Review bicicletă electrică Romet ERT 100 D - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicletă electrică Romet ERT 100 D

Review bicicletă electrică Romet ERT 100 D

Polonezii de la Arkus & Romet Group sunt exemplul clar că prin muncă și seriozitate îți poți întrece condiția. Astfel ei au devenit încet, dar sigur, unii dintre liderii pieței de biciclete din Europa, cu toate că începutul a fost destul de timid, acum mai bine de 65 ani. Datorită inovației și research-ului continuu, în prezent folosesc unele dintre cele mai noi tehnologii pentru a oferi constant biciclete adaptate trendului și preferințelor publicului.

În primă fază, firma s-a lansat ca una care producea numai un număr limitat de biciclete, ce erau dedicate concursurilor și cicliștilor profesioniști. Cu timpul însă, au observat că pot reduce destul de mult costurile de producție și că pot scoate modele care să fie la îndemâna tuturor doritorilor. Așadar, au intrat și pe piața atât de vastă a amatorilor și se pare că au avut un real succes.

Modelul ce urmează să fie prezentat aici, ERT 100 D este o bicicletă electrică special dedicată doamnelor și domnișoarelor, ce se prezintă mai mult decât decent. Aceasta vine cu frâne hidraulice pe disc și o transmisie bună, dar haide să vedem în continuare echiparea completă a acestei biciclete Romet.

  •  Cadru

Cadrul este unul simplu, fabricat din aluminiu 6061, cu tuburi destul de înguste și o formă modernă, special adaptată ciclistelor, venind astfel cu top-tube-ul ceva mai jos în partea posterioară, pentru ca inclusiv persoanele cu înălțimi mai mici să poată urca în șa. Cu toate că face parte din categoria de biciclete hibrid, încă din prima îți poți da seama că este ceva mai adaptată pedalării pe suprafețe acoperite de asfalt și mult mai slab echipată pentru zonele de off-road. Poziția de pedalare este destul de relaxată și de verticală.

Din punct de vedere estetic, se prezintă OK. Din păcate, culoarea neagră cu inserții de alb nu putem spune că impresionează, dar nici că îți creează repulsie. Punctele de sudură nu sunt nici ele perfect realizate și din nefericite acestea este un lucru cu care ne-am obișnuit din partea polonezilor.

În schimb, un capitol la care nu ne așteptam este cel legat de cabluri. Toate cele care duc spre partea din spate a bicicletei sunt trase foarte atent prin cadru, prin down-tube, oferindu-i lui ERT 100 D un aer mult mai profesionist și curat.

  • Furca

Furca poate fi considerată ca performantă în adevăratul sens al cuvântului. Suntour NEX E25 LO-P, căci despre ea este vorba funcționează pe arc și chiar dacă seria NEX nu face parte din gama de top a japonezilor, încadrându-se mai degrabă în segmentul mediu, aceasta vine cu o fiabilitate crescută și funcționare bună.

Are o cursă de 50 mm, blocare mecanică și își face treaba foarte bine. Este suficient de moale, reușind să preia mare parte a șocurilor rezultate în urma plimbării.

  • Motor

Motorul este la rândul lui unul performant. Acesta se găsește poziționat în dreptul angrenajului și este un Shimano Steps de 36 V, ce dezvoltă o putere de 250 W. Viteza maximă atinsă cu ajutorul lui este limitată la 25 km/h mai sus de ea motorul anulând asistența, însă o vei putea depăși pedalând ca pe o bicicletă convențională.

Motorul este controlat prin intermediul unui display LCD, ce îți oferă trei tipuri diferite de asistență, și anume Eco, Trail și Boost.

  • Baterie

Bateria face parte din același sistem Shimano Steps. Ea este de tip Li-ion, se găsește poziționată pe down-tube și are o capacitate de 400 W. Cu toate că durata de încărcare până la 100 % este de patru ore, în doar două ore acumulatorul poate ajunge la 80 % din total, putând astfel să ieși la pedalat, fără griji că vei rămâne cu bateria goală după doar câțiva km.

Autonomia acesteia variază în funcție de programul și de terenul pe care vei pedala, dar în modul Boost, deci motorul funcționând la capacitate maximă, vei depăși 60 km, în vreme ce pe setarea Eco o vei putea folosi pentru 125 km. Aceste cifre sunt obținute în condiții ideale de utilizare.

Automatizarea este una de calitate superioară, fiabilă, ce vine fabricată de o firmă cu o vastă istorie în industria velo, asigurându-te astfel că vei avea parte de o anumită calitate a produselor sale. Putem afirma cu ușurință că nu ne așteptam să regăsim componente atât de bune pe această bicicletă fabricată de polonezi.

Echipare bicicleta electrica Romet ERT 100 D
  • Transmisie

Transmisia este compusă din angrenajul motorului, un Shimano E6000 cu 38 dinți și brațe de 175 mm, ce vine împreună cu caseta Shimano HG200, ce face parte din gama Acera și care are 9 pinioane. Vitezele acestora sunt cuprinse între 11 și 32. Schimbul lor este controlat prin intermediul deraiorului Shimano Alivio T4000 și a manetei shifter Shimano Alivio M4000.

Din nou, ca și în cazul automatizării și a furcii, putem vorbi și aici despre niște produse de calitate, ce fac parte din segmentul mediu – spre high-end a componentelor fabricate de japonezi, este drept, pentru sectorul dedicat cicliștilor amatori. Acestea funcționează bine, trecerea de la o treaptă la alta făcându-se destul de rapid și exact.

  • Frâne

Cel mai probabil, după atât de multe componente de calitate și cum ai mai observat la alte firme producătoare de biciclete, te-ai putea aștepta probabil ca atunci când urmează să descriem sistemul de frânare, să îți prezentăm niște V-brake-uri slabe sau în orice caz, o variantă ieftină.

Ei bine, lucrul acesta nu se întâmplă, Romet echipând bicicleta cu un set Shimano M396, care sunt niște frâne hidraulice pe disc. Este clar că sunt unele de buget, ce fac parte din gama Acera, dar în orice caz, ele își vor face treaba cu siguranță mult mai bine față de niște no-name-uri.

  • Roți

Până și la capitolul roți, ERT 100 D se prezintă OK. Vine cu jante din aluminiu, marcă proprie de 28 inci, cu butuci Shimano Altus RM35, cu prindere QR, atât pe față cât și pe spate, și dotate cu anvelope Schwalbe Road Plus 700C.

Acestea sunt unele bune, cu un profil ceva mai bine adaptat pentru turele pe șosea, așa cum a fost prezentat și în introducerea bicicletei.

  • Extra

Ca extra-uri sunt destul de multe ce trebuie amintite, și anume: șaua de marcă, un Selle Royal 8230DR, farul față și stopul spate care sunt ambele alimentate cu ajutorul bateriei, din nou niște produse fabricate de un producător renumit, ambele fiind AXA Blue Line, plus portbagajul spate, apărătorile atât pentru roata față, cât și pentru cea spate, pipa reglabilă pe înălțime și protecția de lanț.

  • Greutate

Din păcate, la capitolul greutate Romet nu stă prea bine, cântărind 24.1 kg.

Concluzionând, ERT 100 D este o bicicletă electrică bună, dedicată doamnelor și domnișoarelor. Ea vine cu un cadru destul de curat datorită cablurilor trase prin el, care în schimb are o culoare plictisitoare și banală. Dotări sunt bune, aici intrând furca, transmisia, sistemul de frânare, plus niște extra-uri, cum ar fi butucii roților de calitate, far și stop de la o firmă bună, la fel ca șaua, motor + baterie Shimano și nici la capitolul roți nu dezamăgește.

Singurele puncte la care stă ceva mai rău este greutatea, putând fi considerată destul de grea la cele 24 kg ale ei prețul, acesta depășind cu puțin limita setată la început de 2000 Euro.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrică Romet ERT 100 D poate fi consultat aici

Leave a Comment: