Review bicicletă hibrid Merida Crossway 300 - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicletă hibrid Merida Crossway 300

Review bicicletă hibrid Merida Crossway 300

De reţinut

De la data postării acestei pagini și până în prezent, acest produs a fost retras de la comercializare (end of life) de către toate magazinele online din România. Poți citi în continuare despre acest produs, însă linkurile de mai jos nu vor duce undeva de unde să poți comanda produsul. Îți recomandăm să citești ghidul compativ pentru biciclete hibrid sau ultimele review-uri de biciclete hibrid.

Despre firma Merida sunt multe de spus. Ei reprezintă dovada clară că percepția populației despre un produs sau despre o țară, în general, se poate schimba cu seriozitate și respect față de client, indiferent din ce clasă socială face acesta parte.

Istoria bicicletelor Merida a început în anul 1970, când taiwanezul Ike Tseng, într-una din plimbările sale prin Statele Unite a observat că pe ușa unui magazin de biciclete era lipit un afiș pe care scria: “Din cauza calității inferioare, nu se iau în service biciclete fabricate în Taiwan”. Acest lucru l-a marcat și l-a impulsionat foarte tare și, doi ani mai târziu, firma Merida luat ființă. Principala dorință a sa era aceea de a produce cele mai bune și performante biciclete din Taiwan. Iar de atunci restul este istorie.

În prezent, ei sunt unul dintre cei mai mari producători de biciclete din lume. Pe porțile celor cinci fabrici pe care le au (una în Taiwan, trei în China și una în Germania) ies pe an în jur de 2.2 milioane biciclete.

Crossway este o denumire destul de inspirată pentru a descire categoria bicicletelor trekking ale celor de la Merida. Acest grup de biciclete îmbină foarte bine confortul, rezistența și adaptabilitatea, atât în mediu urban, cât și în traseele pe care te decizi să le faci în afara drumurilor asfaltate.

Datorită versatilității lor, aceste biciclete trekking pot fi folosite în viața de zi cu zi, pentru naveta spre și de la birou, dar și în turele de weekend, când poate dorești să părăsești orașul și să pedalezi pe trasee nemarcate, off-road.

La fel se întâmplă și în cazul modelului Crossway 300, care vine cu un design al cadrului special adaptat astfel încât să poți pedala pe el la nesfârșit. Dar haide să vedem în continuare specificațiile tehnice ale acestei biciclete.

  •  Cadru

Țevile cadrului sunt fabricate prin tehnoformate (TFS). Acest sistem inovativ și patentat de către Merida oferă cadrului compromisul perfect între confort și stabilitate. Datorită unei tehnici speciale de sudură, acesta este rezistent și durabil, putându-se aduce upgrade-uri pe el, fără niciun fel de problemă. Rigiditatea sa este dată de materialul din care este fabricat, și anume un aliaj de aliminiu 6061. Acest tip de aliaj oferă cadrului o greutate scăzută si o rezistență sporită la factorii externi.

La capitolul vizual, Crossway punctează foarte bine. Vine cu o culoare bine aleasă, negru mat, cu inserții de roșu, iar sigla este scrisă cu argintiu, care îi dă un aspect general îngrijit. Parte din cabluri sunt introduse prin downtube, iar cele care nu, sunt trase elegant și atent pe sub aceasta, astfel încât să îi dea bicicletei un aer plăcut și ordonat. La toate aspectele precizate până acum se adaugă și calitatea punctelor de sudură, la care se vede că s-a lucrat mult. Ele sunt aproape imperceptibile, rezultând faptul că partea estetică nu a fost lăsată la întâmplare.

Geometria cadrului este în așa fel creată pentru a oferi o poziție de pedalare între cea de bicicletă oraș și mountain bike, însemnând că vei putea sta în șa ore la rând fără să ai vreo problemă.

Aici, bicicleta stă foarte bine. Se vede că face parte din gama mid level spre high, prețul la care o poți achiziționa fiind undeva în jur de 800 de Euro, dar după cum îți vei da seama și singur, merită suma investită.

Echipare Merida Crossway 300
  •  Furca

Furca cu care vine echipată este un Suntour NCX-D LO. Este pe arc, cele pe aer fiind mult prea scumpe pentru a fi încadrate în acest segment de preț. Cursa de 63 mm poate părea ceva cam mică, în comparație cu modelele pentru mountain bike, dar pentru biciclete trek este una tipică.

Sistemul de blocare fixat pe ghidon este foarte bun și util în special atunci când dorești să pedalezi în forță, ridicat din șa, pe urcare. Furca vine, totodată, și cu un buton manual de reglare a amortizorului. Acesta este cu adevărat folositor când treci de la un stil de drum la altul, spre exemplu de pe asflat, pe drum forestier.

  •  Transmisie

Sistemul de transmisie este unul 3 x 10. Astfel, angrenajul este un FSA Dynadrive cu foi ce au 48/ 36/ 26 dinți pe fiecare dintre ele, în parte, iar caseta este Shimano CS-HG500 cu pinioane cuprinse între 11 și 34 dinți. Așadar, foaia mică de 26 dinți va funcționa foarte bine cu pinionul cel mare, de 34, pe urcări, putând fi capabil chiar să depășești Transfăgărășanul cu un astfel de raport, dacă dorești. Totodată, ținând cont că ai 30 de viteze din care poți alege, înseamnă că bicicleta se poate adapta foarte bine indiferent de terenul care îți iese în cale.

Schimbătoarele sunt Shimano Deore atât pe spate, cât și pe față, un capitol la care Crossway excelează. Aceste deraioare sunt unele profesioniste. Cu toate că fac parte din segmentul low-end pentru profesioniști, oferă performanțe foarte bune. Ele sunt dedicate sportivilor ce nu au o finanțare foarte mare.

Manetele schimbător sunt și ele tot Deore, însemnând că te poți aștepta la o schimbare exactă a vitezelor, care se execută destul de rapid și prompt. Cu toate că puțin cam grele, față de variantele din clasele superioare și cam gălăgioane, schimbătoarele sunt unele bune, care funcționează foarte bine.

  •  Frâne

Sistemul de frânare este și el, la rândul lui, unul destul de performant. Tektro Vela hydraulic, căci despre ele este vorba, sunt frâne hidraulice pe disc, ce funcționează foarte bine. De altfel, nici nu te-ai aștepta la altceva. O bicicletă care se comportă și se prezintă excelent, pentru nivelul de preț din care face parte, nu putea fi dotată cu niște frâne slabe. Iar cei de la Merida nu au dezamăgit nici la acest capitol. Ele au discuri de 160 mm, din aluminiu, care fac față fără probleme indiferent de traseul pe care alegi să te plimbi.

  •  Roți

Roțile de 28 inci sunt alcătuite din jante Merida Comp D, pe care s-au montat anvelope Merida Speed 40 ref. Ca mare parte a bicicletelor Merida, și modelul Crossway vine echipat cu roți producție proprie. Acestea sunt bune, se descurcă bine pe asfalt și decent pe suprafețe de off-road, dar se pot aduce îmbunătățiri la acest capitol.

  •  Extra-uri

La capitolul extra putem include pipa reglabilă, care împreună cu șaua reglabilă pe înălțime oferă utilizatorului o poziție bine adaptată la fizionomia lui. Totodată, vine și în variantă special dedicată femeilor.

Are în dotare doi suporți pentru bidoanele cu apă, lucru ideal pe turele lungi.

  •  Greutate

Greutatea totală este situată la 13 kg, fiind catalogată ca ușoară, în segmentul de preț din care face parte.

O bicicletă bună, care arată bine și este echipată foarte bine pentru gama mid level, din care face parte. Ca puncte forte sunt schimbătoarele Deore și frânele pe disc hidraulice de la Tektro, iar ca îmbunătățiri ce i se pot aduce, pot fi enumărate roțile.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta hibrid / trekking Merida Crossway 300 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: