Review bicicletă de oraș Merida Reacto 300 - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Bicicleta de oras Merida Reacto 300 - Review

Review bicicletă de oraș Merida Reacto 300

Istoria bicicletelor Merida începe în anul 1970, când tawanezul Ike Tseng, plimbându-se prin Statele Unite a observat pe ușa unui magazin de biciclete un afiș prin care se anunța că din cauza calității inferioare, nu se iau în service biciclete fabricate în Taiwan. Acest lucru l-a faprat și l-a impulsionat și, doi ani mai târziu, firma Merida luat ființă, din dorința sa de a produce cele mai bune biciclete din Taiwan. Iar de atunci restul este istorie, cum le place americanilor să spună.

După foarte multe ore petrecute în tunelul aerodinamic, proiectanții au venit cu ideea unui profil Naca Fastback, ulterior adoptat și pentru modelul Reacto. Acest profil a fost preluat de la planoare și adaptat pentru a putea fi folosit pe biciclete. Datorită aerodinamicii ridicate se ajunge să se economisească multă energie pe parcursul unei curse, lăsându-ți suficient combustibil pentru sprintul de pe ultimele sute de metri.

Un alt element inovativ de pe modelul prezentat aici este folosirea unei anvelope cu o lățime de 25 mm. Aceasta oferă un mai mare confort, pentru că atenuează mare parte a vibrațiilor și a șocurilor care vin dinspre șosea.

Taiwanezii de la Merida vin cu modelul Reacto 300 ca un contracandidat de succes pentru bicicletele situate cu câteva sute de lei sub pragul de 1000 Euro. La cele 9.79 kg ale sale, o greutate puțin cam mare pentru segmentul său de preț, ai putea crede că este o cursieră înceată, nu? Ei bine, în urma acestui review se poate să rămâi surprins.

Dar haide să vedem împreună de ce.

  •  Cadru

Merida Reacto 300 preia caracteristici de la bicicleta aero Merida Reacto, o bicicletă profesionistă, folosită în concursuri, și le incorporează într-un cadru de aluminiu. Astfel, cursiera devine una mult mai rapidă față de viteza pe care ar sugera-o la prima vedere, prin prisma greutății sale măricele.

Desigur, o bicicletă ideală ar fi atât ușoară, cât și aerodinamică. Din păcate, modelele care îndeplinesc aceste două condiții în același timp sunt foarte scumpe, deseori depășind 2000 Euro. Dacă ar fi să faci un compromis, este de preferat să ai o bicicletă mai grea, dar cu o aerodinamică mai bună.

Cadrul este fabricat din aliaj de aluminiu 6066, care îi oferă o rigiditate foarte bună, în special pe partea din față, unde head tube-ul supradimensionat și pipa țin totul fixat foarte bine.

Și din punct de vedere estetic, Reacto punctează bine. Cablurile de la schimbătoare și frână spate sunt trase prin cadru, dar nici nu te aștepți la altceva pentru o cursieră care se vrea a fi una dintre cele mai bune biciclete de pe segmentul ei de preț. Culoarea principală este un negru-cenușiu de foarte bună calitate, cu sigla de pe top tube și tija de șa vopsită roșie sau bleu.

Aerodinamica excelentă despre care am discutat mai devreme și pe care am tot lăudat-o, prezintă și un dezavantaj, și anume poziționarea frânei pe spate. Aceasta este fixată sub chainstay, în spatele pedalelor. Această poziționare este logică din punct de vedere aero, dar problema este cablul de frână. Acesta face o buclă sub ghidon, între schimbător și frâna din față, apoi intră în cadru și iese în spatele cursierei, unde înconjoară butucul pedalier, înainte de a intra în frâna efectivă.   

Din această cauză, frâna se simte de parcă ar fi de lemn. Poți frâna în continuare cu un singur deget, dar trebuie să tragi tare și se poate să faci bătături la falange.

  • Furca

Furca Reacto Carbon Race este una stil aero, fabricată integral din fibră de carbon, oferind posibilitatea unor viraje bune, strânse. Totodată, furca poate prelua și face față cu brio șocurilor.

Echipare Merida Reacto 300
  •  Transmisie

Această bicicletă Merida vine cu transmisie 2 x 10. Angrenajul este un FSA Omega cu foi de 52 și 36 dinți, care funcționează excelent cu caseta de pinioane Shimano CS-HG500. Împreună, îți dau viteze mari, care sunt perfecte pentru zonele drepte sau declinate, când vrei să pedalezi la viteză maximă, dar ai și variante mici, ideale pentru zonele de urcare.

Pe urcări, bicicleta se comportă foarte bine dacă ai o pantă ce crește gradat. Sigur, la înclinări foarte mari vei gâfâi puțin mai tare ca în cazul bicicletelor mai ușoare, din cauza greutății mai mari, dar lucrul acesta se va întâmpla foarte rar.

  •  Frâne

Sistemul de frânare, atât pe față cât și pe spate este reprezentat de marca proprie Merida. Frânele sunt de tipul cu doi pivoți și funcționează foarte bine. Frâna pe față se găsește într-o poziție convențională, în fața furcii. Cercetătorii taiwanezi au observat că aerodinamica bicicletei nu se modifică dacă se încearcă mutarea frânei în spatele furcii, așa că nu au mai făcut și această adaptare.

Frâna față funcționează foarte bine. Răspunde bine la comenzi și își face treaba exact așa cum ar trebui. Cel mai probabil, dacă faci o ajustare de scurtare a cablului și să îi modifici circuitul, la fel de bine s-ar descurca și cea de pe spate. Oricum mult mai mult se folosește cea de față, dar e ideal ca întregul sistem de frânare să fie bine pus la punct.

Deraioarele spate și față sunt marca Shimano Tiagra, la fel cum este și maneta schimbător. Acestea funcționează exact așa cum au fost gândite – bine, rapide, fără un zgomot prea mare la schimbarea vitezelor.

  • Roți

Roțile nu sunt unele care să te dea pe spate. Sunt modelul Merida Comp 30 CW și, așa cum le spune și numele, au o adâncime de 30 mm și un diametru de 28 inci. Cauciucurile Maxxis Dolemites au 25 mm lățime și sunt decente.

  • Greutate

Greutatea totală, așa cum a fost enunțat și mai sus este una destul de mare, de 9.8 kg.

Reacto 300 nu pot fi numite cele mai ușoare biciclete. O bicicletă relativ grăsuță, pentru segmentul de piață din care face parte, uimește prin rapiditatea cu care se deplasează si cu viteza maximă pe care o poate atinge, în special datorită aerodinamicii foarte bine gândite. Spre deosebire de alte modele, aici nu ai prea multe upgrade-uri pe care le poți aduce. Poate doar:

  • Scurtarea cablului de frână spate ar ajuta-o să răspundă mai bine la comenzi;
  • Niște roți cu o adâncime de 40 sau chiar 50 ar fi mai bune și i-ar păstra mai bine caracterul aero, echipate cu un set de anvelope mai bune pentru viteze mari.

Note Acordate

Pe urcări

Pe coborâri

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta de oraș Merida Reacto 300 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: