Review bicicletă Romet Orkan 5D 2018 - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicletă hibrid Romet Orkan 5D 2018

Review bicicletă Romet Orkan 5D 2018

Orkan 5D reprezintă al doilea model de bicicletă hibrid de la compania Romet. Ei sunt pe piață de mai bine de 70 de ani și folosesc cele mai noi tehnologii din industria velo în procesul de fabricare a bicicletelor.

Așadar, în special pentru modelele lor de top, pașii urmați până la lansarea bicicletelor pe piață sunt următorii: după ce designerii gândesc un model, aceștia îl desenează și dacă primesc aprobare din partea conducerii, bicicleta este printată în miniatură cu ajutorul unei imprimante 3D. Pe modelul rezultat se vor face apoi o mulțime de teste de rezistență, aerodinamică și se notează toate modificările ce trebuie aduse, înainte de intrarea către fabricarea.

În urma tuturor testelor se creează un prototip, care este supus și el mai multor etape de verificare, iar după ce le trece este luat apoi ca etalon, iar fabrica începe construcția modelului respectiv. Liniile de producție sunt complet automatizate, asigurându-se astfel o calitate foarte bună și precisă a produsului finit.

Același lucru s-a întâmplat și în cazul lui Orkan 5D 2018. Avem, astfel, un model de top din gama polonezilor, care vine cu un cadru performant, furcă Suntour Nex și componente Shimano Deore, așa că în mod cert vrei să citești în continuare pentru a vedea în detaliu echiparea acestei biciclete Romet.

  •  Cadru

Cadrul este fabricat din deja clasicul aluminiu 6061, care vine îmbunătățit cu siliciu și magneziu, pentru un plus de rezistență și rigiditate, la o greutate mai mică în comparație cu oțelul. Modul de construcție al tuburilor este hidroformarea, care în cazul acestui model se referă la un ulei încălzit, care este trecut la o presiune foarte mare prin tuburile ce sunt introduse într-o matriță, astfel că acestea ajung să ia forma dorită.

În ceea ce privește design-ul, cadrul este unul tipic pentru o bicicletă hibrid, ceva mai axată pe performanță pe sectorul de off-road, astfel că poziția de pedalare este ușor sportivă. Varianta aleasă aici este una ce vine construită pentru a fi folosită mai degrabă de dame, astfel că top-tub-ul este lăsat mai jos spre partea din spate, pentru a putea fi încălecat mai simplu de către persoanele cu picioare puțin mai scurte și înălțimi mai mici, cum este cazul unora dintre femei.

Din punct de vedere estetic, cadrul stă foarte bine. Tuburile au forme moderne, ceva mai înguste față de variantele clasice și cu un triunghi spate cu țevi subțiri. Punctele de sudură sunt excelent executate și mascate, astfel că sunt aproape imposibil de observat. Culoarea principală aleasă, albul mat, se combină foarte bine cu violetul, care este atât de des întâlnit pe bicicletele de damă și cu argintiul logo-ului. Cablurile ce duc către deraiorul și frâna spate sunt trase prin cadru și doar cel dedicat schimbătorului față este la vedere, dar bine prins pe sub down-tube.

Pentru un aspect cât mai curat și ordonat, în mod cert ar fi fost mai bine ca și cablul ce controlează deraiorul angrenajului să fie tras prin cadru, dar chiar și așa, estetic Orkan 5D punctează foarte bine.

Din păcate cadrul vine cu o singură prindere de bidon, reprezentând un dezavantaj în cursele ceva mai lungi, când prezența unui al doilea recipient de apă te-ar ajuta să faci mai puține pauze.

Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete hibrid unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.

  • Furca

Furca din dotare, SR Suntour NEX DS-RL, este una decentă, cu performanțe mediocre. Aceasta are amortizarea pe arc și o cursă de 63 mm. Be brațul drept există un buton de pretensionare, care este acționat mecanic, cu toate că probabil ar fi fost mai ok dacă ar fi avut și un control pe ghidon, dar poate că suntem prea pretențioși.

Furca este una catalogată drept calitate medie, așa că își va face treaba bine și va reuși să amortizeze mare parte a denivelărilor întâlnite pe traseu, indiferent de natura acestuia. De la bordurile din zonele urbane, până la gropile și pietrișul din păduri, suspensia Nex va atenua destul de bine șocurile drumurilor.

Echipare bicicletă hibrid Romet Orkan 5D 2018
  • Transmisie

Ei bine, la acest capitol Orkan 5D stă chiar foarte bine. Astfel, transmisia este formată dintr-un angrenaj Shimano Deore T6010, cu trei foi ce au 48, 36, respectiv 26 dinți și brațe pedalier de 170 mm din aluminiu, plus o casetă Shimano HG-500, care face parte din gama Tiagra. Vitezele sunt controlate prin intermediul deraioarelor și a manetelor Deore T6000.

Shimano Deore reprezintă deja gama de produse dedicate profesioniștilor în ciclism. Este drept, vorbim despre un entry-level din sectorul profi, dar chiar și așa, calitatea componentelor este una superioară, iar rapiditatea, fiabilitatea și precizia schimbării vitezelor sunt excelente.

Caseta Shimano Tiagra face, la rândul ei, parte din produsele high-end din gama dedicată amatorilor a producătorilor japonezi de componente velo, specifice bicicletelor de șosea. Acest sistem a fost modernizat în anul 2016, făcându-l să semene mai mult cu gama superioară, Shimano 105. Totodată, și în privința performanțelor putem spune că sunt multe asemănări, cu diferența majoră că 105 vine cu o a 11-cea viteză, care este o treaptă superioară, ceva mai adecvată vitezelor mari.

Rapoartele dezvoltate de acest sistem de transmise sunt unele excelente, care te vor ajuta să treci peste orice fel de obstacol vei întâlni și orice tip de pantă, indiferent dacă te decizi să ieși la pedalat pe asfalt sau pe sectoare de drum off-road.

  •  Frâne

Sistemul de frânare este unul mediocru. Cu toate că vorbim despre unul hidraulic pe disc, cu rotor de 160 mm atât pe față, cât și pe spate, Shimano M365 care face parte din gama de produse Altus nu poate fi catalogat mai sus.

Acesta funcționează foarte bine, este exact și îți oferă siguranța că va opri bicicleta atunci când ai nevoie, însă pe zonele de traseu ceva mai tehnice, unde te vei putea duce datorită transmisiei, frânele se vor încinge pe coborârile cele mai abrupte și se va face simțită apariția fading-ului. Dar dacă nu dorești să depășești limitele bicicletei, sistemul M365 va funcționa foarte bine.

  • Roți

Roțile sunt compuse din jantele Alexrims ATD490, care sunt unele de 28 inci, din aluminiu, cu perete dublu și care sunt chiar destul de performante, cu o greutate mai mult acceptabilă, la cele 590 g cântărite. Ele vin echipate cu o pereche de butuci decenți, Shimano M3050, ce fac parte din gama Acera, plus anvelopele Michelin Protek Cross, care sunt unele specifice bicicletelor hibrid, fiind capabile să facă față atât asfaltului, cât și sectoarelor de drum off-road.

Atipic pentru polonezi, au dotat Orkan 5D cu roți mai mult decât acceptabile, lucru care în cazul modelelor ceva mai vechi nu se întâmpla, la acest capitol ei făcând rabat la calitate în trecut.

  • Extra

La capitolul extra putem aminti doar faptul că angrenajul vine cu protecție de lanț, perfectă pentru cei care doresc să facă naveta pedalând în șaua acestei biciclete Romet și faptul că permite montarea aripilor de protecție și a unui portbagaj spate. Și, desigur, șaua Selle Royal ce vine din dotare și care are un strat extra de gel, pentru un plus de confort.

  • Greutate

Greutatea de 13.5 kg este mai mult decât acceptabilă.

Orkan 5D putem spune că ne impresionează. Vine cu un cadru care pe lângă faptul că arată bine se și comportă foarte ok pe traseu și care cu ajutorul furcii Suntor Nex va reuși să ofere ciclistului o cursă lipsită de prea multe șocuri.

În ceea ce privește echiparea, la acest capitol polonezii s-au întrecut pe ei înșiși. Astfel, Orkan 5D vine cu o transmisie Shimano Deore/ Tiagra, care se comportă foarte bine și ce oferă niște rapoarte perfecte, indiferent dacă dorești să cobori pe pante agresive sau să traversezi Transfăgărășanul. Sistemul de frânare este și el unul bun, care va funcționa foarte bine, atâta timp cât nu este supus unor condiții de utilizare extreme, când se va încinge ceva cam rău și nu va mai fi la fel de precis.

Așadar, acestea fiind spuse, putem afirma că pentru prețul de achiziție de sub 850 Euro, Orkan 5D este o alegere excelentă.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Romet Orkan 5D 2018 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: