătuite din jante duble din aluminiu, un lucru neașteptat, care vin echipate cu anvelope Wanda ce au o lățime de 1.95 inci.
  • Greutatea totală a acestor modele de biciclete emag este mare, situată undeva la peste 15 kg.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabile mtb incepe  de la 999.00 lei.

Rating

Bicicleta Pliabile MTB Dahon Espresso

Despre modelele de biciclete emag de la Dahon a fost scris și ceva mai devreme. Ele reprezintă cele mai performante pliabile pe care le poți găsi într-un magazin biciclete. Producătorul american, care are centre de producție în Taiwan, China, Bulgaria și California este considerat un revoluționar al bicicletelor rabatabile.

În prezent, pe seama schițelor și patentelor lui David Hon, finanțatorul companiei, se bazează întreaga industrie velo dedicată pliabilelor, 98% dintre bicicletele rabatabile de pe piață având mecanica sau cadrul derivate de la ideile sale.

Datorită research-ului continuu și al dorinței de autodepășire, bicicletele lui Hon au fost vândute în peste cinci milioane de exemplare, făcând Dahon cea mai importantă companie din zona pliabilelor.

Modelul Espresso care poate fi găsit într-un magazin biciclete este ca o cafea după o seară furtunoasă, așa cum este el descris pe site-ul companiei. Nu știm nimic în legătură cu asta, dar un lucru e cert: are niște dotări care impresionează. Dar haide să vedem împreună care sunt acestea.

  • Cadrul este realizat dintr-un aliaj de aluminiu patentat de către cei de la Dahon, iar designul său a fost creat de către Joe Murray, care este un pionier american în ceea ce reprezintă lumea mtb, câștigând o mulțime de premii atât ca ciclist, cât și ca designer.
  • Acesta vine echipat cu o furcă cu suspensie de la Zoom. 
  • Din punct de vedere vizual, cadrul arată excelent. Culoarea full black este superbă, iar modul în care se prezintă dă dovadă de profesionalism. Cablurile sunt trase peste top tube și prinse în trei puncte de acesta, iar sudurile sunt foarte bine mascate, fiind aproape imposibil de observat.
  • Ca echipare, vine cu o transmisie 3 x 7, compusă dintr-un angrenaj cu brațe de 175 mm din aluminiu și discuri de oțel de 48/38/28 dinți, marcă proprie, plus o casetă cu pinioane ce au între 13 și 28 dinți, Dahon. Vitezele sunt controlate de către deraioarele Shimano Tourney atât pe față cât și pe spate, care deși sunt varianta de entry level a celor de la Shimano, poartă sigla lor, așa că poți fi sigur de performanța garantată de japonezii cu o istorie îndelungată în producția de sisteme de transmisie.
  • Frânele sunt niște V-brake-uri solide, din aluminiu, marcă proprie, care se comportă bine, cu toate că prezintă aceleași limitări ca toate variantele de frână pe saboți, respectiv scăderea calității opririi în condiții de umiditate crescută.
  • Roțile sunt compuse din jante simple de 26 inci din aliaj, peste care sunt montate anvelope Dahon cu lățimea de 1.95 inci.
  • Greutatea la care acest model se găsește într-un magazin biciclete este măricică, situându-se undeva la 14.1 kg.

Preț

Pretul acestei biciclete pliabila mtb incepe de la 2899,00 lei.

Rating

Leave a Comment: