Review bicicletă electrică Devron I-Mtb 27225 - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicletă electrică Devron I-Mtb 27225

Review bicicletă electrică Devron I-Mtb 27225

Devron a fost lansat ca o linie separată a brandului de biciclete DHS, ce are sediul la Deva, dar care a luat naștere în anul 1999, la Petroșani, mulțumită unor investiții destul de importante venite dinspre China. Ei au avut ca regulă principală, încă din start, să scoată pe piață biciclete care să fie imbatabile din punctul de vedere al raportului preț/calitate. Datorită succesului de care s-au bucurat modelele lor, cu timpul și-au extins linia de producție și chiar au construit o fabrică nouă în orașul reședință a județului Hunedoara.

Devron este practic un brand ce aparține celor de la DHS, care a fost format pentru bicicletele lor MTB, dar rezervat gamei superioare de modele. Acesta a fost inițiat pe la finele anului 2012, după ce s-a lucrat intens pentru a produce cele mai bune variante de mountain bike-uri existente pe piață, la prețuri mai mult decât atractive. Cu timpul, și-au extins gama de produse, bicicletele de top produse de DHS, indiferent de tipologia lor, purtând logo-ul Devron în prezent.

Același lucru poate fi spus și despre modelul 27225, prezentat aici. Acesta vine ca o variantă de MTB ajutat de un motor performant, ce își va găsi utilitatea în special pe zonele cele mai dificile din traseu. Vine cu o echipare interesantă, cu piese Deore, frâne hidraulice și multe alte detalii interesante ce vor fi prezentate în continuare.

  •  Cadru

Cadrul este unul de bună calitate. Acesta este fabricat din aluminiu 6061 și vine cu o rezistență și o durabilitate ridicată, la o greutate destul de redusă, mult inferioară oțelului. Este un material maleabil, care poate lua ușor orice formă se dorește. Geometria cadrului este una sportivă, sugerând din start că poziția de pedalare a ciclistului va fi ceva mai axată pe rezultate și mai puțin pe zona de confort și relax.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă foarte bine. Culoarea aleasă este foarte frumoasă, fiind un negru mat, combinat cu mai multe nuanțe de albastru. Una peste alta, este o alegere reușită. Punctele de sudură sunt impecabil realizate, finisate și mascate. Ne bucură să vedem că toate cablurile care duc spre parte din spatele bicicletei sunt atent trase prin cadru, atât prin top-tube, cât și prin down-tube. Astfel că aspectul general al acestei biciclete Devron este unul foarte plăcut, curat și elegant.

  • Furca

Furca este una cu suspensie pe arc fabricată de Taiwanezii de la RST, modelul Blaze, adaptat pentru cauciucuri de 27.5 inci. Aceasta are o cursă de 120 mm și, cu toate că face parte din gama de produse dedicate segmentului mediu, are niște performanțe foarte bune, reușind să facă față până și unor trasee foarte tehnice. Vine cu posibilitatea de blocare a cursei, mecanică, fără control pe ghidon.

  • Motor

Motorul din dotarea acestei biciclete electrice este Bafang Max Drive. Acesta este poziționat central pe bicicletă, în dreptul angrenajului, este de 36 V și dezvoltă o putere de 250 W. Vine cu mai multe programe de asistență la pedalare, care sunt controlate prin intermediul display-ului LCD, cceare se găsește montat pe partea centrală a ghidonului.

  • Baterie

Bateria Phylion SF-06 36V de 8.8 Ah este de tip Li-ion, are o capacitate de 400 W și se găsește montată deasupra down-tube-ului. Aceasta oferă bicicletei o autonomie cuprinsă între 70 și 90 km, depinzând, desigur, de programul de asistență la pedalare pe care este setat motorul. Trebuie ținut cont că pe suprafețe off-road mai tehnice și dificile, această distanță poate fi mai mică.

Echipare bicicleta electrica Devron I-Mtb 27225
  • Transmisie

Transmisia 1 x 9 este una destul de bună. Astfel, ea este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie de 38 dinți cu care vine motorul, plus o casetă Shimano HG-30, ce face parte din gama de produse Altus și care are nouă pinioane cu dințare cuprinsă între 11 și 32. Chiar dacă la acest capitol nu impresionează, bicicleta vine cu un deraior specific clasei de produse fabricate de Shimano ce sunt dedicate segmentului profesionist. Astfel, acesta este Deore și este la rândul său controlat de către maneta Shimano Altus 370.

Chiar dacă rapoartele dezvoltate nu sunt unele extraordinare, ele sunt suficiente, atât pentru urcări, cât și pentru coborâri, în special când te gândești că vei avea parte și de asistența motorului. Însă, dacă se va întâmpla ca puterea bateriei să se termine atunci când ești pe traseu, se poate să întâmpini ceva probleme, în special pe zonele ascendente.

  • Frâne

Sistemul de frânare este unul performant, în ton cu bicicleta. Astfel, acesta este compus dintr-o pereche de frâne hidraulice pe disc de la Tektro, care sunt sigure și care vor funcționa bine, indiferent de traseul pe care decizi să te plimbi. Însă, pe coborârile ceva mai agresive, cu siguranță după o perioadă de timp discurile se vor încălzi și se va face simțită apariția fading-ului.

  • Roți

Roțile sunt compuse din jante de bună calitate, Cerurim, de 27.5 inci, care sunt echipate cu o pereche de anvelope Mitas Ocelot. Acestea au un profil suficient de pronunțat încât să se descurce destul de bine pe turele off-road.

  • Greutate

Greutatea totală a lui Devron este una foarte bună, de doar 18.2 kg. Astfel, cel puțin la acest capitol, reușește să întreacă chiar și biciclete electrice cu prețuri de achiziție mult mai mari față de cei sub 1500 Euro pe care i-ai cheltui pentru acest model.

Ne place:

  • Cadrul, care este unul performant, dar mai presus de toate, foarte frumos. Vine vopsit într-o culoare extrem de interesantă, stratul de lac este de bună calitate, punctele de sudură imperceptibile, iar faptul că are cablurile trase prin top-tube și down-tube nu poate decât să încânte;
  • Automatizarea, atât motorul cât și bateria fiind unele de bune, puternice, oferindu-i bicicletei o autonomie decentă;
  • Sistemul de frânare, care este unul hidraulic, pe disc, destul de performant, ce vine produs de o firmă de renume în domeniu, cu o vastă istorie în spate;
  • Greutatea, care este cu adevărat punctul forte al acestei biciclete de munte electrică. De multe ori, din cauza motorului și a bateriei care cântăresc mult, e-bike-urile au în jur de 20 de kg, însă cei de la Devron au reușit să facă modelul I-27225 la doar 18.2 kg.

La ce se mai putea lucra:

  • La transmisie, care cu toate că vine cu un deraior de la Deore, ar fi putut avea o casetă ceva mai performantă, ce ar fi oferit niște rapoarte mai adecvate pentru un MTB;
  • Roțile puteau fi și ele de o calitate ceva mai bună.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrică Devron I-Mtb 27225 poate fi consultat aici

Leave a Comment: