Review bicicletă de șosea Merida Scultura 300 2018 Review-Biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicleta de sosea Merida Scultura 300 2018

Review bicicletă de șosea Merida Scultura 300 2018

Merida poate fi considerată o companie de la care noi românii ne putem inspira. Ea dovedește clar că percepția populației despre un anumit produs sau, mai rău, despre tot ce se întâmplă într-o țară în general, se poate schimba cu seriozitate și respect față de oameni și de clienți, indiferent din ce clasă socială fac parte aceștia.

Așadar, istoria bicicletelor Merida a început în anii 70, când taiwanezul Ike Tseng, într-una din plimbările sale prin Statele Unite a observat cu stupoare că pe ușa unui magazin ce era specializat în repararea de biciclete era lipit un afiș pe care scria: “Dat fiind faptul că bicicletele fabricate în Taiwan sunt de calitate inferioară, acestea nu se iau în service”.

La fiecare declarație publică despre motivul pentru care a decis să lanseze brandul Merida el a specificat că acel moment l-a marcat și l-a impulsionat foarte tare și, doi ani mai târziu, prima bicicletă creație proprie ieșea pe poarta atelierului său. Principala dorință a lui era aceea de a produce cele mai bune și performante biciclete din Taiwan. Iar acest lucru se pare că i-a ieșit, de atunci restul devenind istorie, cum spun americanii.

În prezent, ei sunt unul dintre cei mai mari producători de biciclete din lume. Pe porțile celor cinci fabrici pe care le au (una în Taiwan, trei în China și una în Germania) ies pe an mai mult de 2.2 milioane biciclete.

Modelul analizat aici Scultura 300 este o variantă updatată a unei biciclete ce a fost lansată acum doi ani, în 2016. Spre deosebire de acel model, acesta de față vine cu un design ceva mai atractiv și mai modern, cu o furcă din fibră de carbon și o greutate puțin mai mică. Dar haide să vedem toate detaliile tehnice ale acestei biciclete Merida.

  •  Cadru

Cadrul este unul ce vine compus din aluminiu 6066, după un patent Merida dedicat acestei biciclete numit Scultura Lite. În fabricarea cadrului se folosește tehnologie de ultimă generație pentru a-l face foarte rezistent, dar și ușor în același timp, oferind cel mai bun raport forță/greutate. Astfel, cu toate că în principiu, 98% dintre componentele aliajului sunt identice cu cele întâlnite și la varianta 6061, 6066 are o densitate mai mare, rezultând și o duritate mai bună.

În același timp, cadrul este hidroformat, tehnică ce se referă la modelarea materialului cu ajutorul unei matrițe și a unui fluid la presiune ridicată. Practic, aluminiul este introdus în matriță, iar cu ajutorul unui jet foarte puternic de ulei, capătă forma dorită, întărindu-se în același timp. Pentru acest tip de cadru, tehnica folosită este una nouă, patentată de către Merida în 2017, iar diferența este că tuburile iau forma în urma trecerii unui ulei fierbinte, la presiuni foarte înalte prin interiorul țevilor și nu pe la exterior, cum se proceda înainte.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă foarte bine. Primul lucru pe care îl vezi este designul, care cu toate că este ceva mai sportiv, nu este foarte agresiv, bicicleta fiind ideală atât pentru curse în viteză, cât și pentru fitness. Culorile folosite sunt foarte frumoase: albastru, care se îmbină cu roșu, plus niște inserții de alb și negru.

Punctele de sudură sunt bine realizate, dar și mai atent șlefuite și mascate, fiind aproape imperceptibile. Cablurile ce duc spre partea din spate a acestei biciclete Merida sunt atent trase prin cadru, cele dedicate deraioarelor venind prin down-tube, în vreme ce acela dedicat frânei trece prin tubul superior. Totodată, atunci când pleacă din manetă, cablurile sunt bine mascate de banda adezivă de pe ghidon. Așadar, aspectul general este unul foarte plăcut, elegant și curat.

Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete de șosea unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.

  • Furca

Furca este îmbunătățită în comparație cu varianta întâlnită pe modelul din 2016. Versiunea prezentă aici a fost patentată de cei de la Merida în 2017 și este fabricată integral din fibră de carbon, la fel ca precedenta, dar vine cu o capacitate îmbunătățită de preluare a vibrațiilor generate în urma pedalării pe suprafețe nu foarte line.

Echipare bicicleta de sosea Merida Scultura 300 2018
  • Transmisie

În ceea ce privește transmisia de pe Scultura 300 2018 aceasta este una identică cu cea montată pe modelul din 2016. Așadar, ambele vin cu un grup integral Shimano Tiagra, care face parte din produsele high-end din gama dedicată amatorilor a producătorilor japonezi de componente velo. Acest sistem a fost modernizat în anul 2016, făcându-l să semene mai mult cu gama superioară, Shimano 105.

Totodată, și în privința performanțelor putem spune că sunt multe asemănări, cu o singură diferență majoră: dacă angrenajele sunt asemănătoare, 105 vine cu o a 11-cea viteză, care este o treaptă superioară, ceva mai adecvată vitezelor mari. Așadar, inginerii japonezi s-au gândit că cei ce vor avea transmisii Tiagra pe bicicletele lor nu vor călători cu viteze prea mari, tocmai de aceea a fost specificat la început că Scultura 300 2018 este o variantă de bicicletă nu foarte sportivă.

Angrenajul de pe acest model este unul ce are două foi, de 50 și 34 dinți, ce vin împreună cu o casetă cu zece pinioane, care au între 12 și 28 dinți, controlate prin intermediul deraioarelor din aceeași gamă. Rapoartele dezvoltate se vor dovedi a fi excelente pentru turele pe asfalt, cu specificația că, așa cum a fost precizat anterior, viteza maximă va fi oarecum limitată. Shifterele sunt unele cu control dual, montate pe manetele Tiagra. Așadar, ele pot fi acționate fie trăgând de butoanele mici amplasate la baza manetei, fie apăsând-o pe aceasta cu totul spre lateral.

  •  Frâne

Sistemul de frânare, la fel ca și transmisia, este unul identic cu cel întâlnit pe modelul 2016. Așadar, avem un V-brake decent, produs de către Merida, ce se comportă acceptabil și care este controlat prin intermediul manetei Shimano Tiagra. Din păcate, la capitolul frână taiwanezii ne cam dezamăgesc.

Ținând cont de prețul de achiziție, despre care îți spunem de pe acum că nu este unul mic și de dotările de până acum, ne-am fi așteptat ca și frânele să fie măcar din același grup ca și transmisia.

  • Roți

La capitolul roți, atipic pentru producătorii de biciclete Merida, bicicleta Scultura 300 2016 stătea foarte bine, excelent am putea spune. Aceasta era dotată cu o pereche de jante de super calitate, ușoare Shimano R501. Din păcate, taiwanezii au renunțat la ele și s-au decis că nu merită mai mult decât clasicul lor Merida Comp SL, pentru modelul din 2018, deci o mare dezamăgire la acest capitol. Jantele sunt echipate cu Maxxis Dolomites 25c, niște anvelope decente.

  • Extra

Trebuie să ai grijă că acest model de bicicletă vine fără pedale incluse, așa că trebuie să ții cont de faptul că pe lângă costul de achiziție vei mai avea de cheltuit câteva sute de lei dacă vrei o pereche cât de cât calitativă.

  • Greutate

Așa cum a fost specificat și în descrierea lui Scultura 300 2018, greutatea sa este mai mică față de varianta 2016. Așadar, modelul de față cântărește 9.09 kg, în vreme ce anteriorul avea o masă de 9.2 kg. Trebuie pus un asterisc totuși, pentru că în ambele cazuri nu s-a luat în calcul și greutatea pedalelor. Chiar și așa, putem afirma că greutatea este una bună.

Una peste alta, avem în față un model de bicicletă care se prezintă bine. Vine cu un cadru care este performant, cu un aspect foarte plăcut și o furcă din fibră de carbon. Transmisia, chiar dacă nu este îmbunătățită în comparație cu varianta precedentă, este una care funcționează foarte bine, cu toate că nu oferă viteze prea mari de rulare, dar are totuși niște rapoarte bune, dedicate celor ce doresc un grad mai redus de sportivitate. Greutatea este și ea una bună, în media bicicletelor din segmentul de preț căruia îi aparține modelul analizat aici.

Din păcate, avem și câteva lucruri mai puțin bune de zis despre Scultura 300 2018, și anume: ne dezamăgește sistemul de frânare, care e identic cu cel vechi, faptul că vine fără pedale este destul de ciudat și te va supune la alte cheltuieli, iar ce au făcut cu roțile este de-a dreptul trist. Au înlocuit unele foarte bune, performante și extrem de plăcute cu o variantă banală, marcă proprie.

Iar un mare minus îl oferim prețului. Acesta, cu toate că se încadrează la fix în limita impusă de noi de 1000 Euro, este cu aproape 200 Euro mai mare decât cel pe care l-ai plăti pentru variante 2016. Da, este drept că acea bicicletă e ceva mai veche, ce vine cu 150 grame în plus, o furcă și un cadru nu la fel de performant, dar totuși parcă diferența de preț este cam mare.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Merida Scultura 300 2018 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: