Review bicicletă hibrid DHS Terrana 2622 2018 - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicleta hibrid DHS Terrana 2622 2018

Review bicicletă hibrid DHS Terrana 2622 2018

Nu se putea să analizăm un model de bicicletă produs de către românii de la Devron, fără să aducem la cunoștință și o variantă de bicicletă hibrid produsă de firma-mama, DHS. Așa cum a fost prezentat și mai devreme, compania cu capital chinezesc a luat naștere în anul 1999 la Petroșani, dar datorită unui succes neașteptat s-au văzut nevoiți ca în 2012 să își mărească linia de producție, dar să se și mute, astfel încât exporturile să fie ceva mai simple. Din această cauză au ales ca noua fabrică să fie construită în Deva.

Modelul Terrana 2622 prezentat aici este unul care inițial a fost lansat în anul 2015, dar căruia i s-au adus câteva îmbunătățiri în anul curent. Acestea vor fi prezentate în continuare, așa că haide să vedem împreună care sunt diferențele în comparație cu varianta veche.

  •  Cadru

Cadrul modelului 2018 este unul destul de modern. Acesta este fabricat din aluminiu 6061, care reprezintă un aliaj cu magneziu și siliciu și care vine cu un cost destul de mic de producție, motiv pentru care este și foarte des utilizat pentru cadrele de bicicletă. Prețul mic se datorează printre altele și faptului că spre deosebire de alte aliaje, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme.

Are o rezistență la stres foarte bună. Toate aceste avantaje vin la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului, iar fierul nici nu mai are sens să fie luat în considerare. În același timp, sudura lui se realizează rapid, ceea ce reprezintă un avantaj.

Varianta 2015 venea cu un cadru de oțel, care era mult mai greu în comparație cu acesta de față, modelul 2018 având un avantaj clar la acest capitol.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă relativ OK. Cu toate că vine cu tuburi ceva cam groase, ele au o formă destul de modernă, cu top-tube-ul ceva mai curbat spre partea din spate a bicicletei și cu triunghiul spate puțin îngustat. Culoarea aleasă, un violet lucios se combină bine cu inserțiile de albastru, cu toate că se poate ca anumitor persoane aceste nuanțe să nu li se pară deloc atractive.

Punctele de sudură sunt realizate destul de bine, fiind atent finisate și mascate, ele nu se prezintă prea butucănos, cu toate că se văd. Cablurile care duc spre partea din spate a bicicletei sunt și ele trase bine pe sub dow-tube și top-tube, aspectul general fiind unul destul de curat.

Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete hibrid unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.

  • Furca

Furca este marcă proprie și vine cu suspensie pe arc, brațe de oțel și o cursă de 80 mm. Aceasta este una grea și despre care nu putem spune decât că funcționează, nu neapărat și bine, dar care va atenua ceva mai mult din impactul cu solul față de modelul de pe variante 2015, care avea o cursă de doar 50 mm.

Echipare bicicletă hibrid DHS Terrana 2622 2018
  • Transmisie

La acest capitol, din păcate, lucrurile sunt aproape în totalitate neschimbate față de varianta acestei biciclete DHS din 2015. Chiar dacă nu ne-am fi așteptat ca sistemul să fie unul cu mult îmbunătățit, măcar la capitolul angrenaj mai puteau lucra și să vină cu o versiune mai nouă și mai performantă.

Așadar, transmisia este formată dintr-un angrenaj marcă proprie, cu trei foi de 42, 34, respectiv 24 dinți, care vine împreună cu o casetă Shimano TZ21 Tourney cu 7 pinioane ce au între 14 și 28 dinți. Vitezele sunt controlate prin intermediul deraioarelor Shimano Tourney TZ500 pe față și TY300 pe spate, plus manetele shifter Microshift TS38. Manetele sunt unele diferite, varianta 2015 venind cu unele tot Tourney.

Una peste alta, Terrana are o transmisie care face parte din produsele entry-level cele mai ieftine fabricate de japonezii de la Shimano, ce vin cu cel mai mic raport calitate/ preț. Dar chiar și așa, măcar poartă sigla unui producător renumit, care oferă o anumită fiabilitate componentelor sale. Din păcate, nu același lucru poate fi spus și despre angrenaj și ne-ar fi bucurat dacă și aceasta era tot un Tourney. Ar fi avut un randament mai bun și ar fi fost mai calitativ.

Despre rapoartele dezvoltate nu pot fi spuse prea multe. Terrana 2622 este dedicată începătorilor, care abia învață să pedaleze și care își scot bicicleta doar de câteva ori pe an.

  •  Frâne

Sistemul de frânare este compus dintr-o pereche de V-brake-uri din aluminiu Alhonga, aceeași firmă ca și în cazul modelului 2015, dar o variantă ceva mai nouă de frâne. Chiar și așa, performanțele oferite de către asiatici sunt unele modeste.

Încetinirea bicicletei poate fi considerată acceptabilă, firma este deja de ceva timp pe piață și din ce în ce mai întâlnită în topurile companiilor care produc V-brake-uri cu performanțe cât de cât OK și cu prețuri de achiziție acceptabile.

Din păcate, greutatea specifică a frânelor Alhonga este ceva cam mare, cu toate că nu exagerată.

  • Roți

Roțile sunt compuse din jante Cerurim Alcor duble, din aluminiu, de 26 inci. Această firmă este una care se întâlnește doar pe modelele de biciclete DHS, iar jantele nu impresionează absolut deloc.

Ele vin echipate cu butuci marcă proprie, dar care au prinderi QR, o îmbunătățire comparativ cu varianta 2015 și cu cauciucuri Kenda, cu un profil ceva mai pronunțat, făcând bicicleta potrivită pentru toate tipurile de teren, de la asfalt, la pietriș sau pământ.

  • Extra

La acest capitol putem aminti angrenajul care vine cu protecție de lanț, făcând bicicleta una ce poate fi utilizată și atunci când te decizi să mergi spre muncă pedalând.

  • Greutate

Greutatea acestei biciclete DHS este de 14.45 kg, îmbunătățită față de modelul 2015, care avea cu peste 1.5 kg mai mult. Diferența în mod cert se datorează folosirii aluminiului în fabricarea cadrului.

DHS Terrana 2622 2018 este o bicicletă ce poate fi catalogată ca un entry-level veritabil, ce poate fi utilizat doar de către cicliștii neexperimentați, care nu doresc absolut deloc performanțe și care abia învață tainele acestui sport.

Vine cu un cadru din aluminiu, lucru îmbucurător ținând cont că mare parte a bicicletelor ce fac parte din același segment de preț au această componentă din oțel. Transmisia este una ieftină, dar măcar are mare parte a pieselor produse de japonezii de la Shimano. Rapoartele dezvoltate sunt unele la care ne așteptam atunci când am văzut că prețul de achiziție este unul mai mic de 230 Euro. Sistemul de frânare nici el nu impresionează, dar măcar vine produs de o firmă cât de cât cunoscută și nu de una no-name.

Greutatea poate fi considerată acceptabilă, existând și variante mai scumpe dar mai grele pe piață, iar per total putem afirma că DHS vine cu un model de bicicletă decent pentru un cost de achiziție atât de mic.

Disponibilitate după preț, crescător

sportaddict.ro

emag.ro

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta hibrid DHS Terrana 2622 2018 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: