Ghid comparativ biciclete de oraș / cruiser - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Ghid comparativ biciclete de oraș / cruiser

Ghid comparativ biciclete de oraș / cruiser

Acest ghid comparativ a fost realizat special pentru persoanele care doresc să achiziționeze biciclete de oraș și nu știu exact după ce să se uite. Vei găsi aici mai multe clasamente, realizate pe baza prețului de achiziție al modelului de bicicletă. Astfel, acest ghid va conține cele mai bune biciclete cu un preț de cumpărare mai mic de 200, 300, 500 Euro, dar și cele mai bun biciclete de oraș dedicate femeilor, cu un preț mai mic de 400 Euro. Pe baza lor, vei putea face o alegere informată, pentru a-ți achiziționa cea mai bună variantă, adaptată nevoilor dar și bugetului tău.

Însă până atunci va trebui să fie trecute în revistă principalele caracteristici pe care ar trebui să le aibă toate cruiser-ele, fie că te uiți după o bicicletă damă oraș, ori după modele adaptate celor mici. Informațiile vor fi prezentate succint, dar dacă dorești să afli mai multe detalii tehnice sau despre ceea ce ar trebui sau nu să găsești pe modelele de biciclete de oraș, nu ezita să vizitezi ghidul de achiziție de pe site-ul nostru.

Informații utile despre biciclete de oraș

Ce sunt cruiser-ele?


Bicicletele de oraș sau cruisere, cum mai sunt ele numite, au în comun câteva caracteristici standard care au ca rezultat o bicicletă stabilă, ușor de folosit, ce este ideală pentru ture relaxante, la viteze mici sau moderate. Printre specificațiile cele mai comune, vei putea observa prezența unui cadru cu formă simplă, fabricat în general din oțel, roți balon destul de late și groase, ghidonul curbat, ce determină o poziție de pedalare verticală a ciclistului, frâne tip coaster și un sistem de transmisie cu o singură viteză.

Biciclete cruiser

Bineînțeles că vor exista ceva diferența, atât din punct de vedere al design-ului, cât și al dotărilor de la un gen de altul, dar informațiile prezentate mai sus pot fi considerate ca o definiție generală a tipologiei specifice unei bicicletei de oraș.

În vreme ce modelele de biciclete mai cunoscute, cum ar fi MTB-urile sau bicicletele de șosea sunt în concurență în ceea ce privește cea mai mare viteză sau cea mai mică greutate a cadrului, lucrul acesta nu se aplică și pentru cruisere. Ele sunt construite pentru a fi folosite într-un stil relaxant, iar fiecare caracteristică a lor indică lucrul acesta.

Cu toate că din punct de vedere tehnic și al performanței modelele de biciclete de oraș sunt foarte limitate, comparativ cu alte biciclete care sunt axate pe rezultate, niciun ciclist cât de cât experimentat nu va dori să folosească aceste modele pentru a bate recorduri de viteză sau să câștige curse contra-cronometru. Cruiser-ele sunt fabricate pentru a capta esența pedalării și a mersului pe bicicletă, care nu reprezintă altceva decât voie bună și amuzament. Tocmai din această cauză vei întâlni o mulțime de astfel de modele de biciclete în stațiunile litorale sau cele montane, unde lumea merge să se relaxeze.

Datorită tuturor motivelor expuse mai sus, dar și pentru faptul că bicicletele de oraș sunt personalizate foarte ușor, putându-i-se schimba imediat culoare, abțibildurile și accesoriile, multe persoane pasionate de ciclism, care fac chiar performanță pe modele mult mai agresive și axate pe rezultat, au un model de cruiser cu care se plimbă în timpul liber, pentru simpla plăcere a pedalării.

Scurt istoric al modelelor de biciclete de oraș


În timpul Marii Crize Economice, care a început în Statele Unite în anul 1929, mare parte a populației a început să renunțe la produsele despre care considerau ei că nu au nevoie, printre care și bicicletele, din moment ce prețul lor de achiziție era unul destul de ridicat. Producătorii locali de la Schwinn au observat această gaură în economie și au preluat inițiativa, fabricând modele de biciclete de oraș dedicate tinerilor. Printre primele și cele mai consacrate variante ale lor era B10E, care a ieșit pe piață în 1933 și ce era gândit să semene cu o motocicletă. Astfel, avea designul unui muscle bike american și era dotat până și cu un rezervor de benzină, al cărui rol era desigur pur decorativ.

Bicicleta B10E

Datorită faptului că s-au bucurat de un succes fantastic, un an mai târziu, în 1934 au venit cu varianta îmbunătățită a modelului amintit mai sus, Aero Bike, ce avea un aspect mai aerodinamic, fapt indicat până și de numele acestei biciclete de oraș. Venea cu roți balon ce erau importate din Europa, faruri alimentate de baterii, iar design-ul și forma cruiser-ului au fost atât de bune și s-au dovedit atât de fiabile, încât ele pot fi observate până și pe modelele clasice fabricate în prezent.

Cu timpul, au apărut mai multe firme producătoare de biciclete de oraș, diversificând utilitatea acestora. Spre exemplu, în anii 70, mulți dintre rezidenții orașelor montane foloseau astfel de modele pentru a străbate distanțele dintre pârtiile de schi. Micile modificări și adaptări pe care aceștia le-au adus variantei standard, au condus la apariția primelor MTB-uri. Astfel nu ar fi greșit dacă am afirma despre cruisere că reprezintă bunicul mountain bike-urilor.

Aero Bike

Începând cu anii 90, mai toți marii producători au cel puțin unul sau două modele de biciclete de oraș pe care le fabrică și îmbunătățesc într-un mod constant, unii din ei venind cu un segment întreg dedicat acestui stil de pedalare. Așa au luat naștere cinici tipuri specifice de biciclete de oraș, fiecare cu caracteristicile și particularitățile sale. Acestea vor fi prezentate în continuare.

Tipuri de biciclete de oraș


  • Clasic/de plajă
Bicicleta de oras tip clasic / de plaja

Aceste biciclete de oraș seamănă foarte tare cu varianta clasică a modelului inventat de cei de la Schwinn și includ toate elementele de design existente de câteva decenii. În concluzie, cadrul va fi unul destul de greu, fabricat din oțel, ce va avea chiar și 25 kg greutate, cu un design al top-tube-ului unisex, adică poziționat puțin mai jos față de MTB-uri sau biciclete de șosea.

Jențile de 26 sau 29 inci sunt cel mai des întâlnite, echipate cu anvelope balon, destul de groase și de late pentru a oferi o bună stabilitate. Cele mai multe modele sunt biciclete single speed, însemnând că transmisia este formată dintr-un angrenaj cu o singură foaie, plus o casetă cu doar un pinion.

Șaua este poziționată ceva mai jos față de un MTB, mai lată și oferă un plus de confort ciclistului. Deseori vine cu arcuri fixate pe partea din spate, pentru o atenuare suplimentară a impactului rezultat în urma pedalării pe suprafețe ceva mai puțin drepte.

Ghidonul este lat, iar coarnele coboară în ambele părți spre ciclist, pentru ca acesta să poată manevra bicicleta fără să fie nevoit să stea aplecat spre înainte. Ținând cont că bicicleta este una dedicată plajelor, de multe ori temele în care vine vopsită vor fi unele ce conțin culori vii și elemente precum palmieri, soare, mare etc. Dacă discutăm despre o bicicletă damă oraș, atunci aceasta cu siguranță va conține elemente ceva mai feminine.

  • Stretch
Bicicleta de oras tip stretch

După cum le spune și denumirea, aceste biciclete de oraș sunt unele ce au o formă ceva mai alungită, în comparație cu cele prezentate anterior. Se poate întâmpla ca lungimea cadrului să fie până și de două ori mai mare ca variantele clasice.

Această formă mai alungită, împreună cu șaua poziționată ceva mai jos față de modelele de biciclete de oraș de plajă, oferă o poziție de pedalare mai comodă și mai relaxantă. Cu toate că manevrabilitatea nu va fi la fel de precisă ca în cazul bicicletelor ce adoptă un stil de plimbare mai agresiv, aceste modele sunt ideale pentru turele lungi prin oraș, pe porțiuni drepte de asfalt, în momentele în care nu te grăbești să ajungi la destinație.

Personalizările și accesoriile cu care poate fi suplimentat acest model de bicicletă single speed fac ca fiecare model să fie unic, în felul său.

  • Low-rider
Bicicleta de oras tip low-rider

Principala caracteristică a modelelor de biciclete de oraș low-rider este aceea că sunt axate mai repede pe aspect și nu pe funcționalitate. Astfel de modele sunt foarte joase, șaua găsindu-se destul de aproape de sol. Astfel, poziția de pedalare a ciclistului este una foarte joasă, la rândul ei, adesea îndreptată spre înapoi.

Unul dintre ele mai reprezentative caracteristici ale acestor tipuri de biciclete de oraș sunt roțile, care sunt compuse din jante cu pereți albi, cu ceva mai multe spițe decât variantele clasice și care au dimensiuni adesea mai mici de 26 inci. Tot aici se poate vorbi și despre șaua stil banană sau aripile de protecție ceva mai mari și puse în evidență mai bine.

La fel ca și în exemplul anterior, funcționalitatea este lăsată în plan secund, iar partea estetică este cea care contează. Adesea vei vedea mulți pasionați de astfel de biciclete single speed care se întâlnesc și formează cluburi dedicate persoanelor interesate de modelele low-rider.

  • Chopper
Bicicleta de oras tip chopper

Modelele de biciclete de oraș chopper au ca inspirație motocicletele Chopper, purtând chiar același nume. Practic, ele incorporează multe dintre specificațiile pe care le întâlnești pe o bicicletă single speed low-rider și le combină cu caracteristicile muscle bike-urilor americane.

Printre ele se pot enumera furca, ce se poate întinde mult în fața ghidonului, în vreme ce coarnele sunt montate mai sus ca în cazul altor biciclete, oferind poziția ”ape hanger”, atât de specifică motocicliștilor pasionați de Choppere.

Roțile pot avea mărimi diferite una față de cealaltă, adesea cea din față fiind mai mică în comparație cu roata din spate, șaua va fi poziționată mai sus în comparație cu cadrul, în vreme ce angrenajul se regăsește ceva mai în față, oferind o poziție de pedalare mult mai lăsată pe spate.

Variantele de biciclete de oraș Chopper au ca scop principal partea estetică, în detrimentul funcționalității. Cu toate că sunt mai confortabile ca o bicicletă single speed low-rider, nu vei găsi multe astfel de modele pe străzi, datorită faptului că adesea sunt folosite doar ca biciclete de expoziție.

  • Multi-speed
Bicicicleta de oras multi-speed

Aceste modele de biciclete de oraș sunt variante cu mai multe viteze, ce pot face parte din fiecare dintre categoriile prezentate mai sus, dar care sunt cel mai adesea regăsite în cazul celor clasice/de plajă. Ele oferă ciclistului ceva mai multe opțiuni din care poate alege în momentul pedalării, fiind astfel mult mai versatilă în utilizare.

Mare parte a modelelor vin cu trei viteze. Ele folosesc fie o casetă cu pinioane, fie un butuc capsulat ce poate modifica rapoartele resimțite de către ciclist.

Componentele unei biciclete de oraș


După cum probabil ți-ai dat seama din descrierile precedente, mare parte a modelelor de biciclete de oraș vin cu aceleași componente pe care le au și celelalte tipuri ceva mai cunoscute de two-wheelere: cadru, sistem de frânare și de transmisie, ghidon, șa, roți și accesorii.

În continuare va fi analizată fiecare piesă în parte ce compune o bicicletă single speed, pentru ca tu să știi să faci alegerea corectă atunci când te decizi să achiziționezi un astfel de model. Descrierile vor fi prezentate pe scurt, iar dacă dorești ceva mai multe informații sau detalii, nu ezita să accesezi ghidul de achiziție pentru biciclete de oraș.

  • Cadru
Cadru bicicleta de oras

Cadrul unei biciclete de oraș este ușor de distins în comparație cu unele prezente pe alte modele de biciclete. Acesta are o formă ceva mai alungită spre partea din spate și de multe ori va prezinta un tub suplimentar între top și down tube, al cărui rol este acela de a oferi o rezistență mai bună.

Cel mai utilizat material în fabricarea cadrului este oțelul, motiv pentru care greutatea bicicletei va fi în general una mare. Costul fabricării unui astfel de cadru este redus, iar stabilitatea cu care vine este destul de bună, însă și kilogramele pe care va trebui să le cari vor fi, la rândul lor, multe.

În funcție de buget, vei găsi și alte materiale utilizate în crearea tuburilor, printre ele numărându-se aluminiul, fibra de carbon și, în special în Statele Unite, crom și chiar aur. Cu toate că nu au alt scop în afară de cel estetic și ostentativ, există câteva modele de biciclete de oraș, care sunt fabricate din acest metal prețios. În general ele sunt folosite de către persoane celebre americane, cum ar fi cântăreți sau actori.

  • Roți/jante/cauciucuri
Roti Jante Cauciucuri biciclete de oras

Jantele unei biciclete de oraș sunt unele standard, parte din ele venind cu mai multe spițe, pentru a-i oferi roții o rezistență ceva mai ridicată și pentru a scădea riscul de îndoire a acesteia.

Cauciucurile unei biciclete de oraș sunt late și groase, motiv pentru care vor avea un grad destul de ridicat de preluare a impacturilor cu asfaltul. Profilul lor este în general destul de fin, fără noduri, dar gândit în așa fel încât să împrăștie apa spre laterale, atunci când este cazul.

  • Ghidonul

Ghidonul este unul dintre cei mai reprezentativi factori ce oferă unei biciclete de oraș aspectul specific. Acesta vine fixat pe o pipă ceva mai lungă, ce este amplasată spre înainte cu câțiva cm. Forma ghidonului este una foarte diferită în comparație cu cele drepte întâlnite pe BMX, MTB, de șosea, etc. Aceasta permite ciclistului manevrarea ei folosind doar mâinile, dintr-o poziție relaxată, față de alte tipuri de biciclete. Astfel, spatele utilizatorului va fi mai relaxat, iar întreaga poziție de pedalare mult mai confortabilă.

Chiar dacă manevrabilitatea unui cruiser este net inferioară altor biciclete, datorită stilului lejer de plimbare nici nu vei avea nevoie să schimbi direcția foarte scurt și exact.

  • Șaua
Saua biciclete de oras

Șaua reprezintă un alt element diferit în comparație cu celelalte tipuri de biciclete. Principalul scop al scaunelor întâlnite pe biciclete de oraș este confortul ciclistului.

Dacă la alte genuri velo, unde este necesar să pedalezi în putere, scaunul nu trebuie să fie foarte lat și fiecare gram în plus contează, motiv pentru care se merge pe mâna unor șei ceva mai înguste și cu un strat de burete redus, în cazul modelelor de biciclete de oraș, greutatea nu este o problemă, dar confortul da. Așadar, șaua este una lată și dotată cu un strat gros de burete, având adesea arcuri montate sub partea din spate, pentru a prelua parte din șocurile rezultate în urma plimbării.

Există chiar și variante ce vin cu un extra strat de burete sau gel, pentru o experiență și mai relaxantă și confortabilă.

  • Frâne

Cel mai adesea, sistemul de frânare de pe biciclete de oraș este unul simplu, stil coaster sau torpedo. Acesta este compus dintr-un butuc capsulat, ce este amplasat pe triunghiul din spate al cruiser-ului și care se activează atunci când utilizatorul pedalează spre înapoi, blocând roata.

Pe lângă frânele coaster, există și modele ceva mai performante, care utilizează una sau două frâne de mână. De cele mai multe ori, acestea se întâlnesc pe variantele de biciclete de oraș ce vin cu sistem de transmisie dotat cu casetă cu mai multe pinioane, deoarece din cauza acestora, butucul pedalier cu frână inclus nu mai are cum să fie montat pe chain stays. Pe astfel de cruisere, vei întâlni frâne de mână cu saboți sau V-brake-uri, care încetinesc bicicleta strângând de o parte și de alta roata cu saboții montați pe brațele frânei.

  • Transmisie

Cel mai adesea, sistemul de transmisie de pe cruisere este unul simplu, compus dintr-un angrenaj alcătuit dintr-o singură foaie și o casetă cu doar un pinion, rezultând o bicicletă single speed. Tradițional, așa erau toate modelele de biciclete de oraș.

Cu timpul, s-a observat că din ce în ce mai mulți oameni doresc să își folosească cruiserele pentru naveta zilnică, dar aveau nevoie de o mai mare versatilitate a transmisiei. Astfel au luat naștere modelele de biciclete de oraș dotate cu mai multe viteze, din care ciclistul poate alege, în funcție de terenul pe care pedalează.

Există două sisteme de transmisie cu mai multe viteze întâlnite pe biciclete de oraș:

  • Pe butuc – în acest caz ai o singură foaie și un pinion, ca la o bicicletă single speed, doar că butucul pe care vine montată roata din spate controlează intensitatea cu care pedalezi, oferind trei sau opt rapoarte diferite, în funcție de modelul ales. Astfel de butuci pot veni dotați și cu frâne coaster.
  • Cu deraior, care reprezintă varianta de transmisie cea mai cunoscută și întâlnită pe bicicletele cu mai multe viteze. Astfel, angrenajul vine format din una, două sau trei foi, iar caseta din spate va avea în alcătuire 3, 5, 6 sau 7 pinioane. Cu toate că există și casete cu mai multe discuri, ele nu se regăsesc pe modelele de biciclete de oraș. Cu ajutorul deraiorului, care este controlat de o manetă montată pe ghidon, lanțul este mutat de pe un disc pe altul sau de la un pinion la altul, schimbându-se astfel rapoartele rezultate.
  • Accesorii

Pedalele sunt unele simple, fabricate în general din plastic, cu toate că există și variante din oțel sau alte materiale mai deosebite, în funcție de preferința utilizatorului. Aripile de protecție sunt adesea întâlnite în dotările din fabrică cu care vin modelele de biciclete de oraș și acoperă în general jumătate din cauciuc sau poate chiar și mai mult.

  • Extra

Printre extra-uri pot fi enumerate faruri, portbagaje și genți speciale ce vin montate pe spatele bicicletei, coșulețe pentru partea din față a unei biciclete de oraș, clopoțel etc.

În cele ce urmează vor fi prezentate clasamentele cu cele mai bune biciclete de oraș, separate în funcție de prețul de achiziție.

Cele mai bune biciclete de oraș cu un preț de achiziție de sub 200 Euro

În mod cert atunci când te gândești la achiziționarea unei biciclete, cel mai adesea îți imaginezi că pentru modele decente, trebuie să cheltuiești sume de cel puțin 500 Euro, fapt care se și aplică pentru mare parte a variantelor MTB și de șosea. Însă când vine vorba despre biciclete de oraș, lucrurile se schimbă puțin. Astfel, așa cum vei putea observa în cazul celor două modele ce urmează să fie descrise în continuare, vei putea găsi pe piața noastră biciclete bunicele, care pentru mai puțin de 200 Euro îți vor face după-amiezile călduroase mai plăcute.

Cruiserele care fac parte din această categorie de preț vor fi în general biciclete single speed, și numai o mică parte a modelelor vor veni cu viteze în butuc, acestea putând fi considerate ceva mai avansate și alegerea logică pentru cineva care dorește să aibă parte de ceva mai multă versatilitate în plimbările sale. În general, cadrele vor fi fabricate din oțel, iar greutatea va fi situată undeva peste 15 kg.

Dar haide să vedem împreună candidații pentru cele mai bune biciclete din acest segment de piață.

Bicicleta de oras DHS Cruiser 2696

DHS este o companie care își desfășoară activitatea în România, dar care are capital străin, ce a luat naștere în Petroșani, în anul 1999, cu ajutorul unor investiții destul de importante venite dinspre China. Grație succesului pe care mare parte a modelelor produse acolo l-au avut, infuzia de capital a continuat, iar de câțiva ani fabrica s-a mărit, pentru a-și putea satisface cererea și s-a mutat în Deva, zonă situată ceva mai în centrul țării față de Petroșani. Politica celor din conducerea companiei este de a scoate pe piață cele mai bune biciclete în ceea ce privește raportul preț/calitate, lucru care cel mai adesea le iese.

Modelul prezentat aici, 2696 este un cruiser clasic sau de plajă, cum mai sunt ele numite. Vine cu un design specific plimbărilor relaxante, iar mare său atu este acela că are în dotare un butuc Velosteel de bună calitate, plus faptul că vine echipată cu mai toate accesoriile de care se poate să ai nevoie în momentul plimbării. În continuare vor fi prezentate mai multe detalii tehnice ale acestei biciclete single speed.

Cadrul este fabricat din oțel și vine cu o geometrie tipică pentru o bicicletă de oraș clasică, cu top-tube-ul prins de seat post ceva mai jos față de restul tipurilor de biciclete. Totodată, se poate observa și prezența unui tub suplimentar, care leagă top-tube-ul de down-tube, o altă caracteristică des întâlnită la biciclete de oraș. Rolul acestuia este de a oferi o rigiditate suplimentară cadrului și o rezistență sporită împotriva șocurilor. Furca din dotare este marcă proprie și este fixă, fabricată tot din oțel.

Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă bine. Culorile alese, roz, galben, albastru și alb, sunt unele plăcute, adaptabile tuturor gusturilor și preferințelor. Adesea, apărătoarea de lanț și aripile de protecție vor avea nuanțe diferite, pentru un plus de efect. Punctele de sudură bine executate reprezintă un standard al celor de la DHS, în special pe modelele de biciclete ce vin cu cadrul din oțel, care este mult mai ușor de sudat decât aluminiul.

Transmisia este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie de 44 dinți, din aluminiu, marca Prowheel, ce vine alături de o casetă cu doar un pinion ce are 19 dinți. Așa cum a fost specificat și mai devreme Cruiser 2696 face parte din segmentul de biciclete single speed.

În ceea ce privește sistemul de frânare, DHS punctează destul de bine la acest capitol. Astfel, pe spate oprirea se realizează pedalând spre înapoi, cu ajutorul butucului capsulat Velosteel. Acesta este unul de calitate și asigură o putere de frânare destul de bună. În plus, pe față este montat și un V-brake decent, din aluminiu, de la Winzip, care poate fi folosit ca frână de urgență, în situațiile în care cea torpedo nu face față.

Roțile sunt alcătuite din jante de 26 inci Cerurim Orion, marcă proprie DHS, dar care sunt fabricate din aluminiu și au perete dublu, peste care sunt montate anvelopele Kenda K80A. Acestea sunt unele destul de bune, depășind mare parte a modelelor care fac parte din aceeași categorie de preț.

Șaua este una foarte confortabilă, care are montate pe partea posterioară o pereche de arcuri, ce fac plimbările mai relaxante, preluând parte din șocurile asfaltului.

La capitolul extra, așa cum ne-au obișnuit cei de la DHS, Cruiser 2696 punctează bine. Astfel, bicicleta vine din cutie cu aproape tot ce ai nevoie pentru a ieși la plimbări ceva mai îndelungate:

  • Protecția de lanț, care este un must have, în special pentru persoanele care doresc să iasă la pedalat îmbrăcate mai elegant;
  • Aripi de protecție împotriva noroiului, montate atât pentru roata din spate, cât și pentru ceva din față;
  • Portbagaj în spate, dotat cu acele bare laterale, ce sunt ideale pentru cei ce doresc să care cât mai multe lucruri atunci când pedalează;
  • Far montat pe aripa de protecție din față, alimentat cu baterii, plus catadioptrii și stop, pentru a putea ieși la plimbare inclusiv seara;
  • Clopoțel montat pe ghidon.

Greutate totală a acestei biciclete DHS este una măricică, la cele 16.2 Kg ale sale.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta DHS Cruiser 2696 poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Cu toate că greutatea cu care vine Cruiser 2696 este una mare, în comparație cu alte genuri velo, atunci când vine vorba despre biciclete de oraș, lucrurile sunt în general diferite. Nu se pune atât de mult accent pe performanță, motiv pentru care câteva kilograme în plus, chiar nu contează. Vei observa existența unor modele ce depășesc 20 sau chiar 25 kg.

În rest, bicicleta arată și se comportă bine. Vine cu un butuc Velosteel, de calitate, sistem de frânare eficient, iar angrenajul este de la o firmă serioasă, cu istorie vastă în fabricarea unor astfel de piese. Ai putea afirma că DHS-ul reprezintă un adevărat chilipir, pentru suma de sub 200 Euro la care o poți achiziționa și nu ai greși câtuși de puțin.

Bicicleta de oras Scirocco Promenade Cruiser

Cu toate că în mod cert până acum deja te-ai obișnuit cu faptul că în general ne place să îți oferim informații relevante despre producător, cei de la Scirocco nu au fost interesați să ofere prea multe detalii despre compania lor pe internet. Abia după ample căutări a putut fi găsit că ei au pornit ca firmă de producție și magazin biciclete în Italia, unde erau specializați pe fabricarea și vinderea modelelor de biciclete copii.

Cu timpul s-au axat și pe alte variante – trekking, pliabile, de oraș etc. – iar datorită calității decente ale produselor vândute, dar în special al prețurilor mai mult decât acceptabile cu care vin, au devenit o firmă ce distribuie produsele lor în mare parte a țărilor care fac parte din Uniunea Europeană.

Cu toate că nu avem prea multe informații despre companie, modelul de față a fost ales în clasamentul nostru din mai multe considerente ce vor fi expuse în cele ce urmează: în primul rând prețul de achiziție mic cu care vine, plus faptul că are printre dotări piese precum Shimano Nexus sau Thun. Așadar, citește în continuare pentru a afla mai multe informații tehnice legate de componentele sale.

Cadrul acestei biciclete este unul simplu, fabricat din oțel, și are o geometrie specifică unei biciclete de oraș clasică/de plajă, cu top-tube-ul sudat de seat post ceva mai jos. În același timp, se poate observa prezența unui tub suplimentar, care face legătura între top-tube și down-tube, o altă caracteristică des întâlnită pe biciclete de oraș. Rolul său este de a mări rigiditate cadrului și de a crește rezistență împotriva șocurilor. Furca din dotare rigidă, este fabricată tot din oțel.

Din punct de vedere vizual, bicicleta se prezintă bine: vine în mai multe nuanțe – verzui, alb sau roșu – iar punctele de sudură sunt destul de bine realizate.

Transmisia este punctul forte al acestei biciclete de oraș. Astfel, ea este formată dintr-un angrenaj ce are o singură foaie cu 44 dinți, plus un pinion cu 19 dinți. Vine în schimb cu trei viteze, rapoartele diferite fiind controlate de butucul Shimano Nexus 3. Schimbarea treptelor se realizează prin maneta shifter Shimano Nexus Revoshift, care este montată pe ghidon. Prezența celor trei rapoarte diferite oferă acestei biciclete o versatilitate pe care o bicicletă single speed nu o are.

Calitatea butucului este una foarte bună, iar schimbul vitezelor este exact, motiv pentru care a și fost specificat faptul că transmisia reprezintă punctul forte al lui Scirocco.

Sistemul de frânare al acestei biciclete este format din frână pe spate tip torpedo, inclusă în butucul Nexus 3, despre care știm că este una bună, ce funcționează satisfăcător și care încetinește adecvat o bicicletă, plus o frână de mână pentru roata din față, un V-brake no name, despre care nu se poate spune altceva decât că funcționează și atât. Însă prezența acesteia ca o frână de urgență, în situațiile în care cea coaster este depășită, trebuie încurajată și aplaudată.

Roțile sunt compuse din jante duble marcă proprie de 26 inci, din aluminiu, ce vin echipate cu anvelope Rubena. Roata din față este prinsă de cadru prin butucul Thun Topaz, o firmă nu foarte cunoscută, însă nemțească, ce oferă o calitate specifică produselor fabricate în această țară.

Șaua este una confortabilă, ce are montate pe partea posterioară a sa o pereche de arcuri, care fac plimbările ceva mai relaxante, preluând parte din șocurile asfaltului.

La capitolul extra, putem aminti protecția de lanț, foarte utilă pe biciclete de oraș, aripile de protecție împotriva noroiului, pentru ambele roți, farul de pe față alimentat cu baterii și catadioptrii.

Greutatea totală este una destul de mare, situată la 15.7 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Scirocco Promenade Cruiser poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Una peste alta, Scirocco a reușit din nou să ne uimească, prin intermediul modelului Promenade Cruiser. Adesea ne punem întrebarea, atunci când discutăm despre această firmă, cum reușesc să echipeze modelele lor cu unele dintre produsele destul de scumpe existente pe piață, dar cu toate acestea să păstreze un preț de vânzare mai mult decât acceptabil.

Așadar, chiar dacă în cazul de față dotările nu sunt unele care să dea pe spate, prezența butucului Shimano Nexus 3, dotat cu retrofrână trebuie considerat un mare atu cu care această bicicletă vine.

Acestea fiind spuse, Scirocco trebuie considerat câștigătorul acestui segment de piață, iar motivele sunt următoarele:

  • Greutatea este asemănătoare, diferența de 0.5 kg pe care Promenade Cruiser o are în fața lui Cruiser 2696 fiind insignifiantă;
  • La capitolul frâne, punctează puțin mai bine DHS, datorită frânei pe față, ce este un V-brake mai de calitate față de cel prezent pe Scirocco, însă și acela este unul destul de ieftin, ce poate fi achiziționat cu o sumă de sub 100 lei;
  • La capitolul extra, iarăși este un mic punct în plus pe care Cruiser 2696 îl are datorită faptului că vine cu portbagaj spate deja montat;
  • În ceea ce privește transmisia, însă, un foarte mare avantaj în are Scirocco, cu al său butuc Shimano Nexus 3.

Chiar dacă modelele de biciclete de oraș sunt fabricate pentru a fi pedalate într-un stil relaxant, este bine să ai siguranța că atunci când se schimbă puțin regimul pantei, ai cu ce să contracarezi și nu trebuie să dai la pedale până când începi să transpiri. Acesta este și motivul pentru care Promenade Cruiser a fost ales câștigător la această categorie.

Biciclete de oraș cu un preț de achiziție de sub 300 Euro

Mare parte a cruiser-elor întâlnite în agest segment de preț vor avea cadrul fabricat tot din oțel, la fel ca cele din gama de sub 200 Euro, însă vom putea observa prezența și a unor modelelor de biciclete de oraș fabricate din aluminiu. Totodată, cu toate că vei întâlni și variante de biciclete single speed, cele ce au fost selectate în acest clasament vin cu mai multe viteze din care poți alege și care fac cruiser-ul mult mai ușor de pedelat și de controlat la vale și în special la deal.

Deja multe modele vor avea elemente fabricate de producători renumiți, în vreme ce greutatea totală a bicicletelor rămâne una considerabilă, cu toate că rar va depăși pragul de 15 kg.

În continuare vor fi prezentați concurenții pentru titlul de cea mai bună bicicletă de oraș cu prețul de achiziție situat sub valoarea de 300 Euro.

Bicicleta de oras Adriatica Holland Lady

Adriatica este un producător Italian de biciclete ce are ca principal obiectiv acela de a produce biciclete de oraș, cu toate că are o și gamă relativ restrânsă de MTB-uri și variante hibrid. Firma a fost înființată în anul 1946, ca un mic atelier specializat în producerea și vânzarea de biciclete de către Umberto Cardinali, în Pesaro, un mic oraș italian.

În 1970, Cardinali a vândut compania către Luigi Domenicucci, un expert în mecanica bicicletelor, care a continuat business-ul, dezvoltându-l într-un mod profesionist. În anii 2000, acesta a construit o fabrică nouă, în zona Tuscany, care reprezintă aria industrială a orașului Pesaro.

Cu toate că nu produc un număr imens de biciclete în fiecare an, cei de la Adriatica s-au consacrat prin materialele care aleg să fie folosite în construcția modelelor lor, fiind în permanență în pas cu competiția, iar calitatea produsului finit se bate de la egal la egal cu alte companii cu bugete de investiții mult mai mari și un prestigiu net superior.

Și modelul Holland Lady face parte din aceleași tipare consacrate de italieni. Cu un cadru de aluminiu și confort sporit în timpul plimbării, principala caracteristică al acestui model de bicicletă single speed este simplitatea. În continuare vor fi prezentate ceva mai în detaliu caracteristicile tehnice.

Cadrul bicicletei de oraș Adriatica prezentat aici este fabricat din aluminiu, fapt care nu poate decât să bucure, din moment ce mulți producători contracandidați din acest segment de preț încă folosesc oțelul ca material de bază. Acesta vine cu o geometrie tipică pentru o bicicletă damă oraș cu design clasic/de plajă. Astfel, top-tube-ul este prins de seat-post mult mai jos față de alte variante de biciclete, cum ar fi MTB-urile sau bicicletele de șosea.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă bine. Culorile alese sunt tipice pentru o bicicletă damă oraș, și anume bleu cu elemente albastre sau mov deschis cu elemente mov închis. Combinațiile sunt unele interesante, iar aspectul general este plăcut. Punctele de sudură sunt și ele executate corespunzător, iar cablurile, atât cel ce duce către V-brake-ul din spate, cât și cel pentru roata din față sunt destul de atent fixate, pentru a oferi acestei biciclete un aer îngrijit.

Furca rigidă, marcă proprie, este fabricată din oțel Hi-ten, a cărei denumire vine de la abrevierea termenilor High Tensile, indicând un aliaj ce are o rezistență destul de bună. Cu toate acestea, dintre toate îmbunătățirile care pot fi aduse oțelului standard prin adiționarea de alte materiale, această variantă de aliaj este cea mai slabă, îmbunătățind doar cu puțin performanțele metalului original. Pe de altă parte, cockpit-ul este în totalitate fabricat din aluminiu.

Transmisia este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie ce are 42 dinți, care vine împreună cu o casetă cu un pinion cu 18 dinți. Așa cum a fost specificat în descriere și concluzionând după ce observăm detaliile tehnice ale sistemului de transmisie, rolul acestei biciclete single speed este acela de a oferi un stil de pedalare relaxant, fără bătăi de cap în ceea ce privește schimbatul vitezelor.

Sistemul de frânare este compus din două V-brake-uri din aluminiu, marcă proprie, care își fac treaba decent, cu toate că nu impresionează.

Roțile de 26 inci sunt alcătuite din jante de aluminiu, peste care sunt montate o pereche de cauciucuri cu profil specific bicicletelor utilizate pe asfalt, marcă proprie. Șaua este și ea tot marcă proprie, este moale și vine cu arcuri montate pe partea posterioară, pentru un plus de confort.

Ca extra-uri, putem aminti prezența portbagajelor atât pe spate cât și pe față, însemnând că poate fi cărate o mulțime de bagaje pe această bicicletă single speed. Totodată, ea vine și cu far și stop alimentate cu ajutorul bateriilor, plus aripi de protecție împotriva noroiului și apărătoare de lanț, făcând Adriatica un model de cruiser ce poate fi scos la plimbare indiferent de vremea de afară sau de perioada zilei, fie dimineață, fie seară.

Greutatea totală este una decentă, situată la 14.5 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Adriatica Holland Lady poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Concluzionând, cu toate că Holland Lady este o bicicletă single speed, ceea ce pentru mulți poate părea un mare dezavantaj, aceasta nu a fost fabricată pentru a fi folosită pe munți sau să câștige vreun concurs de viteză. Scopul principal al ei este acela de a oferi experiențe relaxante, pe malul mării, ori pe aleile line ale parcurilor, obiectiv pe care și-l îndeplinește cu brio.

Cu toate că da, comparativ cu alte modele ce vin cu opțiunea multi-speed este net inferioară ca performanțe, câștigă pe partea de personalitate și istorie, păstrând mare parte a liniilor și a designului original specific unei biciclete de oraș.

Bicicleta de oras Devron Urbio U2.6

Devron face parte dintr-o linie separată a producătorului de biciclete DHS, ce are sediul la Deva și care a fost fondat în anul 1999, la Petroșani, datorită unor investiții destul de importante venite dinspre China. Datorită succesului de care s-au bucurat modelele lor, aceștia și-au construit o nouă fabrică în orașul de reședință a județului Hunedoara.

Devron a fost lansat ca brand pe la finalul anului 2012, după ce românii au lucrat intens pentru a produce cele mai bune variante de mountain bike-uri existente pe piață, la prețuri mai mult decât atractive. Cu timpul, aceștia și-au extins puțin gama de produse, astfel că bicicletele de top produse de DHS, indiferent de tipologia lor, poartă în prezent logo-ul Devron.

Urbio U2.6 este o bicicletă de oraș ce vine cu niște dotări care într-adevăr impresionează, pentru gama de preț din care face parte. Astfel, el iese în evidență printr-un cadru din aluminiu și componente Shimano, dar citește în continuare toate detaliile tehnice, pentru a te convinge de ce mulți pasionați de ciclism consideră bicicletele Devron drept unele dintre cele mai bune modele ce sunt fabricate la noi în țară.

Cadrul este unul cu o geometrie tipică pentru o bicicletă de oraș clasică, și așa cum a fost specificat și ceva mai devreme, este unul ce ține pasul cu ultimele tehnologii folosite în industria velo, fiind fabricat din aluminiu 6061. Acest tip de material reprezintă un aliaj al aluminiu cu magneziu și siliciu, care are o rezistență foarte bună la stres. În același timp este destul de maleabil, iar toate aceste avantaje vin cu o greutate specifică relativ mică, mult scăzută în comparație cu oțelului.

Estetic, bicicleta se prezintă excelent. Culoarea aleasă, negru mat, cu sigla roșie și inserții roșii pe top-tube, seat post, aripi de protecție și protecția de lanț dau un aspect general extrem de plăcut și se combină excelent cu cromul ghidonului. Punctele de sudură sunt și ele foarte bine realizate, iar  singurul cablu întâlnit pe bicicletă este atent prins pe sub down-tube, pentru a-i oferi acestei biciclete un aer general îngrijit.

Furca fixă și cockpit-ul poartă sigla Devron și sunt și ele fabricate tot din aluminiu.

Transmisia lui Urbio U2.6 este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie ce are 38 dinți, plus un pinion cu 19 dinți. Rapoartele diferite sunt controlate prin intermediul butucului roții din spate, care este un Shimano Nexus 3. Vitezele sunt schimbate folosind maneta Shimano Nexus SL-3S41E Revo Shifter. Acest butuc este unul de calitate, fiabil, ce funcționează bine, precis, fără rateuri în schimbarea vitezelor și care, datorită faptului că este capsulat, nu necesită mentenanță.

Sistemul de frânare reprezintă partea ceva mai slabă a acestei biciclete Devron, fiind compus dintr-o frână stil coaster, inclusă în butucul Shimano și atât. Dacă alte modele de biciclete de oraș mai vin și cu un dispozitiv de mână, pentru siguranță și precizie în oprire, Urbio nu este dotat și cu așa ceva.

Roțile sunt alcătuite din jante de 26 inci din aluminiu, marcă proprie, care sunt echipate cu o pereche de anvelope de bună calitate, Kenda K1008 Flames, ce vin cu o margine interioară albă. Aceasta se combină excelent cu nuanța de negru în care este vopsit cadrul.

Șaua DDK Dex 19 este una specifică pentru biciclete de șosea, fiind lată, dotată cu un strat generos de burete și echipată cu o pereche de arcuri montate pe partea posterioara. Acestea ajută la oferirea unui confort suplimentar în timpul pedalării.

La extra-uri pot fi amintite aripile de protecție ce se găsesc montate deasupra ambelor roți, care sunt ideale pentru a nu te stropi, ce vin și ele vopsite în negru, cu inserții de roșu, oferind un plus de efect din punct de vedere estetic. Tot aici intră și protecția de lanț, ce poartă aceleași culori.

Greutatea acestei biciclete este una decentă la cele 14.8 kg.

Pentru a afla mai multe detalii despre echipare și componente citește un review mai detaliat al bicicletei de oraș Devron Urbio U2.6

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Devron Urbio U2.6 poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Bicicleta se prezintă foarte bine din punct de vedere estetic, întrecând mare parte a modelelor de biciclete de oraș ce fac parte din aceeași categorie de preț; sistemul de transmisie este unul destul de bun, oferind o mai mare versatilitate în comparație cu o bicicletă single speed; din păcate, un minus destul de mare îl reprezintă unica frână stil torpedo cu care Urbio este echipat – aceasta, cu toate că este bună la viteze mici, are destul de multe limitări când se pedalează ceva mai puternic, o frână de mână fiind mult mai sigură și mai exactă în astfel de situații.

Cu toate acestea, modelul celor de la Devron trebuie considerat câștigător pentru această categorie de preț, din mai multe considerente:

  • Cu toate că nu are un sistem de transmisie foarte performant, cele trei viteze cu care Shimano Nexus vine sunt net superioare și oferă o paletă mult mai mare din care poți alege în comparație cu single speed-ul de pe Adriatica;
  • La sistemul de frânare, Hollan Lady trebuie considerat câștigător, cele două V-brake-uri, cu toate că sunt unele din aluminiu, no name, sunt superioare singurei frâne torpedo de pe Urbio;
  • Dar capitolul care chiar face diferența este cel estetic. Chiar dacă varianta celor de la Adriatica arată foarte bine, culorile alese sunt plăcute și atractive, vizual, Devron stă excelent, nuanțele negre cu inserții de roșu asigurându-ți câteva priviri întoarse după tine atunci când ieși la pedalat.

Cele mai bune modele de biciclete de oraș dedicate femeilor

Atunci când dorești să achiziționezi o bicicletă damă oraș trebuie, în primul rând să te întrebi cu ce se deosebește acesta de un model de bicicletă bărbați, pentru a știi după ce să te uiți. Din fericire, spre deosebire de celelalte tipuri velo, fie ele MTB-uri sau Road Bikes, nu vei observa diferențe atât de pregnante între un model de bicicletă damă oraș și unul de bărbați. Cu excepția dimensiunilor ceva mai reduse ale cadrului și desigur a culorilor dedicate sexului frumos.

Cu toate acestea, se poate ca din când în când să observi că o bicicletă damă oraș vine cu un top tube care se curbează puțin mai mult spre partea de jos a tubului de șa, față de cel de pe un cadru dedicat bărbaților, ce tinde să fie mai drept. În același timp, cadrul cu care o bicicletă damă oraș vine se poate să fie compus din tuburi mai înguste și să cântărească ceva mai puțin față de unul clasic. Totodată, estetica folosită va fi mai feminină, cu elemente și culori mai vii. Câteodată se poate ca până și șaua să fie ceva mai lată.

Pentru această categorie de produse a fost aleasă ca limită superioară de preț valoarea de 400 Euro. Astfel, modelele ce urmează a fi prezentate în continuare vin cu dotări bune: cadru fabricat de cele mai multe ori din aluminiu, cu design din ce în ce mai deosebit și cu greutăți generale ce nu depășesc 14 kg.

Acestea fiind spuse, hai să vedem concurenții pentru cea mai bună bicicletă damă oraș.

Bicicleta de oras Alpina Frascona Donna

Alpina bikes este o mică firmă de biciclete ce s-a lansat în Italia în anul 1976, în orașul Romagna. Mecanicii din această localitate sunt considerați unii dintre cei mai buni din toată Italia, indiferent de industria din care ei fac parte. Printre motive, numărându-se pasiunea cu care lucrează, sensibilitatea cu care tratează fiecare piesă mecanică ce le iese în cale, dar și compasiunea simțită în sufletul echipei din care fiecare mecanic face parte.

Cei de la Alpina se laudă că recunosc adevărata valoare a oamenilor, atât a celor ce lucrează pentru ei, cât și a clienților cărora le sunt adresate modelele produse în micul lor atelier. Astfel, bicicletele rezultate sunt relaxante, amuzante, conținând piese de cea mai bună calitate. Cel mai important aspect, însă, este confortul. De departe pe primul loc în designul oricărui model ce le iese pe poarta, confortul bicicletelor Alpina este recunoscut în toată Italia.

Același lucru poate fi spus și despre Frascona Donna. Acest model este unul cu un design și specificații vintage, dar cu un confort al plimbărilor adecvat secolului 21. Din această cauză bicicleta damă oraș ce urmează să fie prezentată în continuare are un singur scop – acela de a crea o experiență cât mai plăcută și autentică de pedalare. În continuare vor fi prezentate specificațiile tehnice pe care mecanicii italieni s-au hotărât să le incorporeze în acest model.

Cadrul este unul simplu, cu un design de bicicletă damă oraș clasică. El este fabricat din oțel Hi-Ten, un material relativ recent, în comparație cu forma pe care bicicleta o are, care este una specifică anilor 1940. Această denumire a oțelului vine de la abrevierea termenilor High Tensile Steel, ce indică un aliaj cu o rezistență ceva mai ridicată în comparație cu materialul original.

Așa cum a fost specificat și în prezentarea generală a modelelor de bicicletă damă oraș, și în acest caz se pot observa tuburile ceva mai subțiri, în comparație cu variantele dedicate bărbaților. Datorită acestui fapt, greutatea generală a bicicletei va fi, cu siguranță, una nu foarte mare. Furca este fixă și fabricată tot din oțel Hi-Ten.

Din punct de vedere estetic, această bicicletă damă oraș se prezintă foarte bine. Ea vine cu un design vintage, foarte atrăgător și culoare specifică anilor 40, un bleu mat. Aceasta se îmbină foarte bine cu maro-ul apărătorii roții din spate și a șeii. Punctele de sudură sunt impecabil realizate și se vede că italienii au fost foarte atenți la fiecare detaliu.

Din punct de vedere al echipării, Frascona Donna nu dorește să impresioneze, încercând să păstreze lucrurile cât mai autentice perioadei interbelice. Astfel, transmisia este una simplă, realizată dintr-un angrenaj cu o singură foaie de oțel, ce vine împreună cu un pinion.

Această bicicletă damă oraș vine cu un sistem de frânare ceva mai modern, fiind reprezentat de două V-brake-uri din aluminiu, marcă proprie. Acestea au o calitate destul de bună, sunt fiabile și ușor de controlat, prin mânerele amplasate pe ghidon.

Roțile de 28 inci sunt alcătuite din jante de aluminiu, ce sunt echipate cu niște anvelope no-name, cu un profil specific turelor pe asfalt.

La capitolul extra, putem aminti farul și stopul, ce sunt alimentate prin dinamul montat pe roata din față, cu care această bicicletă damă oraș vine și aripile de protecție împotriva noroiului. În plus, peste aripa roții din spate este prezentă o apărătoare suplimentară, din piele ecologică, inscripționată cu logo-ul firmei Alpina. Tot din același material sunt fabricate șaua și manșoanele. Totodată, Frascona Donna este dotată și cu o protecție completă a lanțului.

Tot aici intră și portbagajul spate și cel față, plus coșulețul din fața bicicletei.

Greutatea totală a acestui model Alpina este de 13 kg, fiind mult mai ușoară față de multe modele de biciclete ce fac parte din aceeași categorie de preț.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Alpina Frascona Donna poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Concluzionând, Frascona Donna este o bicicletă care arată foarte bine, cu un aer vintage, interbelic, dar care vine cu tehnologie modernă în ceea ce privește cadrul și sistemul de frânare. Cu toate că nu este un model performant, cei de la Alpin nici nu au dorit acest lucru.

Scopul lor este acela de a fabrica bicicleta ca o extensie a persoanei care o încalecă. Astfel, caută ca fiecare model să fie în primul rând confortabil și apoi ușor și plăcut de pedalat, iar aceste obiective și le îndeplinesc cu brio în cazul lui Frascona Donna.

Bicicleta de oras Kross Salt

Kross a fost înființată în anul 1990 de către un fost mecanic de biciclete, în Polonia, din dorința de a produce cele mai bune modele pentru publicul larg. Se poate spune că lucrul acesta i-a reușit, întrucât în ziua de astăzi conduce o fabrică ce are mai bine de 500 de angajați, iar pe porțile acesteia ies peste 250.000 de biciclete, anual. Iar loc să crească mai are, doar cerere să fie, fabrica având o capacitate de producție ce depășește un milion de unități pe an.

Salt este o bicicletă damă oraș care vine cu cadru de aluminiu, design clasic și aspect foarte plăcut. Dar haide să vedem dacă merită titlul de cea mai frumoasă bicicletă damă oraș ce poate fi achiziționată sub prețul de 400 Euro.

Cadrul este fabricat dintr-un material patentat de către cei de la Kross și care poartă denumirea Aluminium Performance. Practic, este vorba despre un aluminiu 6061 clasic. Acesta reprezintă un aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu care este foarte des utilizat pentru cadrele de bicicletă datorită costului mic de producție și a rezistenței foarte bune la stres. Totodată, spre deosebire de alte aliaje, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme, iar greutatea este net inferioară oțelului. Furca fixă este fabricată din oțel.

Din punct de vedere estetic, această bicicletă damă oraș vine cu un design clasic și se prezintă foarte bine. Culoarea aleasă, un albastru intens mat, se combină de minune cu inserțiile de alb de pe top-tube și down-tube, dar și cu capacul de protecție a lanțului care este în totalitate alb. Punctele de sudură au fost atent realizate și este clar că s-a ținut cont și de acest aspect. Totodată, faptul că vine fără nici un cablu care să atârne de pe cadru îi oferă acestei biciclete  un aer ceva mai elegant.

Transmisia este compusă dintr-un angrenaj cu o singură foaie din aluminiu, cu 44 dinți, plus un pinion cu 19 dinți. Vorbim, așadar, despre o bicicletă single speed.

Sistemul de frânare este unul simplu, compus dintr-o frână stil torpedo ce este inclusă în butucul spate Shimano Coaster Brake. Cu toate că acesta funcționează bine, fiind rezistent și oferind o fiabilitate mare, din păcate nu este suficient. Dacă vrei ca mereu să te plimbi foarte încet, este ok. Însă dacă ai de gând ca atunci când vezi o vale să prinzi ceva viteză, prezența pe bicicleta damă oraș doar a frânei torpedo se poate dovedi una neinspirată, acestea fiind destul de limitate în ceea ce privește încetinirea de la viteze mari.

Roțile sunt alcătuite din jante de 26 inci din aluminiu, ce vin echipate cu anvelope Schwable Fat Frank, ce au un profil specific pedalării pe asfalt.

Ca extra, amintim aripile de protecție pe ambele roți, capacul de protecție a lanțului și clopoțelul montat pe ghidon.

Greutatea totală pentru această bicicletă damă oraș este de 14.2 kg.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Kross Salt poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Kross vine cu un model de bicicletă damă oraș frumoasă, cu linii interesante și un aspect foarte îngrijit și elegant. Culorile sunt bine alese și se îmbină de minune. Transmisia este una single speed, dar Salt va fi alegerea ideală pentru persoanele care doresc o bicicletă relaxantă și confortabilă, în detrimentul uneia mai performante, dar mai puțin comode. Ca un minus trebuie amintit sistemul de frânare torpedo.

Una peste alta, au fost prezentate două modele de biciclete de oraș foarte asemănătoare între ele: ambele single speed, ce au ca principal scop confortul și aspectul, în detrimentul performanței. Cu toate acestea, Frascona Donna trebuie considerat câștigător, din mai multe puncte de vedere, ce urmează a fi enumerate:

  • În primul rând, sistemul de frânare V-brake al italienilor depășește în ceea ce privește performanțele torpedo montat de către polonezi;
  • Tuburile înguste ale lui Frascona Donna o fac să cântărească cu peste 1 kg mai puțin decât Salt, cu toate că are cadrul fabricat din oțel și nu aluminiu, precum Kross, care în teorie este mai ușor;
  • Vine cu mult mai multe extra-uri: far și stop alimentate prin dinam, portbagaj față și spate, coșuleț, manșoane + șa + protecție roată din piele ecologică.

Cu toate că din punct de vedere al design-ului, Salt stă parcă puțin mai bine, venind cu o culoare mai intensă și cu linii ceva mai interesante, din păcate nu este suficient pentru a putea declara bicicleta polonezilor câștigătoare. Așadar, cea mai bună bicicletă damă oraș, cu prețul de achiziție mai mic de 400 Euro este Frascona Donna.

Biciclete de până în 500 Euro

Deja de la această sumă putem discuta despre unele dintre cele mai bune biciclete de oraș existente pe piață. În acest segment vei întâlni producători renumiți și biciclete din ce în ce mai diverse: dacă anumite firme aleg să-și echipeze modelele cu ceva mai multe viteze, pentru a crește performanțele bicicletelor lor, alții preferă să meargă pe mâna a mai puține opțiuni în ceea ce privește rapoartele, dar să puncteze foarte bine la capitolul estetic.

Astfel, vei putea găsi biciclete multi-speed, cu până la 7 viteze cu care chiar vei atinge viteze mai mult decât acceptabile, dar și biciclete care odată scoase la plimbare vor deveni atracția tuturor oamenilor de pe stradă. Important aici este ceea ce îți dorești tu mai mult de la modelul tău de cruiser.

În continuare vor fi prezentați concurenții pentru cele mai bune biciclete cu prețul de achiziție mai mic de 500 Euro.

Bicicleta de oras Felt Jetty Men 3sp

Grupul Felt a luat ființă la finele anilor 80, când starul din motocros, Johnny O’Mara l-a întrebat pe mecanicul specializat în motociclete, Jim Felt, dacă nu îi poate construi un model de bicicletă specializat pe time trail, cu care să participe la triatloane.

Astfel, Jim Felt s-a apucat să îmbunătățească modelele de biciclete de șosea existente la vremea aceea, modificând poziția de pedalare a ciclistului, pentru a mări eficiența aerodinamică, lucru care a funcționat, iar Johnny a început să câștige curse. Deja în 1990 Felt era unul dintre cei mai căutați mecanici printre participanții la triatloane.

La 10 ani distanță a construit fabrica existentă în prezent, cu ajutorul a încă două persoane. Țelul bicicletelor Felt care ieșeau de pe linia de producția a fost încă de la început acela de a fi cele mai bune din lume. Lucru care s-a și întâmplat, modelele de biciclete Felt câștigând în prezent o mulțime de concursuri datorită dotărilor și tehnologiei extraordinare cu care vin.

Modelul prezentat aici, Jetty Men este o bicicletă cu trei viteze care vine cu cadru din oțel, componente Shimano și un design ce îi va da pe spate pe toți prietenii tăi. Dar haide să vedem împreună detaliile tehnice ale acestui model.

Cadrul este unul fabricat din oțel, robust, care asigură ciclistului o platformă extrem de stabilă și durabilă, oferind în același timp un aspect ceva mai agresiv. Tubul suplimentar caracteristic pentru cruisere, cel care leagă top-tube-ul de down-tube, are o formă curbată, foarte interesantă. Furca fixă este și ea, la rândul ei, fabricată din același material ca și cadrul.

Din punct de vedere vizual, se prezintă excelent. Culorile alese sunt destul de interesante: gri cu inserții de roșu și alb sau full portocaliu. Punctele de sudură sunt realizate impecabil și se vede clar că cei de la Felt nu au ignorat acest aspect. Cablul care duce către schimbătorul spate (singurul cablu de pe bicicletă) este atent tras pe sub down-tube, pentru a oferi acestei biciclete de oraș un aer elegant.

În ceea ce privește echiparea, aceasta constă într-o transmisie compusă dintr-un angrenaj de oțel cu o singură foaie cu 44 dinți, plus un pinion cu 19 dinți ce vine montat pe butucul Shimano Nexus. Acesta este cel care controlează rapoartele, oferind astfel cruiser-ului trei viteze diferite, așa cum ne sugerează și denumirea bicicletei. Maneta schimbător este tot Nexus. Transmisia este una destul de bună, oferind ceva mai multe opțiuni în comparație cu o bicicletă single speed.

În ceea ce privește sistemul de frânare, acesta este controlat tot prin butucul Shimano Nexus, care are o frână torpedo inclusă în el. Cu toate că frânarea este una destul de bună pentru turele line și relaxante, atunci când te deplasezi cu viteze ceva mai mari ar fi ideal să ai mai multe opțiuni de încetinire. O frână de mână V-brake pentru roata din față ar fi fost perfect, cu atât mai mult cu cât bicicleta este una multi-speed.

Roțile sunt compuse din jante de 26 inci Felt din aluminiu, care vin echipate cu cauciucuri Felt Quick Brick. Acestea sunt ceva mai late și mai groase, având două roluri: pentru a face turele mai confortabile și relaxante, preluând parte din șocuri, dar și pentru a face bicicleta mai atractivă.

Ghidonul este unul high-riser și, împreună cu șaua care este dotată cu un strat de burete gros plus arcuri montate pe partea din spate (al căror rol este acela de a absorbi parte din șocuri), oferă un confort suplimentar ciclistului și o poziție relaxată de pedalare.

La capitolul extra trebuie amintită protecția de lanț, ce vine cu un design aparte, plus portbagajul spate, care și el, la rândul lui, pe lângă funcționalitate are și un rol estetic, completând astfel designul bicicletei.

Din păcate, greutatea este un nou punct în minus pe care Jetty Men îl primește. Astfel, la cele 19.9 kg ale sale, se poate să te cam cocoșeze atunci când vrei să o cari de la etajul 7, pe scări.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Felt Jetty Men 3sp poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Jetty Men este o bicicletă ce arată impecabil și care cu siguranță va atrage atenția tuturor oamenilor de pe stradă. Cu un design unic, roți late și groase, culori interesante și accesorii care completează perfect partea artistică, în mod cert va fi o plăcere să ieși să dai o tură.

Totodată, datorită cadrului solid și a șeii confortabile, plimbările tale vor fi relaxante. Din păcate, până ajungi să pedalezi va fi o problemă, pentru că nu va fi ușor să cari pe scări cele aproape 20 kg ale bicicletei. Și cu toate că vine cu o transmisie decentă cu trei rapoarte diferite, nu te vei putea bucura prea mult de ele din cauza sistemului de frânare, care nu este nici pe departe unul foarte sigur.

Bicicleta de oras Kross Cinnamon

Acesta este al doilea model de bicicletă de oraș fabricată de polonezii de la Kross, pe care o prezentăm. Firma a fost înființată în anul 1990 de către un fost mecanic de biciclete, care avea ca principală dorință producerea celor mai bune modele pentru publicul larg. În prezent, fabrica are mai bine de 500 de angajați și produce peste 250.000 de biciclete anual, cu toate că are o capacitate de producție ce poate depăși un milion de unități pe an.

Cinnamon vine cu un design frumos, cu linii curbe ce oferă un aspect plăcut, componente Shimano și Schawlbe. Citește descrierea tehnică detaliată pentru a te convinge de ce acest model candidează pentru poziția de cea mai bună bicicletă cu un preț de achiziție mai mic de 500 Euro.

Cadrul este fabricat dintr-un material patentat de către cei dela Kross, Aluminium Performance. Este practic vorba despre un aluminiu 6061, care reprezintă un aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu. Acesta este adesea utilizat în industria velo, datorită rezistenței bune la stres, a prețului nu foarte ridicat de fabricare dar și a greutății specifice relativ mici, inferioară oțelului. Furca fixă este fabricată din oțel.

Din punct de vedere estetic, acesta se prezintă foarte bine. Culorile alese, albastru-cenușiu combinat cu crem-ul de pe top-tube, aripi de protecție și apărătoarea de lanț oferă bicicletei un aspect foarte plăcut. Totodată, tuburile groase, ceva mai curbate ca de obicei, sunt cel puțin interesante, iar cel suplimentar, care este întâlnit doar pe biciclete de oraș, ce unește top-tube-ul de down-tube este puțin mai subțire, pentru un plus de efect.

Singurul cablu existent pe bicicletă, cel care controlează schimbătorul, este atent prins pe sub down-tube, pentru a-i oferi bicicletei, împreună cu punctele de sudură perfect realizate, imperceptibile, un aer îngrijit.

Transmisia este formată dintr-un angrenaj cu o singură foaie din aluminiu, cu 44 dinți, plus un pinion cu 19 dinți cu care vine butucul Shimano Nexus SG-3C41. Acesta este cel care controlează rapoartele, oferind trei viteze diferite de deplasare. Controlul acestora se face prin intermediul schimbătorului Shimano Nexus SL-3S35E. Transmisia este una destul de bună, schimbul de viteze executându-se precis.

Din păcate, sistemul de frânare nu poate fi lăudat prea tare. Aceasta deoarece este format dintr-o frână torpedo, care este inclusă în butucul Shimano și atât. Dacă un sistem de genul acesta ar fi fost suficient pentru o bicicletă single speed, pentru cele care vin cu mai multe rapoarte, ea nu face față opririlor de la viteze ceva mai mari, adesea blocând roata din spate și cauzând deraparea ei. Dacă știi să controlezi deraparea este bine, dar dacă nu, se poate să te sperii și să cazi sau să te accidentezi.

Roțile de 26 inci sunt compuse din jante de aluminiu, echipate cu anvelope Schwalbe Fat Frank. Acestea sunt unele mai groase și mai late, ideale pentru preluarea a parte din șocuri, dar punctând bine și la partea estetică.

Șaua este una foarte confortabilă, cu un strat de burete generos și cu arcuri montate pe partea posterioară, care și ele preiau parte din șocurile drumului. Totodată, aceasta, împreună cu ghidonul high-rise îți vor oferi o poziție de pedalare relaxantă și o plimbare confortabilă.

La capitolul extra, putem discuta despre apărătorile de protecție și protecția de lanț, care sunt vopsite astfel încât să se potrivească de minune cu nuanțele bicicletei.

Greutatea este una decentă, cu toate că puțin cam mare pentru segmentul de piață din care face parte, la cele 15.4 kg ale sale.

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Kross Cinnamon poate fi consultat aici

Rating și concluzii

Una peste alta, Kross vine cu o bicicletă de oraș foarte frumoasă, cu un design nou, modern, cu linii ceva mai curbate și care punctează bine la capitolul estetic. Transmisia este una destul de bună, ce oferă niște rapoarte decente, cu posibilități din care poți alege, față de o bicicletă single speed. Din păcate, sistemul de frânare nu este unul performant, putând fi considerat chiar inferior comparativ cu celelalte componente ale bicicletei.

Alegerea câștigătorului pentru cea mai bună bicicletă de oraș cu preț de achiziție de sub 500 Euro nu este ușoară, pentru că:

  • Ambele biciclete sunt extrem de frumoase, cu toate că parcă Felt este ceva mai atractiv;
  • Ambele vin cu un sistem de transmisie Shimano Nexus cu trei viteze;
  • Atât Felt, cât și Kross au doar frâna torpedo cu care butucul Shimano vine inclus drept unic sistem de oprire, care este insuficient;
  • Ambele au ghidon high-rise și șa extrem de confortabilă, care oferă plimbări relaxante;
  • Cu toate că greutatea lui Jetty Men este una uriașă, cu peste 4 kg mai mare ca ce a lui Cinnamon, este prea mic dezavantajul pentru a îl putea considera pierzător la puncte.

Așadar, pentru acest segment de preț trebuie să considerăm rezultatul ca fiind o egalitate, cu o bulină roșie pentru Cinnamon, care vine cu o greutate mult mai mică.

Lasa un comentariu: