Ghid comparativ biciclete hibrid - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Ghid comparativ biciclete hibrid

Ghid comparativ biciclete hibrid

Până să discutăm despre cele mai bune biciclete hibrid sau trek existente la ora actuală pe piață, ar trebui să răspunzi la întrebarea “Ce sunt bicicletele hibrid?”.

Modelele de biciciclete trek sau hibrid, așa cum le spune și denumirea, reprezintă o combinație a două lumi din industria velo. Practic, în loc să alegi între o bicicletă de munte, care să fie greoaie și lentă pe drumuri asfaltate, ai o variantă care este atât rapidă, cât și solidă. În același timp, față de o cursieră, cu variantele de biciclete trek vei putea părăsi șoseaua atunci când simți nevoia și vei pedala fără probleme pe zone mai accidentate sau pe cărări montane.

Aceste biciclete trek sunt ideale pentru persoanele care doresc să facă exerciții fitness pe două roți, fiind o activitate extraordinar de sănătoasă. Este dovedit faptul că pedalarea îmbunătățește sistemul cardio-vascular, crește tonusul muscular, scade kilogramele în plus, și ca bonus, este extrem de distractiv. Vine cu o paletă mare de viteze din care poți alege, astfel că îți vei seta intensitatea mai ridicată sau mai scăzută, în funcție de cum dorești.

Totodată, mulți dintre utilizatorii de biciclete trek vor alege aceste modele pentru a face naveta spre muncă. Chiar dacă sunt ceva mai grele față de cursiere, îți oferă posibilitatea ca atunci când dorești, să deviezi de la drumul asfaltat și să dai o tură pe cărările unui parc, pentru a mai scăpa de nervii și de energia negativă acumulată la muncă.

Cu aceste informații generale în minte, haide să vedem care sunt principalele caracteristici tehnice ale unei biciclete trek. În continuare, vor fi prezentate pe scurt principalele detalii ce țin de cadru, frâne, roți etc. Dacă vrei să te documentezi mai în detaliu, vei găsi date mai multe în ghidul comparativ.

Biciclete hibride / trek – detalii generale

Mare parte a modelelor de biciclete trek seamănă oarecum cu o bicicletă de munte, atât din punct de vedere al designulul cadrului, cât și al ghidonului. Pe de altă parte, ele diferă de mtb-uri prin roțile mai înguste și prin faptul că sunt mai adaptate stilului de pedalare pe asfalt. În continuare, vei găsi mai multe informații cu privire la tipurile de biciclete trek.

  • Biciclete trekking clasice

Acestea reprezintă variante care au un design clasic, ceva mai retro, ce oferă o poziție de pedalare verticală și relaxată. Încă de când observi astfel de biciclete trek îți dai seama că nu sunt făcute pentru viteză. În schimb, încurajează utilizatorul să meargă în ritmul său, fără să se grăbească prea tare să ajungă la destinație.

Vine cu coșuleț în față și suport pentru portbagaj în spate, pentru a putea căra cumpărăturile și servieta atunci când vii de la job. Roțile sunt de cel puțin 26 inci și destul de dure, numai bune pentru a trece peste bordurile din oraș, fără să se îndoaie.

Sistemul de transmisie nu va avea multe viteze, frâna este simplă, fie torpedo, fie V-brake clasic, indicând faptul că aceste modele de biciclete trek sunt destinate mai degrabă pedalării ca hobby și de relaxare și nu unui stil sportiv.

  • Biciclete trek sportive

Acestea sunt orientate spre performanțe și sunt de două tipuri: unele care seamănă mai repede cu un mountain bike, dedicate în special turelor pe teren accidentat și altele care aduc cu bicicletele de șosea, bune în special pentru viteza lor de deplasare.

În cazul acesta, va fi nevoie să te decizi spre ce zonă vrei să te îndrepți:

  • Pe zone drepte, vei avea cadrul mai ușor, roțile ceva mai înguste, iar poziția de pedalare va fi puțin mai aplecată spre înainte. Cu toate că nu vei atinge viteza unei cursiere, vei rula mult mai rapid ca un mtb. Spre deosebire de o bicicletă de șosea, când asfaltul se termină, vei putea să pedalezi și pe zonele cu teren mai puțin drept, fără să cazi din șa. Transmisia este una tipică pentru viteză, cum la fel sunt și frânele.
  • Spre mountain bike – aici cadrul va fi mai dur și ceva mai rezistent, dar și mai greu. Roțile vor fi mai late, sistemul de transmisie va avea mai multe viteze din care să alegi și vei putea străbate zonele montane și accidentate, fără niciun fel de problemă. De multe ori, cadrul modelelor acestea de biciclete trek va veni cel puțin cu suspensii pe față, câteodată și spate. Totodată, nu te vei face de râs nici atunci când vei ieși pe asfalt, oferindu-ți o viteză acceptabilă de rulare.

Principalele componente întâlnite pe biciclete hibride / trek

  • Sistemul de transmisie

Variantele de biciclete trek vin cu mai multe sisteme de viteze:

  • Cu o singură viteză – sistemul este alcătuit dintr-o singură foaie și un singur pinion și este întâlnit în special pe variantele de biciclete trek de recreere, deoarece acestea nu pot fi folosite sub nici o formă măcar apropiat de ceea ce s-ar putea numi agresiv;
  • Pe butuc – vitezele sunt în număr de trei sau opt și sunt incluse într-o casetă închisă; are avantajul că nu permite pătrunderea prafului și a apei în casetă;
  • Cu schimbător – varianta cea mai des întâlnită pe biciclete trek. Acest sistem este alcătuit din angrenajul pedalier, ce are una, două sau trei foi, fiecare cu un număr diferit de dinți și caseta cu pinioane, ce se găsește pe roata din spate și care are 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 sau 11 pinioane;
  • CVT (Continuously Variable Transmission) este un sistem utilizat pe biciclete trek doar de compania NuVinci care îți oferă o manieră fluidă de schimbare a rezistenței, într-un anumit spectru predefinit.
  • Frâne

Frânele reprezintă una dintre cele mai importante componente de pe biciclete trek. Variantele hibrid vin cu următoarele sisteme de oprire:

  • Frână în butuc sau torpedo – este întâlnită doar pe variantele de biciclete trek clasice, mai adaptate zonei urbane. Funcționează destul de bine, deoarece spre deosebire de cele fixate pe jantă, calitatea frânării nu ține cont dacă janta e îndoită sau nu, iar puterea de oprire este asemănătoare cu a celei pe disc. Modul de acționare este prin pedalare spre înapoi, astfel că nu mai ai nevoie de manetă de frână și de cabluri, care se pot rupe. Dezavantajul unui astfel de sistem este că nu funcționează cum trebuie la viteze mari, motiv pentru care va fi întâlnit mai degrabă pe modelele recreaționale;
  • Frână cu saboți sau V-brake – reprezintă sistemul cel mai ieftin, cel mai simplu de montat și varianta preferată a multor cicliști amatori. Oprirea unei biciclete trek se face datorită unor saboți montați de-o parte și de alta a roții, pe brațele V-brake-ului, care pivotează. Când se trage de maneta de frână, saboții strâng janta, încetinind viteza de rulare. Dezavantajele sunt că scade dramatic puterea de frânare în condiții de umiditate și dacă janta se îndoaie;
  • Frâne pe disc mecanice – un sistem nu foarte folosit pe biciclete trek din cauza unor dimensiuni destul de limitate a discurilor de frână. Modul de funcționare este ca la mașină: roata este dotată cu un disc, pe care se acționează cu un clește ce are de o parte și de alta plăcuțe de frână. La acționarea manetei de pe ghidon, cleștele strânge discul, oprind roata. Transmisia este una mecanică, iar cablul se poate secționa destul de repede.
  • Frâne pe disc hidraulice – reprezintă cel mai avansat sistem de încetinire pentru biciclete trek, în prezent. Aici vei putea găsi o multitudine de dimensiuni ale discurilor, cu o putere mare de frânare. Aceasta are loc hidraulic, așadar nu este nevoie de efort prea mare, oprirea nu este influențată de condiții meteo sau de starea jantei. Din păcate, toatea beneficiile prezentate vin cu un dezavantaj, și anume costul. Atât cel de achiziție, cât și cel pentru mentenanță este ridicat, montarea este greoaie, plus că sistemul este compus din componente mari, care se pot deregla destul de rapid.
  • Cadrul

Carul unei biciclete trek este în general compus din aluminiu sau din fibră de carbon. Cel din aluminiu este mai des întâlnit la modelele low-end și din zona de middle, în vreme ce fibra de carbon va fi folosită în special la variantele de biciclete trek ce se încadrează în sectorul de buget ridicat, datorită costului mare de producție.

Totodată, vei putea observa existența unor cadre din oțel, pentru modelele de biciclete trek ieftine, în vreme ce variantele de biciclete femei sau de relaxare vor putea fi confecționare chiar din bambus, plastic etc.

În funcție de stilul de pedalare ales, cadrul va fi unul mai rezistent, dotat cu suspensii și amortizoare, fie unul mai ușor, cu furcă fixă, ceva mai adaptat vitezei.

  • Suspensii

Așa cum îți poți imagina și singur, variantele de biciclete trek dedicate turelor de relaxare sau de viteză, nu vor avea suspensii montate pe ele, pentru că nu îți vor folosi la nimic și doar vor îngreuna cadrul. În schimb, dacă vrei o bicicletă care se axează mai mult spre partea de off-road, atunci cu siguranță îți va trebui o variantă cu suspensii.

  • Ghidonul

Forma ghidonului va fi dreaptă, asemănătoare unui mountain bike. Acesta va fi mai lat în cazul modelelor de biciclete trek dedicate bărbaților, având între 42 - 44 cm și ceva mai îngust în cazul unor biciclete femei – 38 - 40 cm.

  • Șaua

Șaua de pe biciclete trek este una specifică. Mult mai confortabilă ca în cazul cursierelor, având forma ceva mai lată ca în cazul mtb-urilor și de multe ori cu mai mult burete, este una foarte bine adaptată plimbărilor lungi, de relaxare.

  • Roțile

Roțile sunt alcătuite din jante plus anvelope. Jantele de pe biciclete trek sunt de două feluri:

  • Simple, fabricate dintr-un singur perete și care sunt specifice modelelor de biciclete trek ieftine;
  • Duble, compuse din două straturi de material (oțel sau aluminiu), unul exterior, în care se prind spițele și unul interior, amplasat între cel exterior și cameră.

Anvelopele de pe biciclete trek sunt fie de 28 inci, fie modelele 700c, specifice bicicletelor hibrid și sunt adaptate în funcție de stilul de pedalare, cele off-road având un profil mai puternic decât cele dedicate asfaltului.

  • Extra-uri

Ca extra-uri, nu pot fi omise aripile de protecție împotriva noroiului, coșulețul clasic unor biciclete trek și de oraș, portbagajul, atât de necesar deplasărilor urbane etc.

Sunt modelele de biciclete trek ideale pentru tine?

Acum, că ai deja informațiile tehnice de bază, vine întrebarea logică, Cât de bine se leagă toate piesele? și Sunt oare aceste biciclete bune pentru uzul zilnic?

Ce trebuie să iei în calcul înainte de a răspunde este că, cu toate că variantele de biciclete trek sunt foarte adaptabile în ceea ce privește îndeplinirea atât a rolului de mountain bike, cât și a celui de cursieră, ele nu vor fi niciodată la fel de capabile precum vreunul dintre acestea două.

Astfel, dacă ești o persoană căreia îi place să coboare stâncile cele mai abrupte sau să sară de pe bolovani, atunci cel mai bine ar fi să te axezi către un mountain bike. În același timp, dacă ideea ta de distracție este să pedalezi extrem de rapid, iar bicicleta ta să fie cât mai ușoară posibil, atunci cursiera ar fi ideală.

Cu toate acestea, dacă nu ești sigur încă ce stil de ciclism preferi, sau dacă vrei să te bucuri de ambele beneficii ale celor două stiluri diferite de pedalare, atunci alegerea unei biciclete trek devine evidentă.

Totodată, ar fi bine să ții cont de faptul că fiecare model de bicicletă 29 inci va înclina balanța mai mult către una dintre cursiere sau mountain bike. Astfel că alege-o pe cea ideală pentru uzul tău.

În continuare vor fi prezentate mai multe clasamente cu cele mai bune biciclete hibrid / trek în funcție de diferite bugete.

Biciclete trek de până în 1000 lei

Modelele de biciclete trek ce se încadrează în această categorie sunt unele destul de slabe din punct de vedere al caracteristicilor. Majoritatea vor avea cadrul greu, din oțel, jențile la fel, iar masa generală a bicicletei va fi una mare.

Totuși, pentru cei care nu au nevoie să achiziționeze o bicicletă foarte performantă, cum ar fi începătorii, este o variantă ideală cu care să se obișnuiască să pedaleze. Totodată, utilizatorii care se uită bupă biciclete trek de relaxare, pot opta pentru modelele prezentate în continuare, fără niciun fel de problemă.

Bicicleta hibrid trek Neuzer Ravenna 30

Firma Neuzer este una care are tradiție pe piața producătorilor de biciclete, fiind înființată în anul 1987. Produce biciclete trek și nu numai de nivel mediu sau low-class, cu dotări care nu dau pe spate, dar care vin la prețuri mai mult decât decente.

Designerii unguri au dotat modelul Neuzer cu un cadru de oțel Hi-Ten (abreviere care vine de la High Tensile). Cu toate că așa cum îi spune denumirea materialului, ai putea crede că este vorba despre vreo formă îmbunătățită de oțel, lucru acesta nu se întâmplă. Este practic vorba despre niște tuburi de oțel grele, care nu impresionează cu nimic, în afară de greutatea mare cu care vin. Ele se îndoaie repede, nu rezistă prea bine la abraziuni, iar dacă a prins să le lovească o pietricică și să le sară lacul, îți vor rugini cu siguranță.

Furca este confecționată din același oțel ca și cadrul și este la rândul ei greoaie. Nu prezintă suspensii, ceea ce este un lucru bun, pentru că acestea nu ar face decât să o îngreuneze și mai tare și nu ar avea o funcționalitate prea bună, cel mai probabil.

Ca dotări, vine cu o transmisie slabă, 3 x 7, angrenajul și caseta fiind marca Prowheel. Schimbătoarele sunt Shimano TZ30 pe față și TX35 pe spate. Chiar dacă fac parte din gama de jos, măcar sunt Shimano, așa că te aștepți la anumite performanțe din partea lor. Manetele schimbător sunt la rândul lor de la Shimano, Revovhift Rs35.

Frânele sunt niște V-brake-uri de la firma Logan și își fac cât de cât treaba, cu toate că nu ar fi bine să te aștepți la prea multe din partea lor.

Roțile 700c, tipice pentru biciclete trek, sunt acceptabile. Au dimensiunea de 28 inci și sunt compuse din jante Mach 1 Exe pe care vin montate anvelope Kenda 38c.

Are în dotare o lampă pe față și un stop pe spate, împreună cu un portbagaj pe spate .

Greutatea totală este uriașă, situată undeva la 16.9 Kg. Coborârea acestei biciclete trek din apartament, pe scări, va fi un sport în sine.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta trekking Neuzer Ravenna 30 poate fi consultat aici..

Rating

Bicicleta Passati Torino 28"

Deși brandul Passati nu este prea cunoscut printre cicliști, acesta fabrică niște biciclete destul de bune (în categoria low cost), biciclete echipate cu piese cunoscute precum Shimano, Suntour, Zoom, Kenda, Neco, Promax, etc.  Deși de obicei sunt folosite gamele low sau cel mult mid level ale acestor componente, performanța bicicletelor este una decentă având în vedere prețul la care pot fi achiziționate.

Un alt motiv pentru care brandul nu este așa cunoscut este anul înființării. Firma și-a deschis porțile în 1997, în Bulgaria, și are doar în jur de 50 de angajați. Însă trebuie menționat că mare parte din procesul de producție are loc în țări precum Germania, Olanda, Danemarca, Austria, Grecia și chiar România.

  • Passati Torino este o bicicletă hibrid între o cursieră și un mountain bike, cu un accent mai puternic pus pe partea de off-road.
  • Cadrul de 18 inch este unul destul de decent, din aluminiu, fapt care bucură, întrucât mare parte a variantelor de biciclete trek încadrate în acest segment de piață sunt fabricate din oțel. Avantajul este evident, în primul rând este mai ușor și în al doilea rând este mai rezistent la abraziune și nu ruginește.
  • Din punct de vedere vizual, cadrul se prezintă destul de OK. Culorile alese, alb, negru și roșu, se combină bine, sudurile sunt destul de vizibile, dar nu grosolane, cablurile sunt foarte frumos trase pe sub top bar și pe sub down tube și prinse de acestea, pentru un aspect curat.
  • Furca este fixă, din oțel, fapt care contribuie la creșterea greutății totale a bicicletei.
  • Ca dotări, vine echipată cu o transmisie cu 21 viteze, alcătuită din angrenaj NECO H148K  și o casetă cu pinioane Shimano STEF-51. Schimbătoarele sunt Shimano ST-EF 51  și Shimano Tourney TX35. Combinația aceasta este una care funcționează aproape decent pentru gama entry-level.
  • Frânele Logan sunt niște V-brake-uri care funcționează și cam atât, așa cum spuneam și în alte cazuri.
  • Jantele sunt din aluminiu, de 28 inch, iar jantele Kenda Innova, cu dimensiunile 28x1.75.
  • Ca un plus, bicicleta vine echipată cu apărători sport, detașabile.
  • Greutatea totală a bicicletei este de 15 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta trekking Passati Torino 28'' poate fi consultat aici.

Disponibilitate după preț, crescător

evomag.ro

emag.ro

Rating

Dacă ar fi să faci o alegere între variantele de bicicletele trek încadrate sub pragul de 1000 lei, Passati Torino ar fi câștigător, dar nu cu un avans foarte mare. În primul rând pentru că are cadrul din aluminiu și în al doilea rând, pentru că este cu aproape 2 kg mai ușoară decât modelul Neuzer Ravenna.

În rest, cele două modele sunt destul de asemănătoare la capitolul transmisie, sistem de frânare și anvelope, lucru deloc de mirare având în vedere că bicicletele analizate se încadrează în categoria low end.

Biciclete mai ieftine de 1700 de lei

În această categorie, spre deosebire de cea prezentată anterior, mare parte a modelelor de biciclete trek vin echipate cu cadre rezistente, fabricate în așa fel încât să facă față abuzurilor la care multe din ele vor fi supuse, atât în timpul săptămânii, când le vei folosi pe drumul spre muncă, dar în special pe turele pe care le vei face în weekend și în timpul liber.

Deja variantele de biciclete trek ce vor fi prezente în acest segment sunt ceva mai specializate și clar axate pe un anume stil de pedalare. Cum autorul acestui articol este un destul de mare fan al turelor off-road, ambele modele ce vor fi analizate se încadrează în această categorie – balanța înclină mai mult pe partea de mountain bike decât pe cea a cursierelor.

Bicicleta de trekking Pegas Drumet

Anunțul lansării modelului Drumeț a fost făcut încă din luna Martie a anului trecut, când Românii care au preluat celebra fabrică Pegas și au modernizat-o, au făcut un mare party într-o uriașă berărie din București. A fost o petrecere inedită, de departe cea mai mare de acest fel care a avut pe teritoriul țării noastre.

La momentul respectiv, Drumeț era prezentat ca primul model de bicicletă mtb al producătorilor autohtoni. Prototipul însă, a fost puțin diferit de produsul finit. Designerii au luat probabil în calcul faptul că mare parte a celor care vor achiziționa astfel de biciclete sunt în general persoane trecute de 25-30 de ani și care, cel mai posibil, au job-uri serioase, ce nu le permit ieșirea de cinci ori pe săptămână pe trasee montane.

Așadar, au adaptat puțin design-ul, venind cu o geometrie hibrid, care îți va putea oferi atât senzații frumoase pe zonele de off-road, cât și ture eficiente în oraș, în drumul spre birou. În consecință, modelele Drumeț pot fi considerate veritabile biciclete trek.

Ele vin cu un cadru din oțel Cr-Mo. Practic, este format dintr-un aliaj diferit de oțel, în care sunt folosite Crom și Molibden pentru a rezulta un material mai rezistent și mai ușor decât aliajul fier-carbon din care este oțelul clasic fabricat. Cr-Mo îi va oferi cadrului o capacitate ceva mai mare de preluare a șocurilor și îl va face mai durabil.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă excelent. Sudurile sunt de foarte bună calitate, aproape că nu se văd, lucru nu atât de des întâlnit la acest segment de preț. Mare parte a producătorilor de biciclete trek preferă să nu piardă timp și bani punând la punct aceste detalii.

Culorile alese sunt superbe: verde țipător, albastru deschis și chiar roz turbat pentru modelele cu cadru mai mic, pentru fete.

Furca este fabricație no-name, nereușind să se găsească informații prea multe despre firma producătoare și vine cu suspensie 100 mm, cu blocaj mecanic al cursei. Aceasta funcționează chiar bine și face față inclusiv turelor off-road ceva mai agresive.

Ca echipare, are un sistem de transmisie 3 x 8, alcătuit din angrenaj din aluminiu Sunrace FCM52, cu foi de 42/ 34/ 24 dinți și casetă cu pinioane Sunrace CM55. Aceste piese, împreună cu schimbătoarele Sunrace FDM56 de pe față și cele Sunrace RDM57 de pe spate și cu manetele Sunrace DLM53 funcționează foarte bine, creând o transmisie eficientă, care schimbă vitezele rapid și sigur.

Frânele sunt Tektro, pe disc cu acționare mecanică, iar manetele de frână sunt tot Tektro. La fel ca și transmisia, și acest sistem este unul bun, care își face treaba cu brio.

La capitolul roți, cei de la Pegas au renunțat la trendul cu biciclete 29 inci și au folosit niște jante de 27.5 inci, Alex Rims din aluminiu, pe care le-au echipat cu anvelope bune, Kenda Small Block Eight.

Una peste alta, Drumeț este echipat foarte bine. Chiar dacă nu are piese cu nume atât de sonore precum Shimano, ei au mers pe variante mai puțin cunoscute, dar care funcționează chiar bine pe biciclete trek.

Greutatea totală este de 15.6 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta trekking Pegas Drumeț poate fi consultat aici.

Rating

bicicletă Merida Crossway 10 V

Despre taiwanezii de la Merida probabil că deja știi multe. Imposibil să nu fi auzit de ei, cum și pentru noi este greu să nu le includem modelele de biciclete trek în clasamentele noastre, în special în clasele inferioare de preț sau în cele de mijloc.

Firma a luat ființă din ambiția lui Ike Tseng de a produce cele mai bune biciclete din lume în Taiwan, după o vizită în SUA în care a observat pe ușa unui service de biciclete un anunț prin care se anunța că din cauza calității inferioare, nu se iau în service decât anumite biciclete fabricate în Taiwan.

  • Cadrul lui Crossway 10 V este din aluminiu, la fel ca și în cazul celorlalte modele din această gamă a celor de la Merida. Acesta este lucrat cu atenție și finețe, iar aspectul general este unul curat și îngrijit. Culorile - negru cu gri și mici accente verzi sunt plăcute și ușor de întreținut.
  • Ca echipare, vine cu o transmisie 3 x 7, alcătuită din angrenaj Shimano TY301 cu foi ce au 48/ 38/ 28 dinți, plus o casetă cu pinioane Shimano. Schimbătorul față și spate sunt de asemenea tot Shimano, la fel și maneta schimbător. 
  • Componentele sunt deci de o calitate destul de bună și funcționează mulțumitor, având în vedere prețul ce poate părea mare pentru unele buzunare, dar destul de mic pentru o bicicletă de trekking decentă.
  • Furca este din aluminiu, cu suspensie, un SR NEX 63, iar frânele, niște v-brake-uri probabil producție proprie, sunt montate pe jantă. Un plus este însă pipa reglabilă.
  • Roțile sunt formate din jante din aluminiu marcă proprie și anvelope Cross 700.
  • Șaua, model Cross Sport, oferă suficient confort chiar și pe traseele mai accidentate.
  • Merida Crossway 10 V are o greutate de 13,3 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta de trekking Merida Crossway 10 V poate fi consultat aici.

Rating

Acestea fiind spuse, este destul de evident care este câștigătorul acestei categorii de preț.

Deși autorul articolului trebuie să recunoască faptul că este un hipster incurabil și îndrăgostit până peste cap de Pegas și că probabil își va achiziționa modelul Drumeț doar de dragul lucrurilor bune pe care vede că le fac românii noștri, modelele de biciclete trek ale celor de la Merida sunt superioare la aproape toate capitolele.

Doar culoarea și sistemul de frânare sunt mai bune pe Drumeț. În rest, la toate capitolele Crossway stă mai bine și trebuie declarat câștigător.

Biciclete trek sub 2500 lei

Variantele de biciclete trek pe care le vei întâlni în acest segment de preț vor fi unele mid level decente – spre bune. Mare parte vor fi produse de către firme cunoscute, cu istorie și rezultate bune în fabricarea de biciclete trek și nu numai, de calitate.

Majoritatea cadrelor sunt fabricate din aluminiu de bună calitate și se va pune un accent mult mai mare pe furci care să funcționeze cum trebuie. Totodată, transmisia este bună, iar aceste biciclete trek vor fi mult mai bine adaptate unor stiluri specifice de pedalare.

Bicicleta de trekking pentru barbati Merida Crossway 15-MD Negru(Gri/Galben) 2018

Modelele Crossway de la Merida combină confortul cu versatilitatea atat pe traseele din oraș, cât și pe cele din natură. Cu cadrul de aluminiu ușor, care poate fi echipat cu apărători de noroi, cric sau alte accesorii, aceste biciclete pot fi folosite atât pentru cicloturim cât și pentru antrenamente sau trasee mai ușoare.

Bicicletele din gama Crossway oferă o poziție ridicată, comodă, care poate fi și mai mult înălțată cu ajutorul pipei reglabile. Confortul este sporit și de suspensiea față, iar unele modele au în echipare și o tijă de șa cu suspensie.

De asemenea, cadrul, datorita tehnologiei TFS (Technoforming System), este o combinație reușită între stabilitate și confort. Cu un transfer de putere echilibrat, CROSSWAY este o bicicletă ușoară care se comportă foarte bine atât la urcări cât și la coborâri, indiferent de tipul de teren pe care se pedalează.

În ceea ce privește modelul de față, scopul pentru care aceste biciclete trek au fost proiectate este dat în denumire: Crossway. Astfel, aceste modele au fost special create pentru ca cicliștii să nu cunoască vreun obstacol.

Pe asfalt, pe drum pietruit, de țară, în parc sau pe cărări montane, aceste biciclete vor face față cu brio oricăror provocări ce le vor apărea în față.

  • Cadrul este unul din aluminiu, de calitate superioară oricărei variante întâlnite în acest segment de preț. Este ușor, rezistent și adaptabil. Datorită durabilității crescute, poți trece fără probleme atât peste borduri în zona urbană, cât și peste pietre sau bolovani pe off road, fără să întâmpini probleme.
  • Din punct de vedere estetic, stă foarte bine. Sudurile sunt incredibil de bine realizate, imperceptibile, culoarea este una bună – neagră cu mici inserții de galben și gri. Cablurile sunt foarte frumos trase pe sub top bar și down tube, în așa fel încât să nu sară în ochi.
  • Furca este din aluminiu, un Suntour NEX 63 cu blocare hidraulică, ce se comportă bine spre foarte bine pe zonele cu denivelări.
  • Ca echipare, vine cu o transmisie 3 x 8, alcătuită din angrenaj Shimano TY301 cu foi ce au 48/ 38/ 28 dinți și apărătoare de lanț, plus o casetă cu pinioane Sunrace CSM668. Schimbătorul față este Shimano FD-TY710, iar cel spate Shimano Altus RD-M310.  Aceste componente funcționează foarte bine, iar împreună cu manetele schimbător Shimano EZ fire fac un cuplu foarte bun, în special pentru segmentul de preț pentru din care aceste biciclete trek fac parte.
  • La capitolul frâne, cei de la Merida mai puteau lucra puțin, dar probabil au neglijat puțin acest capitol, pentru a păstra prețul de achiziție mic. Astfel, modelele de biciclete trek Crossway vin cu frâne mecanice pe disc Jake J8, care sunt decente – spre suficiente.
  • Roțile sunt alcătuite din jante Merida din aluminiu cu 32 găuri și anvelope Kenda K1024, cu întăritură din sârmă.
  • Butucii față și spate sunt din aliaj cu 32 de găuri și sistem quick release.
  • Șaua este modernă și confortabilă, model Crossway Sport, deci îți va asigura confortul de care ai nevoie chiar și pe drumuri mai accidentate.
  • Greutatea toatală este de 15.1 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta trekking Merida Crossway 15-MD poate fi consultat aici.

Rating

Bicicleta de trekking Kross Evado 4 0

Kross este a doua firmă de origine poloneză prezentă în clasamentele noastre. Aceste biciclete trek sunt unele de calitate și vin de la niște producători cu istorie de mai bine de 25 de ani în domeniu.

Kross a fost înființată în anul 1990 de către un fost mecanic de biciclete, din dorința de a produce cele mai bune modele pentru publicul larg. Se poate spune că lucrul acesta i-a reușit, întrucât în ziua de astăzi are în jur de 500 de angajați, iar pe poarta fabricii ies mai bine de 250.000 de biciclete. Iar loc să crească mai are, doar cerere să fie, fabrica având o capacitate de producție de un milion de unități pe an.

Cadrul acestei biciclete trek ce este analizată, Evado 4.0, este fabricat dintr-un material denumit Aluminium Lite. Acesta este o creație proprie Kross și reprezintă o variantă îmbunătățită a aliajului de aluminiu 6061. Practic, este un compromis reușit între rigiditate ridicată și greutate redusă. Este un produs mai rezistent la condițiile externe, la rupere și la impact. Cadrul este unul care arată bine.

Culoarea este plăcută – negru mat cu inserții de argintiu. Sudurile sunt unele rezistente, realizate bine, dar care sunt puțin cam ieșite în relief, pentru segmentul de preț din care face parte bicicleta. Un alt aspect care cam lasă de dorit este faptul că nu are cablurile trase prin cadru. Nici măcar unul dintre ele. Deși acestea sunt pozate frumos pe lângă top tube, inclusiv cel de la angrenaj.

Furca acestei biciclete trek este un SR Suntour NEX HLO, pe arc, ce are o cursă de 63 mm și cu blocare hidraulică. Greutatea ei este de 2.45 kg.

Ghidonul are dimensiuni cuprinse între 620, 640 și 660 mm, în funcție de dimensiunea cadrului. Tija de șa este de 27.2 mm, iar pipa este de 31.8 mm. Toate aceste componente sunt din aluminiu, producție proprie.

Din punct de vedere al echipării, Evado vine cu o transmisie 3 x 8, compusă dintr-un angrenaj Shimano Tourney FC-M171 cu 48/ 38/ 28 dinți și o casetă cu pinioane Shimano Acera CS-HG41. Tourney este cea mai joasă gama Shimano, iar Acera puțin peste. Deraiorul față este Shimano Altus M191, iar cel pe spate Shimano Alivio T4000. În concluzie, transmisia nu este una care să te dea pe spate, chiar din contră, este una slăbuță față de ce te-ai putea aștepta la nivelul acesta.

Frânele sunt punctul forte al acestei biciclete trek. Ea vine dotată cu Tektro Disc HDC-300 atât pe spate cât și pe față, niște frâne hidraulice pe discuri de 160 mm. Manetele sunt tot aceeași marcă, iar sistemul funcționează binișor. În principiu, se clasează la nivelul unor Shimano entry-level de același tip, dar faptul că are frâne hidraulice este un mare plus față de V-brake-urile sau cele mecanice pe disc ce sunt întâlnite în acest segment de preț.

Roțile sunt compuse din jante de aluminiu, cu dimensiunea de 28 inci, plus anvelope Schwalbe CX Comp Kevlar Guard 28"x1.5".

Greutatea totală a bicicletei este de 13.9 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Kross Evado 4.0 poate fi consultat aici.

Rating

Concluzionând, pe acest segment de preț de biciclete trek nu este ușor de ales un câștigător, deoarece:

  • Merida stă mai bine la capitolul vizual: este mult mai atent realizată în ceea ce privește punctele de sudură și faptul că are cablurile trase prin cadru;
  • Kross are frâne mai bune, fiind dotat cu un sistem hidraulic;
  • La capitolul transmisie, Merida este clar câștigătoare;
  • Roțile sunt mai bune la modelul Kross, acesta având anvelope realizate cu kevlar;
  • Greutatea lui Kross este mai mică.

Acestea fiind spuse, voi alege câștigător modelul celor de la Merida pentru simplul fapt că este mai bine lucrat și are o transmisie mai bună.

Biciclete mai ieftine de 3300 lei

Deja de aici, mare parte a modelelor de biciclete trek sunt unele performante. Cadrele vor fi, în mare parte a lor produse din aluminiu hidroformat și vor avea finisaje de bună calitate. Transmisia va fi una bună, iar sistemul de frânare, cel mai adesea va fi unul pe disc, hidraulic.

Chiar dacă, prin definiție, variantele de biciclete trek nu sunt unele tocmai bune pentru concursuri, dacă vei vrea, totuși să participi cu cele din acest segment la întreceri de amatori, nu te vei face de râs, cu siguranță.

Merida Crossway 100 (2018)

Așa cum a fost prezentat și mai devreme, în alt segment de preț, Crossway este o variantă de biciclete trek ușor adaptabilă, care are un nume inspirat, deoarece se află la intersecția dintre viteza pe care o capeți atunci când mergi pe o cursieră și rezistența unui mountain bike. Versatilitatea acestui model îl face sinonim cu multifuncționalitatea, fiind ideal de la ture ușoare prin oraș ca naveta spre muncă, până la trasee montane pe poteci neasfaltate.

Designerii germani și producătorii taiwanezi de la Merida au gândit o bicicletă care să fie comodă, dar și stabilă, în același timp. Astfel, comoditatea vine datorită suspensiei față, dar și poziției în șa, care este una relaxată. Pe de altă parte, stabilitatea este dată de cadrul ușor și rezistent.

Cadrul bicicletei este din aluminiu și are garanție pe viață. Este solid și face față oricărui tip de teren pe care îl poți traversa în cursa ta.

Din punct de vedere estetic cadrul se prezintă foarte bine, lucru cu care ne-au obișnuit deja cei de la Merida: culoarea argintie, cu inserții de roșu și negru este excelent aleasă. Totodată, vine cu un downtube ce prezintă un canal de mascare a cablurilor pe dedesubt, o idee excelentă, care face ca bicicleta să puncteze bine pe parte estetică.

Furca modelului Crossway 100 (2018) este un Suntour NEX, cu arc, cu o cursă de 63 mm și blocare hidraulică. Pipa este reglabilă, iar butucii sunt Shimano, de tip quick release cu centerlock.

În ceea ce privește echiparea, Merida Crossway 100 (2018) vine cu un sistem de transmisie 3 x 9.

Angrenajul este Suntour XCR cu foi ce au 48/ 36/ 26 dinți, iar caseta cu pinioane Shimano CS-HG200. Mecanismele de schimbare sunt alcătuite din deraioare Shimano M370, pe față și Shimano Alivio pe spate și manete schimbător Shimano Altus rapidfire.

Întreaga transmisie este una bună și, cu toate că schimbătorul Alivio nu este unul pro, ci mai degrabă high-end amatori, acesta a reușit să se impună pe piața velo datorită fiabilității sale.

Frânele sunt unele bune, fiind reprezentate atât pe față, cât și pe spate de variante pe disc, hidraulice Shimano M315, cu discuri de 160 mm, ce frânează bine indiferent de vremea de afară, umiditate, mizerie etc. Acestea au un sistem de auto-mentenanță, ce împiedică formarea bulelor de aer în sistemul de frânare al acestei biciclete trek, care ar scădea eficiența la oprire.

Roțile de 28 inch sunt alcătuite din jante Merida Comp Disc, pe care vei întâlni anvelopele Merida Speed 40c cu bandă reflectorizantă.

Șaua este model Crossway Sport, la fel ca în cazul celorlalte modele de biciclete de trekking de la Merida prezentate în acest ghid. Aceasta este confortabilă și asigură suficientă susținere chiar și pentru cursele mai lungi.

Greutatea totală a întregii biciclete Crossway 100, model 2018, a celor de la Merida este de 13.5 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Merida Crossway 100 (2018) poate fi consultat aici.

Rating

Focus Crater Lake Lite 2018

Compania Focus a fos înființată în anul 1992 de către Mike Kluge, campion mondial la cyclocross, și a ajuns, în doar câțiva ani, să fabrice biciclete bune, destinate mai multor stiluri de ciclism. Am mai vorbit și cu alte ocazii despre acest producător, așa că nu voi mai intra în detalii.

Mai important este modelul de față, Focus Crater Lake Liteprodus în 2018, cu roți de 28 inch și 27 viteze.

Specificații  bicicletă de trekking Focus Crater Lake Lite 2018

  • Cadrul modelului analizat este confecționat din aluminiu hidroformat 6061 și are o geometrie specifică bicicletelor de trekking. În plus, designul este unul foarte atrăgător, dând impresia unei biciclete bine închegate, robustă și rezistentă. Culorile, negru și două nuanțe diferite de verde, îți dau de înțeles că producătorul nu a fost atent doar la aspectele tehnice, ci și la aspect.
  • Furca este una cu suspensie, o SR Suntour Nex de toată frumusețea, cu o cursă de 63 mm și blocare hidraulică.
  • Transmisia, una 3 x 9, este alcătuită dintr-un angrenaj Shimano FC-T4060, cu 48/ 36/ 26 dinți, plus o casetă cu pinioane Shimano HG200. Schimbătorul față este un Shimano Acera 3000, iar cel spate Shimano Deore, M591. Manetele schimbător sunt ambele Shimano Altus 2000.
  • Frânele reprezintă o nouă zonă la care cei de la Focus punctează bine pe acest model. Astfel, ei vin cu o variantă hidraulică, pe disc de 160 mm atât pe față cât și pe spate, de la Shimano.
  • Ghidonul de 680 mm este din aliaj de aluminiu, pipa este tot din același material, de 31,8 mm, iar tija de șa are o lungime de 27,2 mm.
  • Roțile sunt alcătuite din jante Rodi Viper, echipate cu anvelope Schwalbe Smart Sam.
  • Greutatea totală a acestei biciclete trek este de 13.8 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Focus Crater Lake Lite 2018 îl poți găsi aici.

Rating

Chiar dacă bicicletele de la Merida ies mai mereu învingătoare în clasamentele noastre, cel puțin la capitolul aspect, de această dată trebuie să lase loc altui model. Focus Crater trebuie declarat învingător, atât la capitolul design, cât și la capitolul dotări.

Deși cele două biciclete nu diferă foarte mult la acest din urmă aspect, Focus-ul face totuși un pas în față cu o transmisie mai performantă.

Cele mai bune biciclete de femei

Așa cum a fost specificat și în ghidul de achiziție, pentru unele biciclete trek de bărbați există și variante adaptate pentru femei, cu cadrul ceva mai mic și ghidonul mai îngust, în vreme ce anumite modele sunt special dedicate sexului frumos. Cu toate că parte a doamnelor și domnișoarelor preferă să pedaleze pe biciclete bărbați, au și opțiunea special dedicată lor, dacă doresc.

Astfel de biciclete trek vin cu unele diferențe în ceea ce privește cadrul, și anume top bar-ul care este oblic, îndreptat spre angrenaj și nu drept, cum este design-ul clasic. Scopul acestui lucru este acela ca bicicleta să poată fi încălecată inclusiv de persoanele cu picioare mai scurte. Această formă, cu bara superioară îndreptată spre pedalier este ca o ștampilă aplicată bicicletelor dedicate femeilor.

Totodată, top-bar-ul va fi unul ceva mai scurt față de cele pentru bărbați, dedicat persoanelor cu brațele mai scurte și cu umerii mai înguști.

Șaua este ceva mai lată, adaptată șoldurilor femeilor, în vreme ce ghidonul este mai îngust, de 38 - 40 cm, față de 42 - 44 cm în cazul celor pentru bărbați.

În continuare, vor fi prezentate cele mai bune două modele de biciclete femei disponibile pe piața din România și care se încadrează în suma de 600 Euro.

Bicicleta de trekking Merida Crossway 40-D Lady

Așa cum îi spune și denumirea, pentru modelele din gama Crossway, nu există obstacole pe care să nu le poată traversa. Indiferent dacă te hotărăști să ieși cu ea la plimbare pe asfalt sau pe drumuri prin păduri, multifuncționalitatea acestei biciclete trek de la Merida, o va face alegerea ideală. Atât cadrul, cât și componentele sunt fabricate în așa fel încât indiferent de turele pe care te decizi să le dai, bicicleta să fie în elementul ei.

Cadrul este format folosind tehnologia TFS (Technoforming System, specifică taiwanezilor de la Merida), care reprezintă o combinație reușită între stabilitate și confort. Acest lucru o face să fie ușoară și rezistentă în același timp, însemnând că se va comporta foarte bine atât pe coborâri, cât și pe urcări.

Tehnic vorbind, cadrul este tehnoformat, fabricat dintr-un aliaj de aluminiu 6061, care prin definiție este relativ ușor, destul de rigid și puternic, lucru care se aplică și în cazul acestui model de Crossway. Poziția de pedalare este una verticală și stabilă, făcând-o ideală turelor off-road, dar și în zonele urbane, unde ai nevoie de o vizibilitate bună spre înainte, pentru a evita traficul și problemele ce pot apărea pe parcursul plimbării.

Partea vizuală a acestei biciclete trek Merida este una bună. Punctele de sudură, deși întărite, sunt destul de bine finisate și nu se văd urât, în vreme ce culoarea aleasă, un albastru deschis, este foarte frumoasă. Cablurile, cu toate că nu sunt trase prin cadru, sunt destul de bine prinse pe sub downbar și top bar, astfel încât nu sunt foarte vizibile.

Cadrul vine cu o prindere de bidon, plus prinderi pentru apărători față și spate împotriva noroiului și posibilitatea montării unui portbagaj, pe spate.

Furca este un Suntour NEX, ce are o cursă de 63 mm. Aceasta este pe arc, funcționează destul de bine și face față unei mari varietăți de teren, cu toate că are și unele dezavantaje, și anume faptul că este destul de grea, la cele 2.75 kg ale ei și nu are sistem de blocare.

Pe lângă furca cu suspensie ce a fost prezentată mai sus, Crossway mai are și o tijă de șa cu suspensie, ce îi oferă un confort sporit în timpul plimbării, făcând-o special adaptată persoanelor care au probleme cu zona lombară.

Transmisia este 3 x 9, este alcătuită dintr-un angrenaj Suntour XCM cu 48/ 36/ 26 dinți, cuplat cu o casetă Sunrace CS-9S cu pinioane ce au între 11 și 32 dinți. Așadar, de aici îți poți da seama că Merida este într-adevăr un Crossway, fiind echipată atât pentru turele de viteză, cât și pentru urcări și ținând cont că foaia cea mică are 26 de dinți și pinionul cel mare 38, vei putea doborî până și cele mai agresive pante.

Deraioarele, Shimano Altus pe spate și M371 pe față, prin definiție fac parte din gama de mid a celor dedicate amatorilor. Ele vin cu calitate Shimano, dar nu te aștepta să facă minuni. Funcținoează totuși decent și își fac treaba binișor. Manetele schimbător sunt tot Shimano Altus.

Frânele sunt unele hidraulice pe disc, de la firma Tektro. Vela, căci așa se numesc, au și pe față și pe spate discuri de 160 mm. Funcționalitatea lor este una bună, cu toate că sunt încadrate în gama entry-level ale celor hidraulice. În orice caz, spre deosebire de V-brake-uri, acestea nu vor avea probleme dacă plouă afară sau dacă jantele se îndoaie puțin.

Pipa este ajustabilă pe înălțime și, împreună cu șaua care poate fi și ea reglată pe vertială, îți oferă posibilitatea unui setting mai adaptat a acestei biciclete trek, specific fizionomiei tale. Șaua este Cross lady, special adaptată pentru femei.

Roțile, de 28 inci, sunt compuse din jante din aluminiu, Merida D, care vin cu butuci tot din aluminiu cu opțiunea de quick release, cel de pe spate fiind casetat și pe care sunt montate anvelopele Cross 700 40C.

Greutatea totală a acestei biciclete trek de femei este de 14 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Merida Crossway 40-D Lady poate fi consultat aici.

Rating

Bicicleta de trekking Head Revelo I

Chiar dacă cei de la Head nu au așa mare istorie sau renume precum taiwanezii de la Merida în ceea ce privește construcția de biciclete, fiind mai degrabă axați pe tenis sau pe alte sporturi de acest gen, ei încearcă în ultima vreme să intre pe piață cu modele de biciclete trek cel puțin interesante, cu dotări care de multe ori depășesc așteptările.

Același lucru se poate spune și despre Revelo I, care vine cu echipare Altus de la Shimano, V-brake-uri Tektro și un cadru hidroformat din aluminiu. Dar haide să vedem în continuare detaliile în ceea ce privește echiparea acestui model.

Cadrul este fabricat dintr-un aliaj de aluminiu 6061, hidroformat, care îi oferă bicicletei duritate, rigiditate și adaptabilitate. Geometria acestuia este mai degrabă axată spre variantele de biciclete oraș decât spre cele mtb.

Din punct de vedere vizual, Head-ul punctează foarte bine și chiar uimește. Culoarea este excelentă: gri șobolan, cu inserții de roz și sigla mare, albă. Partea mai interesantă a acestei biciclete trek este reprezentată de calitatea sudurilor. Acestea sunt șlefuite atât de bine, încât sunt aproape imperceptibile. Mai mult decât atât, cablurile care duc în spate sunt trase foarte frumos prin cadru: cel de la frână prin top tube, în vreme ce restul prin downtube. Aceste caracteristici estetice sunt în general rezervate unor game superioare de preț și este un lucru îmbucurător să le vedem aici.

Fiind un model de bicicletă mai adaptat zonelor urbane, Revelo vine cu apărători împotriva noroiului incluse, plus protecție de lanț, care te va ajuta să nu îți murdărești pantalonii în drum spre muncă, indiferent dacă abia ai făcut mentenanța transmisiei și ai gresat lanțul.

Furca cu care vine echipată este un Suntour - NEX HLO P, cu o cursă de 63 mm, pe arc, care funcționează decent, fiind destul de adaptabilă, cu toate că este destul de grea, cântărind 2.75 kg și nu are sistem de blocare.

Transmisia este 3 x 7, alcătuită din angrenaj Suntour - XCE cu 48/ 38/ 28 dinți, plus casetă Shimano - HG31, cu pinioane cuprinse între 11 - 32 dinți. Cu acest sistem de transmisie te vei putea plimba oriunde: atât în zonele urbane, unde vei avea nevoie de viteze mari, cât și pe trasee montane, unde va fi necesar să faci puțină escaladă. Nu vei întâmpina prea multe dificultăți indiferent de traseul pe care alegi să îl parcurgi pe aceste biciclete trek.

Deraioarele sunt un Shimano - Altus RDM310 pe spate și Shimano - TX51 pe față. Cu toate că și Altus și Tourney sunt variante medium, respectiv entry-level din gama amatori, acestea funcționează decent, cu toate că schimbarea vitezei nu are loc foarte rapid. Manetele schimbător sunt Shimano - STEF51 atât pe față, cât și pe spate.

În ceea ce privește frâna, aceasta este un V-brake decent, de la Tektro, modelul C310. Ea funcționează relativ OK, deși este un entry-level veritabil și care prezintă problemele standard ale V-brake-urilor din această gamă: frânare slabă pe condiții de umiditate crescută și atunci când janta se îndoaie puțin.

Roțile sunt alcătuite din jante Dragon, de 28 inci, echipate cu anvelope Schwalbe - Citizen + RS cu grosime de 1,4 inci. Butucul spate este Formula, iar cel din față un Shimano - DH3, cu dinam, care alimentează un far cu care bicicleta vine echipată.

Ca echipări suplimentare, trebuie precizat faptul că aceste biciclete trek au o prindere de bidon, dar și un portbagaj pe spate, ideal pentru turele ce se vor întinde pe mai multe zile sau poate chiar săptămâni.

Cockpit-ul este integral Head, astfel ghidonul, pipa, tija de șa și șaua, toate poartă aceeași siglă. Acesta nu este un lucru bun, deoarece deși cadrul nu este unul foarte greu, furca de asemenea, nu are o greutate imensă, aceste din urmă echipamente sunt cu adevărat grele, comparativ cu cele fabricate de alți producători.

Așadar, greutatea bicicletei ajunge undeva la 15.9 kg, un adevărat chin dacă stai mai sus de etajul unu și trebuie să o cari pe scări, nemaivorbind dacă stai la etajele superioare.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Head Revelo I poate fi consultat aici.

Rating

Chiar dacă din punct de vedere vizual modelul de biciclete trek al celor de la Head stă mai bine, atunci când te uiți la echipare, trebuie să consideri câștigătoare varianta celor de la Merida.

Cele mai bune modele de biciclete trek de off-road

Așa cum a fost precizat și la începutul ghidului comparativ, modelele de biciclete trek sunt un hibrid între cursiere și mtb, cu o pondere mai mare sau mai mică spre una dintre părți. Astfel, vei avea biciclete care sunt mai degrabă mountain bike-uri, în timp ce unele seamănă mai mult și au utilitatea unei biciclete de șosea.

În continuare vor fi prezentate cele mai bune două modele din fiecare categorie în parte. Criteriul de selecție este prețul, aceste biciclete trek nefiind mai scumpe de 4000 lei.

Merida Crossway 300 (2018)

Despre taiwanezii de la Merida ai aflat deja destule citind site-ul nostru, așa că nu voi mai intra în detalii privind acest producător. Cel mai important este că face biciclete bune, de calitate, în fabricile situate în Germania. Și cu asta am spus tot.

În ceea ce privește modelul Crossway 300, varianta 2018, aceasta este o bicicletă de trekking destinată bărbaților (taiwanezii s-au gândit și la femei însă și au conceput un model special pentru ele, Merida Crossway 300 Lady), o bicicletă robustă, confortabilă și bine închegată. Este destinată traseelor off-road și le face față cu brio.

Evident, dacă te uiți cu atenție la geometria acesteia, vei observa că nu este concepută pentru trasee foarte dificile, ci mai degrabă pentru ușoare și medii.

Tuburile cadrului sunt hidroformate, din aliaj de aluminiu 6061, rezultând un cadru destul de ușor, rigid și care vine cu o rezistență bună la factorii externi. Din punct de vedere estetic, aceasta stă bine. Culoarea aleasă, un negru intens, se îmbină foarte plăcut cu micile inserții verzi și cu sigla argintie. Parte din cabluri sunt trase prin cadru, iar cele care nu, sunt prinse foarte bine pe sub downtube, plusând la partea vizuală.

Furca este un Suntour NCX-D, pe arc, cu o cursă de 63 mm, destul de mică, dacă ar fi să o compari cu un mtb veritabil, însă una care funcționează foarte bine pe modelele de biciclete trek. Aceasta vine cu sistem de blocare a amortizorului, ceea ce este un avantaj, pentru momentele în care dorești pedalarea în forță, ridicat din șa.

Sistemul de transmisie 3 x 10 este alcătuit dintr-un angrenaj FSA Alfa Drive cu foi de 48 / 36/ 26 dinți, plus o casetă Shimano CS-HG500 cu zece pinioane, cuprinse între 11 și 34 dinți, pe fiecare în parte. Rapoartele dezvoltate sunt unele bune, iar faptul că vine cu 30 de viteze îți oferă un spectru mai larg din care poți să alegi, ceva specific mtb-urilor.

Schimbătoarele plus manetele schimbător sunt Shimano Deore, atât pe spate, cât și pe față. Gama Deore face parte din categoria rezervată profesioniștilor, cu toate că segmentul low-end, însă oferă performanțe foarte bune. Chiar dacă sunt puțin mai lente și mai gălăgioase față de gama high-end, această combinație deraioare – manete funcționează foarte bine.

Pipa este reglabilă, butucii față/spate sunt Shimano, cu sistem quick release, iar șaua este specifică modelelor de trekking ale celor de la Merida. Este, deci, confortabilă și îți asigură tot suportul de care ai nevoie.

Sistemul de frânare este unul bun, fiabil și care își face treaba cu brio. Este vorba despre niște frâne hidraulice pe disc Shimano M135, cu discuri de 160 mm din aluminiu.

Roțile sunt formate din jante Merida Comp D, pe care vin montate anvelopele Merida Speed 40 cu bandă reflectorizantă. Deși nu sunt cele mai bune roți (dar nici cele mai rele), acestea fac față cu brio unor terenuri, așa cum spuneam și mai sus, de dificultate medie.

Greutatea totală a acestei biciclete trek este de 13,5 kg, putând fi considerată ușoară pentru segmentul de piață din care face parte.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Merida Crossway 300 (2018) poate fi consultat aici.

Rating

Romet ORKAN 5M 2018

Firma poloneză Romet este una inovativă, cu o istorie de mai bine de 65 de ani ca producători de biciclete. Datorită research-ului continuu, ei erau axați pe biciclete profesioniste, ce câștigau multe concursuri internaționale. Cu timpul însă, și-au dat seama că datorită unui flux de lucru foarte bun aplicat în faza de fabricare, pot scădea considerabil prețul de achiziție al modelelor și astfel, pot intra pe piață cu variante care să fie la îndemâna oricărui pasionat de ciclism.

Așa au luat naștere și modelele de biciclete Orkan 5M, a căror geometrie duce mai repede spre off-road, decât spre cursiere.

Cadrul modelului Orkan 5 M este unul rezistent, din aluminiu 6061, cu o geometrie specifică bicicletelor de trekking. Designul cadrului este simplu și elegant, într-o combinție de negru și gri.

Deși bicicleta este lucrată cu atenție la detalii și punctele de sudură aproape nu se observă, modelul lasă un pic de dorit la aspectul general deoarece cablurile sunt lăsate la vedere.

Furca cu suspensie este un SR Suntour NEX DS-RL, de foarte bună calitate.

Sistemul de transmisie este unul 3 x 10 și este alcătuit din angrenaj Shimano Deore T6010 cu 48 / 36 / 26 dinți, ce vine împreună cu o casetă Shimano HG-500 cu 10 pinioane cuprinse între 11 și 32 dinți. Deși este drept că pinioanele sunt cam mici, o variantă cu cel mare de 34 dinți ar fi fost probabil mai bună, sistemul este unul ce funcționează ireproșabil.

Totodată, schimbătoarele sunt excelente din punct de vedere calitativ, Shimano Deore T6000, atât pe față cât și pe spate. Manetele schimbător poartă de asemenea sigla Shimano, Deore T6000, astfel că întreg sistemul de transmisie este unul foarte bun, profesionist. Da, gama entry-level de la profesioniști, dar totuși unul care funcționează excelent, fiabil și pe care te poți baza.

Cu toate cele descrise până acum, probabil te aștepți ca aceste modele de biciclete trek să stea prost la capitolul frâne. Până la urmă, pentru a păstra prețul mic, trebuie să se facă rabat de la calitate undeva, nu? Ei bine, lucrul acesta nu se întâmplă. Sistemul de frânare este și el, la rândul său, unul foarte bun. Astfel, atât pe spate, cât și pe față, Orkan 5 are frâne hidraulice pe discuri de 160 mm, Shimano M365.

Roțile sunt și ele un punct forte al acestei biciclete trek. Acestea sunt unele bune, cu toate că nu excelente, ca dotările mai sus enunțate. Astfel, ele sunt formate din jante Alexrims ATD490, care vin cu niște butuci excelenți, Shimano M3050 și anvelope Michelin Protek Cross 700×35.

Greutatea totală este una bună, la cele 13.6 kg ale sale.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Romet Orkan 5M 2018 poate fi consultat aici.

Rating

Fără dar și poate, câștigător prin knock out, dacă vrei, este modelul Romet. Cu toate că da, poate la aspect, varianta de biciclete trek a celor de la Merida stă mai bine și cu toate că nici la dotări nu dezamăgește, Orakan este excelent în ceea ce privește echiparea.

Pur și simplu, parcă face parte dintr-un alt film. Dacă ar fi fost limita de preț de 1000 Euro, te-ai fi așteptat să vezi componentele ca sistemul de transmisie, frâna, dar să vină și cu o furcă performantă, plus roți cu butuci Shimano și anvelope Michelin... Se poate ca inclusiv la acel segment de preț, sau mai sus, să bată mare parte a concurenților, deși acolo suntem ceva mai exigenți în ceea ce privește aspectul.

Cele mai bune modele de biciclete trek de șosea

Romet WAGANT LIMITED 2018

Polonezii de la Romet fac biciclete bune, la diferite categorii de preț, așadar este imposibil să nu găsești una pe gusturile și bugetul tău. În cazul de față, vorbim despre modelul Wagant Limited 2018, o bicicletă de trekking indicat a fi folosită mai degrabă în oraș, după cum arată cadrul și celelalte dotări. Dar, iată mai multe detalii în cele ce urmează.

Specificații tehnice Romet WAGANT LIMITED 2018

  • Cadrul este construit din aluminiu și are, așa cum spuneam și mai sus, o geometrie inclinată mai degrabă spre cursiere. Acesta este rezistent, are o rigiditate bună și o durabilitate crescută.
  • La capitolul estetic, Romet Wagant Limited stă bine, dar nu excelent. Combinația de culori negru și gri este simplă, și ușor banală, iar cablurile ar fi putut fi ascunse un pic mai bine. În rest, se poate spune că este o bicicletă decentp în ceea ce privește designul, mai ales având în vedere prețul destul de scăzut.
  • Furca este un no name - probabil marcă proprie-, dar cu suspensie, și chiar dacă nu impresionează în vreun fel, funcționează destul de bine și te poți folosi fără probleme de ea pe terenuri nu foarte accidentate.
  • Transmisia, 3x7, este alcătuită dintr-un angrenaj Cyclone CTL-3, ce vine cu trei foi care au 48, 38 și respectiv 28 dinți, plus o casetă cu șapte pinioane, cuprinse între 14 și 28 dinți.
  • Schimbătoarele sunt Shimano TY-300, pe față, și Shimano Altus M310 pe spate, iar manetele schimbător Shimano ST EF 510. Această combinație funcționează decent, deși componentele fac parte mai degrabă din gama low-end.
  • Sistemul de frânare este Promax, un V-brake de calitate cu plăcuțe pe jantă însă. Deși funcționează decent, trebuie să ai grijă atunci când pedalezi pe vreme ploioasă și să apeși prea tare maneta de frână, pentru a nu-ți afecta jantele.
  • Roțile sunt alcătuite din jante duble, din aluminiu, și anvelope no name, 700 x 35c, lucru de așteptat având în vedere prețul bicicletei.
  • Ca și dotări extra, modelul WAGANT LIMITED 2018vine echipat cu lumini față (Owlet 111) / spate (Owlet 412A) și portbagaj.
  • Greutatea este una destul de mare, nu doar pentru această categorie, ci și în general. Bicicleta cântărește aproximativ 17 Kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Romet WAGANT LIMITED poate fi consultat aici.

Disponibilitate după preț, crescător

biciclop.eu

sportaddict.ro

Rating

Merida Crossway Urban 100 (2018)

Iată că și în acest clasament vorbim despre biciclete trek marca Merida. Acest lucru se datorează versatilității firmei, care produce o multitudine de biciclete, cu destinații variate.

Astfel, modelul Crossway Urban 100, așa cum îi spune și numele, este un hibrid, între rapiditatea și manevrabilitatea oferite de o cursieră și poziția de pedalare mai relaxată și durabilitatea specifice unui mtb.

  • Cadrul acestei biciclete trek este rezistent și rigid, fabricat dintr-un aliaj de aluminiu 6061 prin tehnoformare, un procedeu specific celor de la Merida, prin care se crește durabilitatea tuburilor. Furca este confecționată din aluminiu ulraușor și compaibilă cu frâna pe disc.
  • Din punct de vedere vizual, așa cum ne-au obișnuit cei de la Merida, bicicletele din această gamă nu stau bine, ci foarte bine. Modelul de față iese rapid în evidență datorită combinației ingenioase dintre galbenul vibrant și auriul potolit. 
  • Cablurile sunt destul de bine strânse pe sub down-tube, deși la vedere. Aspectul general este însă unul îngrijit. Mult mai bine stă Merida Crossway Urban 100 (2018) la capitolul suduri, realizate aproape imperceptibil.
  • Transmisia 3 x 9, este alcătuită dintr-un angrenaj Shimano M3000 cu 40, 30, respectiv 22 dinți pe fiecare foaie în parte, plus o casetă Shimano CS-HG200, cu nouă pinioane, ce au între 11 și 34 dinți. Din păcate, din cauza foii mici care are doar 22 dinți, raportul dezvoltat de aceasta cu pinionul mare, nu va fi unul excelent. Așadar, pentru urcușurile ceva mai agresive, va trebui să fii antrenat și să pedalezi cu putere.
  • Schimbătoarele, Shimano M3000, pe față, și Shimano Alivio pe spate, împreună cu maneta schimbător Shimano Altus, funcționează foarte bine. Gama Alivio reprezintă high-end-ul din segmentul de amatori a celor de la Shimano, iar Altus zona medium, din același segment.
  • Sistemul de frânare este unul bun, care funcționează cum trebuie. Astfel, atât pe față, cât și pe spate, aceste biciclete trek vin cu un model de frână hidraulică pe discuri de 160 mm, marca Shimano, o marcă de top care de cele mai multe ori nu dezamăgește.
  • Roțile sunt compuse din jante Merida Urban, ce vin echipate cu anvelope Maxxis Overdrive 35c, cu bandă reflectorizantă.
  • Greutatea totală este de 12.22 kg, cu câteva sute de grame mai mult față de același model, din 2017.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Merida Crossway Urban 100 (2018) poate fi consultat aici.

Rating

La acest segment, Merida Crossway Urban 100, trebuie ales câștigător. Și nu doar datorită aspectului, capitol la care modelele de biciclete trek ale celor de la Merida stau în general bine, ci și din prisma caracteristicilor. ​

Transmisia și sistemul de frânare superior modelului celor de la Romet, precum și greutatea mult mai mică a Meridei, sunt motive destul de clare pentru care aceasta reprezintă una dintre cele mai bune opțiuni dacă ai în plan să îți achiziționezi o bicicletă de trekking.

Lasa un comentariu: