Ghid comparativ biciclete fixed gear - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Ghid comparativ biciclete fixed gear

Ghid comparativ biciclete fixed gear

Ghidul pe care tocmai te-ai apucat să îl citești a fost realizat special pentru persoanele care doresc să achiziționeze modele de biciclete fixed gear, dar care nu știu exact după ce să se uite. Vei găsi aici descrise principalele caracteristici ale acestor varietăți velo, dar și câteva modele analizate, ce sunt edificatoare pentru piața din România.

Dacă dorești să afli mai multe informații tehnice în legătură cu variantele de biciclete fixie, nu ezita să vizitezi și ghidul de achiziție, unde toate detaliile sunt prezentate mult mai amănunțit față de ceea ce vei citi aici.

Din păcate, piața bicicletelor fixed gear este una relativ limitată la noi în țară și tocmai de aceea nu sunt foarte multe modele existente pe piață în momentul de față. Așadar, spre deosebire de ceea ce te obișnuisem la celelalte varietăți velo, aici nu considerăm că are rost să analizăm, încă, în detaliu nici un model anume, așteptând să apară mai multe variante din care să alegem, iar apoi vom reveni asupra acestui punct. Cum cererea este din ce în ce mai mare, nu ne credem că vom avea de așteptat prea mult timp.

Ce sunt bicicletele fixed gear

Modelele de biciclete fixed gear sau biciclete fixie, cum mai sunt ele numite, reprezintă unele dintre cele mai la modă variante velo, în special în țările occidentale ale Uniunii Europene. Acest trend a început să crească în popularitate și la noi în țară, cu toate că nu suntem nici pe departe la fel de interesați de astfel de modele precum sunt vesticii.

Dar ce sunt acelea biciclete fixie? Ei bine, ele reprezintă o varietate velo care vine cu o singură viteză fixă (în engleză fixed gear se traduce ca viteză fixă). Astfel, numele le este dat de sistemul de transmisie, care vine format din două foi dințate – una care se găsește în dreptul angrenajului, iar una ce este fixă și montată pe butucul roții spate, lucru nemaiîntâlnit la nicio altă varietate velo.

Discurile sunt conectate prin intermediul unui lanț, iar de fiecare dată când roata din spate se rotește, se vor roti și pedalele. Așadar, spre deosebire de o bicicletă obișnuită single speed, în șaua căreia te vei putea deplasa la vale ținând picioarele pe pedale, dar nedând efectiv din ele (procedeu numit coasting), grație pinionului de tip freewheel, acel lucru nu se va aplica și în cazul unei biciclete fixed gear.

Datorită (sau din cauză, depinde cum vrei tu să privești situația) sistemului de transmisie unic, vei fi în permanență conectat cu bicicleta, astfel că experiența de pedalare în șaua unei biciclete fixie va fi una total diferită de ceea ce erai obișnuit pe alte genuri velo.

Biciclete fixed gear – biciclete fără frâne

Tradițional, pe cadrul unei biciclete fixed gear nu se montează nici un fel de frână, iar mulți dintre susținătorii trendului lansat de modelele fixie consideră o adevărată blasfemie dotarea lor cu indiferent ce tip de sistem de încetinire. Acestea fiind spuse, multe dintre țările Uniunii Europene interzic folosirea pe drumuri publice a bicicletelor ce nu au frâne în dotare, iar mulți oameni nu sunt de acord cu lipsa acestora din cauza lipsei de siguranță.

Pe de altă parte, cei care susțin designul modelelor clasice, o fac deoarece fără frâne estetica bicicletei este una extrem de lină și de curată, fără cabluri ce pot deranja aspectul general.

Desigur că atunci când vorbim despre modele de biciclete fixed gear ce vin fără nici un fel de sistem de încetinire pe cadru, se poate să te gândești că doar persoanele ceva cam sărite de pe fix ar fi de acord să pedaleze pe așa ceva. Ei bine, află că există două tehnici pe care le poți folosi în a opri bicicleta:

  • Pentru prima va trebui să te folosești de mușchii picioarelor și să încerci să reduci numărul de rotații ale roții;
  • Iar în cazul celei de-a doua vei fi nevoit să muți centrul de greutate pe partea din față a bicicletei fixie și să ridici puțin roata din spate, oprind-o în aer, încetinind bicicleta atunci când aceasta reatinge solul.

Pentru mai multe detalii legate de modalitatea prin care poți frâna din șaua unei biciclete fixed gear, citește ghidul de achiziție, acolo fiind prezentate mult mai amplu cele două tehnici.

Ai grijă totuși, dacă optezi pentru achiziționarea unei biciclete fixed gear fără frâne se poate să ai ceva probleme cu autoritățile, pentru că, cu riscul de a ne repeta, în multe dintre țările Uniunii Europene fiind ilegal să pedalezi pe drumurile publice pe modele velo ce nu au în dotare un sistem de oprire.

Care sunt componentele unei biciclete fixed gear

Așa cum probabil îți imaginezi și singur, bicicletele fixie sunt unele ce nu vin cu o mulțime de componente, cum se întâmplă în cazul multor alte tipuri velo. Construcția lor a rămas una asemănătoare primelor modele, care au apărut încă de pe la începutul secolului 19. În continuare vor fi expuse pe scurt piesele ce intră în alcătuirea unei biciclete fixed gear

  • Cadru

Cadrul de pe biciclete fixed gear este unul ce seamănă izbitor de mult cu cele de pe cursiere. De fapt, ele sunt identice, iar tuburile de pe fixie pot fi fabricate din oțel, aluminiu sau chiar fibră de carbon, așadar pentru toate dorințele și buzunarele.

Ca design, cadrul are exact același aspect precum cele de pe biciclete de șosea, cu top-tube-ul drept, care împreună cu down-tube și triunghiul spate dau o formă de diamant.

  • Furca 

Furca de pe biciclete fixed gear este și ea, la rândul ei una asemănătoare cu cele de pe cursiere, adică este fixă, fără suspensii, diferența dintre ele fiind făcută de faptul va veni cu o aplecare mai pronunțată spre înainte, astfel că roata față va fi poziționată ceva mai în avantajul ciclistului.

  • Ghidon 

Ghidonul va fi cel mai adesea ales pe placul ciclistului. În vreme ce unii vor opta pentru variante ceva mai sport din lumea cursierelor, ce vor oferi poziții de pedalare mai aplecate spre înainte, mai adecvate vitezelor mari, alții vor prefera coarne stil mountain bike sau BMX-uri, cu capete de cauciuc. Alegerea ghidonului va fi făcută de către utilizator, după dorințele lui.

  • Șaua

La fel ca și în cazul ghidonului, șaua reprezintă și ea un element ce nu este standard pe biciclete fixed gear și care va fi ales după bunul plac al utilizatorului. Tradițional, ele vin cu variante de șei tipice cursierelor, cu o suprafața mică de acoperire și un strat subțire de burete.

Există însă mulți cicliști ce vor alege să le schimbe și să opteze pentru variante mai late și mai moi, beneficiind în felul acesta de plimbări mai confortabile și relaxante.

  • Transmisie

Transmisia tipică unei biciclete fixed gear este una unică, întâlnită doar pe această varietate velo, determinându-i și denumirea. Așa cum a fost specificat și mai devreme, ea este formată din două discuri dințate, unul în dreptul angrenajului și unul ce vine prins în butucul roții spate, care sunt legate între ele printr-un lanț.

Rapoartele dezvoltate sunt unele deosebite, oferind o accelerare bună, dar și o viteză maximă de deplasare surprinzător de ridicată.

  • Frâne

După cum a fost prezentat și puțin mai sus, tradițional modelele de biciclete fixed gear vin fără sistem de frânare montat pe cadru. Dar, ținând cont că în multe state lucrul acesta este interzis, iar mare parte a cicliștilor sunt deja obișnuiți cu oprirea prin utilizarea unei componente dedicate acestui scop, fixie-urile de la noi din țară vor veni, mare parte a lor, dotate cu V-brake-uri.

La ce trebuie să te gândești înainte de achiziționarea unei biciclete fixed gear?

Cu cât știi mai multe înainte de cumpărarea unei biciclete fixie, cu atât va fi mai bine. Pe lângă informațiile prezentate aici pe scurt, poți citi și ghidul de achiziție de pe site-ul nostru, care tratează mult mai în detaliu fiecare aspect legat de genul acesta velo.

Dar în afară de părțile tehnice, iată câteva lucruri ce ar fi bine să le ai în vedere:

  • 1. Competența ta – în cazul în care nu ți-ai dat seama și singur, pedalarea din șaua unei biciclete fixed gear necesită anumite abilități pe care nu toți cicliștii le-au învățat de-a lungul timpului. De regulă ele depășesc competențele de bază ce au fost probabil deprinse prin copilărie.

Cel mai adesea învățăm să mergem pe biciclete ce vin dotate cu freewheel, așa că operarea sistemului de transmisie se va dovedi a fi extrem de diferită în comparație cu ce am fost obișnuiți. În cazul unui fixie, modul în care folosești pedalierul va determina accelerarea sau încetinirea bicicletei. Așadar, dacă ești încă un novice în tainele ciclismului, se poate ca trecerea către biciclete fixed gear să necesite ceva mai mult timp până când te vei obișnui cum să o controlezi la perfecție.

Cu atât mai mult dacă optezi pentru o variantă velo ce vine fără sistem de frânare. În orice caz, ca un sfat, indiferent cât de experimentat ești, primele ture îți sugerăm să le dai în zone libere, unde nu ai mașini sau pietoni în care să intri și să înveți cum să încetinești. Se poate să ai nevoie de ceva timp până când te vei obișnui, dar stai liniștit, nu este imposibil.

  • 2. Dimensiune – alegerea dimensiunii cadrului unei biciclete fixed gear este la fel de importantă ca în cazul altor genuri velo. Dacă optezi pentru modele cu dimensiuni prea mari sau prea mici, calitatea plimbării va avea de suferit, inclusiv manevrarea bicicletei sau eficiența la pedalare. Extra controlul de care ai nevoie asupra pedalelor pentru a reuși să stăpânești o bicicletă fixie face să punem accentul și mai mare pe alegerea unei biciclete adecvate înălțimii tale.                   

Din fericire, mare parte a modelelor de biciclete fixed gear vin cu cadre de multe dimensiuni, nu doar S sau L, astfel că vei putea găsi varianta oprimă pentru tine.

  • 3. Scop – fixie-urile sunt foarte populare pentru naveta zilnică către și dinspre muncă și pentru transportul prin zonele urbane cu trafic intens. Desigur că utilizarea lor poate depăși aceste situații, dar ele reprezintă motivul principal pentru care cicliștii decid să achiziționeze biciclete fixed gear.

Identificarea scopului viitoarei tale biciclete fixie te va ajuta în alegerea modelului perfect pentru tine. Spre exemplu, dacă dorești să mergi spre birou pedalând, atunci ar fi ideal să cumperi o fixed gear care să nu cântărească mai mult de 11 kg și care să fie dotată cu un sistem de frânare dar și cu un raport al transmisiei situat în gama de mijloc.

Cei ce preferă utilizarea fixie-ului pentru ture relaxante, în jurul blocului sau în împrejurimile casei, pot opta pentru mai mult stil. Astfel că lor le-ar putea fi ideale modelele fără o frână foarte performantă, dar cu un design și o estetică ceva mai atent alese, care să facă bicicleta să iasă în evidență.

Pe de altă parte, vor exista întotdeauna și utilizatori ce vor dori să facă și puțin mai mult sport atunci când ies la pedalat. Lor le-ar fi ideale biciclete fixed gear ce pun un accent mai mare pe confort și performanță. Astfel că vor prefera un cadru cât mai ușor, o transmisie ce oferă rapoarte ideale pentru antrenamentele lor, dar și pedale dotate cu sistem de prindere, pentru un mai bun control al vitezei.

Așadar, având aceste opțiuni de plimbări la dispoziție, va trebui înainte de achiziționarea unei biciclete fixed gear să stai puțin și să te gândești în ce scop vei dori să o folosești cel mai mult. Odată decis, optează pentru un model dedicat țelului tău.

TOP CELE MAI BUNE BICICLETE FIXED GEAR

În continuare vor fi prezentate cele mai relevante modele de biciclete fixed gear existente la momentul actual pe piața de la noi din țară. Din păcate, acest stil de pedalat nu este nici pe departe la fel de bine dezvoltat precum în țările vestice, așa că și gama de produse din care putem alege este destul de limitată. Tocmai din această cauză, pentru biciclete fixie s-a decis să nu se creeze și o rubrică separată de modele cărora să li se facă review detaliat și să se prezinte aici toate variantele existente în mediul online.

Desigur, ținând cont de faptul că modul în care fixie-urile sunt construite este unul mult mai simplu, recenziile vor fi puțin diferite de cele cu care te-am obișnuit. Însă vom încerca să subliniem punctele importante pe care fiecare bicicletă le are. Totodată, și prețurile de achiziție ți se vor părea cu siguranță mult mai mici față de ce erai învățat, tocmai datorită simplității cu care aceste fixie-uri vin.

Așadar, citește în continuare pentru a vedea dotările tehnice ale modelelor de biciclete fixed gear prezente pe site-urile din România.

Bicicletea fixed gear DHS 2896

DHS este o firmă ce își desfășoară activitatea în România, dar care are capital străin. Ea a luat naștere în Petroșani, în anul 1999, cu ajutorul unor investiții destul de importante venite dinspre China. Grație succesului pe care mare parte a modelelor produse la noi l-au avut, infuzia de capital a continuat, iar de câțiva ani fabrica s-a mărit, pentru a-și putea satisface cererea și s-a mutat în Deva, zonă situată ceva mai în centrul țării față de Petroșani, de unde exporturile ajung mai repede spre țările vestice.

Politica celor din conducerea companiei este de a scoate pe piață cele mai bune biciclete în ceea ce privește raportul preț/calitate, lucru care cel mai adesea le iese.

Tot cu același gând a fost proiectat și modelul 2896, care este prezentat aici.

  • El vine cu un cadru destul de performant și ușor, fabricat din aluminiu 6061, care reprezintă un aliaj al materialului cu magneziu și siliciu. Acesta este obținut la un cost relativ mic, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru cadrele de bicicletă și are o rezistență la stres foarte bună. Greutate specifică este destul de mică, mult scăzută oțelului, iar fierul nici nu mai are sens să fie luat în considerare. În același timp, sudura lui se realizează rapid, ceea ce reprezintă un avantaj.
  • Din punct de vedere estetic, lucrurile se prezintă destul de bine. Punctele de sudură sunt realitate ok și, cu toate că se văd, nu sunt butucănoase. Culorile în care cadrul vine vopsit diferă, pornind de la un portocaliu șters și continuând cu galben sau verde. Toate sunt acceptabile, cu toate că varianta galbenă cu furcă albastră parcă atrage mai mult atenția.
  • Tuburile sunt relativ subțiri, fapt care cu siguranță se va simți la greutatea finală a bicicletei. Furca fixă este marcă proprie DHS, fabricată din oțel.
  • În ceea ce privește echiparea, avem un angrenaj DHS construit după gama Tourney al celebrilor producători japonezi de la Shimano, cu foaie 44 dinți și brațe pedalier de 170 mm, fabricate din aluminiu, ce vine împreună cu un butuc cu un pinion de 19 dinți, de tip flip-flop, adică ce vine pe o parte cu roata dințată fixă, iar pe cealaltă cu o variantă de tip freewheel, ideal pentru cei care descoperă că stilul de pedalare de pe biciclete fixed gear este ceva cam dificil de controlat la început.
  • Sistemul de frânare este unul simplu, de tip V-brake de la WinZip și vine montat doar pe roata din față, lăsând spatele acestei biciclete fixed gear liber pentru frânarea de tip skid. WinZip este o firmă destul de des utilizată pe biciclete de buget și putem considera că produsele lor funcționează acceptabil.
  • Roțile sunt compuse din jante Cerurim (firmă afiliată DHS) din aluminiu de 28 inci, ce vin echipate cu un set de anvelope ok de la Kenda 700 x 23C, modelul K191, cu margini reflectorizante.
  • Greutatea este mai mult decât acceptabilă, la cele 10.35 kg pe care aceste biciclete fixed gear le vor cântări.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicletea fixed gear DHS 2896 poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, DHS vine cu niște biciclete fixie ce pot fi achiziționate la un preț de sub 200 Euro și care se prezintă mai mult decât acceptabil. Ele oferă un raport decent al vitezelor, un cadru din aluminiu nu foarte greu, un angrenaj cu protecție de lanț, ideal pentru cei ce doresc folosirea acestui tip velo pentru naveta zilnică.

În plus, pentru siguranța din traficul urban, vei găsi montat un V-brake pe roata din față. Toate acestea, la o greutate de 10.35 kg, ce poate fi considerată chiar ok.

Bicicletea fixed gear Fixie SXT

Ne-ar fi plăcut ca așa cum te-am obișnuit în recenziile precedente, să venim cu câteva informații despre firma producătoare, dar din păcate, oricât de mult s-a încercat căutarea pe internet, compania rămâne una total necunoscută, fără nici un fel de date oficiale.

Ce putem spune, însă, este că ei vin cu un niște biciclete fixed gear acceptabile la preț, pentru care vei găsi o multitudine de piese ce pot fi schimbate și care vor îmbunătăți aspectul general, după bunul plac al utilizatorului.

Dar haide să vedem componentele lui SXT.

  • Bicicleta vine cu un cadru din oțel, dar al căror tuburi vor avea grosimi ceva mai mici, astfel încât greutatea totală va fi asemănătoare cu modelele de biciclete fixed gear din aluminiu ce fac parte din același segment de piață. Acesta prezintă și două prinderi de bidon, lucru îmbucurător pentru cei ce ies din casă și uită să se mai întoarcă pentru rehidratare. Furca este și ea fabricată din oțel, marcă proprie.
  • Din punct de vedere estetic, cadrul stă într-adevăr bine. Punctele de sudură sunt impecabil realizate și finisate (un avantaj al oțelului în fața aluminiului), iar cablul frânei spate este atent prins pe sub top-tube, oferind, per total, un aspect curat. În ceea ce privește culoarea tuburilor, aceasta este neagră, mată, cu sigla companiei atent montată pe headtube.
  • Transmisia este compusă dintr-un angrenaj M-Wave, o companie nu foarte cunoscută, dar care produce componente velo de calitate, în Germania. Foaia are 46 dinți și vine cu placă detașabilă ce acționează ca protecție de lanț. Pinionul este unul de 16 dinți și este de tip flip-flop, însemnând că butucul vine cu două roți dințate: una fixă, pentru cei care doresc să folosească bicicleta ca un fixie clasic și una de tip freewheel, care le va permite cicliștilor începători să treacă la o pedalare ceva mai puțin sportivă, când doresc.
  • Sistemul de frânare este reprezentat de două V-brake-uri de la Promax, care vor funcționa bine.
  • Roțile sunt compuse din jante de aluminiu, de 28 inci, ce vin echipate cu un set de anvelope decente, Kenda Kontender K-196 700 x 23C, plus butuci Novatec.
  • La capitolul aspect, cei de la SXT impresionează la capitolul roți. Astfel, vei avea de ales între o mulțime de culori ale jantelor, precum roz, albastru, verde, roșu, galben, alb sau negre, care vor schimba cu totul estetica generală a acestei biciclete fixed gear.
  • Greutatea totală, așa cum a fost precizat și în introducere, nu este mare, cu toate că tuburile sunt compuse în întregime din oțel. SXT cântărește 10.5 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicletea fixed gear Fixie SXT poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, ai în față o bicicletă fixie ce poate fi achiziționată la sub 350 Euro, care vine cu un cadru frumos, transmisie acceptabilă și un sistem de frânare bun, dar la care capitolul aspect poate fi modificat după bunul plac al utilizatorului, ajutându-l foarte mult jantele, datorită cărora personalizarea se va dovedi mai facilă.

Bicicletea fixed gear Pegas Clasic Fixie F

Cu mare bucurie prezentăm un tip de biciclete fixed gear ce vin cu un cadru tipic pentru femei și care sunt produse de românii de la Pegas.

Istoria acestora începe acum aproape 50 de ani, într-o fabrică de armament din Zărnești, unde a luat naștere primul cadru care va purta sigla Pegas și care era inspirat din muscle-bike-urile americanilor de la Harley Davidson. Datorită lor, mare parte a copilăriei tinerilor din anii ’70 și ’80 a fost influențată de șaua lungă stil banană și de coarnele curbate și mari ale bicicletelor de atunci.

Imediat după revoluție, compania a fost falimentată, asemenea multor firme de stat, dar din fericire, în anul 2012, un grup de tineri visători a decis să redeschidă linia de producție, iar de atunci nu încetează să ne minuneze cu modelele de le ies pe poartă.

  • Varianta prezentată aici, Clasic Fixie, vine cu un cadru foarte frumos din oțel, dar care are tuburile suficient de înguste astfel încât la final, greutatea totală să nu fie una uriașă. Totodată, furca fixă este și ea fabricată din același material ca și țevile și este creație proprie. În ceea ce privește construcția cadrului, acesta vine cu top-tube-ul ceva mai lăsat, astfel încât să fie mai simplu de încălecat de femei, care de regulă sunt mai mici de înălțime ca bărbații.
  • Din punct de vedere estetic, Clasic se prezintă mai mult decât ok. Vine cu niște puncte de sudură impecabil realizate și șlefuite, iar cablul de la frâna spate este foarte atent tras pe sub top-tube și pe lângă tubul de șa, astfel încât aspectul să fie unul cât se poate de curat.
  • În ceea ce privește culorile, acestea sunt unele tipice pentru Pegas, ce poartă denumiri precum Gri Spațial sau Verde Smarald și care arată incredibil de bine. Cu siguranță în șaua unei astfel de biciclete fixed gear vei fi atracția cartierului.
  • Echiparea este formată dintr-un angrenaj de la Shun, cu o foaie de 46 dinți și brațe pedalier de 170 mm, plus un butuc KT-5J3RA de tip flip-flop, adică ce vine cu un pinion fix și unul de tip freewheel, ambele cu dințare de 16, lanțul putând fi montat pe oricare dintre ele, după preferințele și cunoștințele ciclistului.
  • Frânele sunt cu adevărat unele brand-name, reprezentate de o pereche de V-brake-uri Tektro cu doi pivoți, care funcționează chiar bine.
  • Roțile sunt compuse din jante marcă proprie din aluminiu, ce vin echipate cu un set de anvelope destul de slabe GMD G501 700 x 25C.
  •  Greutatea este, din păcate, ceva cam mare, ea situându-se la 11.7 kg.


Preț

Cel mai bun preț pentru bicicletea fixed gear Pegas Clasic Fixie F poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Una peste alta, Pegas vine cu niște biciclete fixed gear incredibil de frumoase, ce pot fi achiziționate la un preț de sub 250 Euro. Pe lângă faptul că impresionează la capitolul aspect, putem spune că stă decent și în ceea ce privește transmisia și mai mult decât acceptabil din punctul de vedere al sistemului de frânare.

Din păcate, greutatea totală este ceva cam mare, chiar și decât modele ce sunt de două ori mai ieftine ca aceste biciclete Pegas, deci acest aspect poate fi considerat un punct în minus.

Bicicletea fixed gear Cheetah 3.0 Grey

Cheetah este o companie Germană, care se laudă cu faptul că, deși nu produce o mulțime de biciclete anual, modelele lor de top sunt fabricate manual și se pot bate de la egal la egal cu variantele high-end al oricărei alte companii, mult mai cunoscute decât ei.

Modelul prezentat aici, 3.0, este unul ce vine cu un cadru fabricat din oțel hi-ten. Numele vine de la abrevierea pentru High Tensile steel, adică un oțel care are o rezistență mai ridicată la stres.

  • Acesta conține aliaje de diverse metale, care îi măresc raportul forță/greutate, față de variantele de material netratat. Însă, comparativ cu alte tipuri de aliaje de oțel, acesta de față este cea mai ieftină și grea opțiune. Cele care folosesc Crom sau Molibned sunt ceva mai performante, deși net inferioare aluminiului, motiv pentru care sunt în general dedicate unor biciclete care nu excelează.
  • Furca este și ea compusă tot din oțel hi-ten.
  • Din punct de vedere etetic, 3.0 se prezintă excelent. Vine cu puncte de sudură realizate impecabil, ce sunt perfect șlefuite și mascate, astfel încât devin imperceptibile. Tuburile sunt suficient de groase încât să îi ofere bicicletei o bună rezistență la condițiile de drum, dar totuși destul de subțiri, pentru a nu cântări prea mult.
  • Culoarea aleasă, cenușiu-deschis mat este foarte frumoasă, iar cu ajutorul cablului frânei spate ce vine atent prins pe lateralul top-tube-ului cu ajutorul unor cleme din aluminiu, oferă un aspect general foarte îngrijit.
  • În ceea ce privește transmisia, avem un angrenaj Lasco, care vine cu o foaie de 46 dinți și brațe pedalier de 170 mm, plus un butuc de tip flip flop, deci care are pe o parte un pinion de 17 dinți cromat, fix, iar pe cealaltă un disc de tip freewheel de 16 dinți. Când utilizatorul dorește să treacă de la o pedalare de tip fixie la una clasică, doar scoate roata și o întoarce pe partea opusă, cuplând lanțul la discul dințat adecvat.
  • Sistemul de frânare este compus dintr-o pereche de V-brake-uri Promax RC-469, care sunt unele cu adevărat performante și eficiente. Ele te vor ajuta să încetinești în condiții de siguranță, indiferent de viteza de rulare. Dacă totuși dorești să nu le folosești și să frânezi în stilul specific unei biciclete fixed gear, prin skid, o vei putea face fără probleme grație curelelor de prindere cu care vor veni dotate pedalele.
  • Roțile sunt alcătuite din jante duble din aluminiu marcă proprie de 28 inci, ce vin echipate cu un set acceptabil de anvelope, Kenda Kwest K-193 700 x 28C.
  • Greutatea totală este una mai mult decât acceptabilă, situându-se la doar 9.6 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicletea fixed gear Cheetah 3.0 Grey poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, Cheetah reprezintă prima și singura companie ce fabrică strict biciclete fixed gear, care se regăsește în recenziile noastre și este cea care vine cu modelul cel mai bun din întreaga listă.

Acesta, cu toate că are cadrul fabricat din oțel hi-ten, va avea o greutate totală de doar 9.6 kg. Din punct de vedere estetic stă mult mai bine ca mare parte a modelelor precedente, iar transmisia este și ea una mai mult decât acceptabilă.

Sistemul de frânare este unul foarte performant, dar din păcate, prețul de achiziție va fi și el unul mai piperat, Cheetah 3.0 putând fi cumpărat cu puțin sub 450 Euro.

Bicicletea fixed gear Devron Urbio FX 0.8

Devron a luat naștere ca o linie separată a producătorului de biciclete DHS, ce are sediul la Deva, dar care a fost lansat în anul 1999, la Petroșani, cu ajutorul unor investiții destul de importante venite dinspre China. Datorită succesului de care s-au bucurat modelele lor, cu timpul și-au extins linia de producție și chiar au construit o nouă fabrică în orașul reședință a județului Hunedoara.

Devron este practic un brand ce aparține celor de la DHS, care a fost lansat pentru bicicletele lor MTB, dar rezervat gamei superioare de modele. Acesta a luat naștere pe la finele anului 2012, după ce s-a lucrat intens pentru a produce cele mai bune variante de mountain bike-uri existente pe piață, la prețuri mai mult decât atractive. Cu timpul, și-au extins puțin gama de produse, iar astăzi toate bicicletele de top produse de DHS, indiferent de tipologia lor, poartă logo-ul Devron.

  • Varianta prezentată aici, Urbio FX 0.8 vine cu un cadru de calitate superioară, ale cărui tuburi sunt fabricate din oțel CrMo, deci aliat cu Crom și Molibden, obținându-se astfel rezistențe mai bune, la greutăți specifice mai mici decât materialul netratat sau varianta hi-ten a acestuia. Din păcate, chiar și așa, masa totală în general tot este mai mare ca în cazul aluminiului, lucru care se aplică și acestui model și care va fi prezentat spre finalul recenziei.
  • Furca este și ea construită tot din CrMo și este marcă proprie.
  • Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă excelent. Ea vine cu niște puncte de sudură perfect realizate și șlefuite, fiind aproape imperceptibile. Culoarea albastră în care tuburile sunt vopsite se îmbină foarte bine cu negrul furcii, iar faptul că nu are un cablu care să ducă spre spatele bicicletei oferă un aspect îngrijit și curat. Ghidonul este și el învelit în bandă adezivă albastră, pentru un plus la partea vizuală.
  • Ca echipare, Urbio FX 0.8 vine în ton cu celelalte modele prezentate până acum. Așadar, are un angrenaj marcă proprie cu o foaie ce are 48 dinți, din aluminiu, plus un butuc de tip flip-flop fabricat de o companie cunoscută în domeniul velo Sturmey Archer, ce vine cu 19 dinți pe partea fixă și 18 pe cea de tip freewheel.
  • Sistemul de frânare este slab, compus dintr-un V-brake marcă proprie pe roata din față, ce vine cu o manetă tipică pentru biciclete de șosea axate pe viteză, fabricată de firma Alhonga.
  • Roțile sunt alcătuite din jante marcă proprie din aluminiu de 28 inci, ce vin echipate cu o pereche de anvelope slăbuțe de la WTB, modelul Freedom ThickSlick 700 x 25C.
  • Greutatea totală, așa cum a fost precizat și în partea inițială a recenziei, este una destul de mare, bicicleta cântărind 10.35 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicletea fixed gear Devron Urbio FX 0.8 poate fi consultat aici

Rating și Concluzii

Concluzionând, cu un preț de achiziție de sub 250 Euro vei putea achiziționa un model de bicicletă fixed gear care se prezintă foarte bine din punct de vedere estetic, dar care la capitolul echipare nu impresionează absolut deloc.

Transmisia este banală, butucul de calitate crescând puțin calitatea generală a acesteia, sistemul de frânare nu este deloc performant, în vreme ce greutatea totală va fi ceva cam mare.

Dacă ar fi să alegem un câștigător al categoriei de biciclete fixed gear, în mod cert acesta ar trebui să fie 3.0 de la Cheetah. Chiar dacă are o denumire nu foarte inspirată, vine cu un aspect extraordinar de frumos, dar și cu performanțe pe măsură: angrenajul este un brand-name și oferă, împreună cu butucul care și el este produs de o companie cât de cât cunoscută un raport de pedalare mai mult decât acceptabil.

Totodată și sistemul de frânare este unul produs de Promax, care din punct de vedere al calității și fiabilității se poate bate de la egal la egal cu japonezii de la Shimano sau cu cei de la Tektro.

Dar capitolul la care chiar impresionează 3.0 este greutatea. Acesta cântărește doar 9.6 kg, cu toate că este fabricat din hotel hi-ten. Așadar, putem spune că acel kilogram în minus față de toate celelalte modele reprezintă un adevărat plus în ochii noștri.

Cu toate că da, prețul de achiziție este mai mare ca în cazul celorlalte modele analizate aici, putem considera că toate avantajele amintite anterior merită acele câteva sute de lei în plus.

Lasa un comentariu:

2 comments
Add Your Reply